Twitter şi Facebook, emblemele online 2009
Influenţa reţelelor de socializare a fost confirmată de fiecare eveniment de actualitate.
Articol de Ionuţ Dragu, 13 Decembrie 2009, 17:38
Reţelele sociale Twitter şi Facebook au înregistrat o "explozie" a numărului de utilizatori pe parcursul anului care a trecut, influenţa lor fiind confirmată de fiecare eveniment de actualitate relatat în cadrul lor.
Facebook şi Twitter "sunt marii câştigători", în opinia lui Jason Keath, fondatorul SocialFresh.com, compania care organizează conferinţe în cadrul reţelelor de socializare.
Potrivit AFP, el a subliniat faptul că Facebook şi-a triplat numărul de membri pe parcursul lui 2009, ajungând la 350 de milioane de utilizatori pe plan mondial.
"Şi Twitter a înregistrat o creştere extraordinară", a remarcat Keath, care a precizat că reţeaua de microblogging a ajuns de la 2-4 milioane de utilizatori la începutul anului la circa 40 de milioane în prezent.
Jack Levin, directorul ImageShack, care a creat aplicaţia Yfrog.com care permite partajarea de fotografii şi videoclipuri pe Twitter, a apreciat că "influenţa telefoanelor multifuncţionale în Statele Unite şi în numeroase alte ţări a făcut mai uşoară comunicarea, Twitter fiind locul ideal" pentru conversaţii.
Influenţa acestor instrumente de comunicare a fost recunoscută la cel mai înalt nivel. Astfel, în iunie, Departamentul american de Stat a cerut Twitter să amâne activităţile de mentenanţă pentru a permite opozanţilor iranieni să continue să utilizeze platforma.
Twitter a devenit şi o sursă de informaţii, prin relatări care au inclus de la aterizarea unui avion pe fluviul Hudson din New York în ianuarie la atentatele din Bombay sau manifestaţiile de la Teheran. "Există numeroase informaţii care apar mai întâi pe Twitter şi ştiri despre diverse personalităţi, în condiţiile în care platforma este utilizată de numeroase vedete de la Hollywood", a remarcat Keath.
Actualii giganţi online, Google şi Microsoft, au sesizat potenţialul reţelelor de socializare şi au încheiat parteneriate cu ele în vederea integrării informaţiilor care circulă în interiorul lor în cadrul rezultatelor motoarelor lor de căutare.
Avantajele acestor instrumente de comunicare au fost remarcate şi de responsabilii politici sau companii. "Cei care accesează Facebook, Twitter sau YouTube pot intra în contact cu consumatorii lor ţintă, cu care pot construi relaţii mai durabile şi chiar purta discuţii", a spus Stanzel.
Specialiştii se aşteaptă ca, pe viitor, Twitter să se transforme într-un instrument de marketing, în timp ce, în opinia lor, Facebook s-ar putea transforma într-un portal de plăţi.