Test Drive – SsangYong Tivoli Grand
Povestea coreenilor de la SsangYong a început de la o firmă care monta Jeep-uri sub licență, în principal pentru piețele de export.
Articol de Bogdan Predescu, 05 Februarie 2022, 11:28
O siluetă împunătoare însă cu linii plăcute pentru SUV-ul coreenilor de la SsangYong Grand Tivoli, un model pe care l-am scos la plimbare, curios de ceea ce poate să ofere o companie care a trecut prin multe schimbări în ultima perioadă. Încă de la început mașina te impresionează prin spaţiul interior, cu loc generos în față chiar și pentru un șofer mai înalt, dar și cu o banchetă spate care ar putea găzdui, la nevoie, chiar şi trei adulţi bine făcuți, cu un spaţiu foarte bun pentru genunchi şi cap.
Mașina are o lungime de 4.48 metri, fiind cu 26 de centimetri mai lungă decât versiunea standard, element care te-ar putea încurca mai ales când vânezi un loc de parcare în jurul blocului și descoperi de ce te descurci mai ușor cu un Opel Corsa, ca să nu mai zic de un Smart. Ai însă avantajul unui volum al portbagajului care a crescut de la 395 la 720 de litri, iar prin rabatarea banchetei se obțin 1.440 de litri pentru bagaje, adică poți să te muți liniștit din 2-3 drumuri.
Sud-coreenii au avansat foarte mult în ceea ce priveşte calitatea interiorului, iar materialele folosite sunt la acelaşi nivel cu cele dintr-un Opel sau Renault. Adică nu prea mai găseşti elemente din plastic dur la atingere, dar nici să nu te aștepți să dai de materiale foarte moi. Uiți însă repede de toate odată cu întâlnirea cu volanul sportiv, în forma literei „D” care asigură o priză optimă, iar învelișul din piele este foarte plăcut la atingere și datorită încălzirii incluse.
Adăugăm la toate acestea scaunele față cu încălzire, direcția asistată electronic, oglinzile retrovizoare exterioare mari, cu încălzire și reglabile electric, dar și sistemul automat de climatizare cu două zone cu senzor de temperatură și afișaj digital.
Și trecem la propulsorul complet nou dezvoltat pentru Tivoli Grand, un motor pe benzină 1.5 GDi-Turbo care dezvoltă 163 CP, la un cuplu de 280 Nm obținut între 1500-4000 rot/min. În traducere liberă asta înseamnă că motorul garantează o evoluție foarte bună atât în traficul urban, cât și pe partea de autostrăzi sau drumuri de viteză. Contribuie mult la sportivitatea mașinii și versiunea cu transmisie automată AISIN cu 6 trepte și regim de operare Eco-Power-Winter la alegere.
Mai merită menționat că Tivoli Grand este echipat opțional cu numeroase sisteme noi de asistare a șoferului care cresc plăcerea și siguranța la volan, și să nu uităm că sunt în total 7 airbaguri care asigură deplin siguranța celor din mașină. În concluzie, este o mașină foarte bună pentru prețul de pornire de 16.000 de euro, în condițiile în care modele similare din partea concurenței ar fi Skoda Karoq de la 22.000 de euro sau, de ce nu Opel Crossland care se află la același nivel de preț de 16.000 de euro.