Sunetul Hondei Jazz
Japonezii i-au tușat noului Jazz elementele pe care le întâlnim la modelele mai mari ale mărcii HR-V și CR-V: liniile grilei frontale asociate cu cele care desenează farurile.
Articol de Cătălin Cîrnu, 03 Noiembrie 2017, 21:06
Monovolumul din clasă mică oferă un spațiu pe care l-am descoperit doar în momentul în care m-am urcat la volan alături de patru colegi. Cu toții am constatat că suntem mai puțin înghesuiți decât într-o dimineață obișnuită la metrou.
Și am pornit la drum prin capitala noastră aglomerată, dorind să primesc confirmări la specificațiile oferite de constructor. Motorul pe benzină de 1,3 litri și 102 CP cuplat la o cutie manuală în 6 trepte a dat semne de vioiciune, mai cu seamă la schimbarea vitezelor la turație mare. Căci nu putem vorbi despre accente sportive la o mașină destinată familiilor.
După vreo 60 de km rulați prin oraș, consumul indicat la bord a fost de 6,6 litri, cu jumătate de litru mai mult față de cartea tehnică. Poate stilul de condus să fi fost de vină, dar lucrurile au stat mult mai bine pe autostradă unde am reușit un consum de 4,5 litri la suta de km, aproape de ceea ce prezintă constructorul.
Honda Jazz ajunge destul de lent la viteza maximă permisă de codul rutier, iar zgomotul din habitaclu crește exponențial. Îmi vine greu să cred că monovolumul mic poate atinge 190 de km, viteza cu care se laudă japonezii. Din fericire, sistemul audio face față cu brio provocărilor externe și sunetul ce învăluie interiorul este de calitate. Surprinzător pentru clasa din care face parte, și unde Toyota Yaris rămâne principalul concurent, Jazz are în versiunea standard scaune față încălzite, comenzi pe volan sau faruri cu halogen și cu aprindere automată, deși interiorul păstrează un aer cazon cu un bord ergonomic.
Pentru o mașină fabricată în Japonia, detaliile tehnice sunt expresive. Suspensiile sunt bine setate și absorb cu ușurință denivelările de pe șosea și chiar pe cele de la trecerea peste șinele de tramvai sau cale ferată, iar capitolul siguranță este întregit de cele cinci stele primite la testele EuroNCAP și de multiplele sisteme de siguranță activă.
Principalul atu al Hondei Jazz este spațiul uriaș pe care îl poți avea dacă pliezi bancheta spate, cu un sistem pus la punct de japonezi. Astfel, portbagajul poate oferi 900 de litri, putând înghiți la nevoie chiar și o combină frigorifică.
De remarcat că în România, Honda Jazz se vinde doar în versiunea de bază, fiind un monovolum pe care doar cunoscătorii îl apreciază și pentru că prețul este piperat ... peste 15.000 de Euro cu toate taxele incluse!