Samsung detronează Nokia chiar şi în Finlanda
Vânzările Samsung în Finlanda se bazează în principal pe smartphone-uri, cu o cotă de 80%, potrivit firmei de cercetare în IT, IDC.
Articol de Răzvan Stancu, 29 Mai 2013, 15:54
Potrivit datelor furnizate de firma de cercetare International Data Corporation (IDC), producătorul finlandez Nokia nu se mai află în topul vânzărilor de telefoane mobile pe piaţa Finlandei, transmite siteul specializat pe IT, The Verge.
Potrivit cercetării, pe primul loc, cu 36,1 la sută din cota de piață din Finlanda, este Samsung, iar Nokia se află pe locul doi cu 33,6 %.
Producătorul sud coreean a livrat 211 mii de dispozitive catre piaţa finlandeză faţă de cele 196 de mii ale companiei Nokia.
Cu un an în urmă, studiul realizat de IDC indica o cotă de 48 % pentru Nokia şi de numai 28% pentru Samsung.
În anul 2010 Nokia a avut o cotă de piaţă de 65% în Finlanda.
Un oficial de la firma IDC a declarat pentru Wall Street Journal că vânzarile Nokia sunt bazate în mod egal pe smartphone şi telefoane simple în timp ce vânzările Samsung se bazează într-o proporţie covârşitoare, de 80%, pe smartphone-uri.
Cu toate acestea, Nokia continuă să introducă pe piaţă dispozitive "low-end” cum ar fi Asha 501, care este considerat un dispozitiv aflat la limita dintre un telefon simplu şi smartphone.
Nokia Asha 501, "considerat smartphone" de către producător. Foto: Facebook/Nokia.
Acest lucru face ca distincţia în cazul Nokia privind raportul vânzărilor smartphone/telefoane simple să nu mai fie aşa de clară.
Nokia a declarat că dispozitivele Asha se produc încă din 2011, iar modelul Asha 501 "este un smartphone pur şi simplu”.
Compania finlandeză a înregistrat vânzări record pentru gama sa de smartphone-uri Lumia în trimestrul 1, dar a luptat ca să pătrundă pe pieţe importante, cum ar fi SUA.
Studiul IDC vine la doar un an după ce o alta firmă de cercetare a raportat că Samsung a depăşit Nokia la vânzările globale.
Potrivit Engadget, un nou centru de cercetare al companiei sud-coreene va fi deschis pe 13 iunie, anul acesta, chiar în oraşul natal al Nokiei, Espoo.
Acest fapt indică faptul că strategia Samsung este de a-şi suplimenta eforturile de management şi marketing chiar direct în ţara concurentă, Finlanda.
Grafic: cota de piaţă a companiilor pentru anii 2011-2012. Sursa: gartner.com (click pe poză pentru mărire)
Tabel: Vânzări şi cota de piaţă 2011-2012.
Companie | 2012 - Unităţi | 2012 - Market Share % | 2011 - Unităţi | 2011 - Market Share % |
Samsung | 384,631.2 | 22.0 | 315,052.2 | 17.7 |
Nokia | 333,938.0 | 19.1 | 422,478.3 | 23.8 |
Apple | 130,133.2 | 7.5 | 89,263.2 | 5.0 |
ZTE | 67,344.4 | 3.9 | 56,881.8 | 3.2 |
LG | 58,015.9 | 3.3 | 86,370.9 | 4.9 |
Huawei | 47,288.3 | 2.7 | 40,663.4 | 2.3 |
TCL | 37,176.6 | 2.1 | 34,037.5 | 1.9 |
RIM | 34,210.3 | 2.0 | 51,541.9 | 2.9 |
Motorola | 33,916.3 | 1.9 | 40,269.1 | 2.3 |
HTC | 32,121.8 | 1.8 | 43,266.9 | 2.4 |
Others | 587399.6 | 33.6 | 595886.9 | 33.6 |
TOTAL | 1,746,175.6 | 100.0 | 1,775,712.0 | 100.0 |
Sursa: Gartner.com