Salonul Internațional Auto Geneva 2017
Salonul Internațional Auto de la Geneva a ajuns la cea de-a 87-a ediție și este în TOP 5 saloane auto în lume.
Articol de Bogdan Predescu, 07 Martie 2017, 21:05
Aglomerație mare marți în centrul expozițional Palexpo din Geneva, acolo unde peste 10.000 de ziariști din întreaga lume au luat cu asalt Salonul Auto elvețian, și nu fără motiv, deoarece 62 din cei 180 de expozanți au prezentat una sau mai multe premiere la salon, numărul total al noutăților din industria auto ajungând undeva spre 150.
Pentru noi primul gând a fost să găsim standul Dacia acolo unde am admirat în liniște noul Logan MCV Stepway, asta după ce pe rând Sandero, Loddgy şi Dokker au primit atingerea gamei Stepway. Noul model aduce ca noutăţi garda la sol înălţată cu 5 cm, ceea ce este un plus evident în categoria în care se doreşte încadrarea modelului, protecțiile laterale specifice cu ornamentele dispuse în partea inferioară a barelor de protecție față și spate, precum și calandrul care amintește de cel al modelului Duster. La interior avem detaliile clasice deja ale familiei Stepway, cu un spațiu generos pentru toți pasagerii, dar şi pentru bagajele acestora (un volum de încărcare pentru bagaje de 573 de litri, ceea ce reprezintă o adevărată performanță în categoria sa).
Mult mai mare este standul celor de la Renault, însă cu puține noutăți, singurele atracții fiind un facelift la crossoverul Captur și concept-car-ul ZOE e-Sport, o versiune super sport a modelului electric cu valori bune pe piața din Europa. 100% electric și 100% sportiv, ZOE e-Sport este combinația perfectă între o mașină de serie şi un monopost electric, utilizând aici din plin experiența din motorsport a echipei Renault, dublă campioană în Formula E.
Toată lumea la salon vorbește însă despre tranzacția anului, achiziția mărcii germane Opel de către Grupul PSA (Peugeot-Citroen), fiind făcute multe scenarii despre ceea ce va urma. Francezii au scos în față proaspătul câștigător al titlului Mașina Anului în Europa – Peugeot 3008 și se pare că nu se mulțumesc doar cu Opel la capitolul achiziții, deoarece se vorbește deja despre o oferta înaintată producătorului malaysian Proton, care deţine brandul Lotus, pentru a ataca corespunzător și piața chineză.
Constructorul coreean Kia a adus la Geneva noua generație Picanto, o mașină de oraș de dimensiuni reduse care câştigă însă 1.5 centimetri la ampatament. Modelul a ajuns la a treia generație, iar ca modificări se remarcă poziționarea roților, care au fost împinse spre extremele mașinii. Consola față se scurtează astfel cu 25 de milimetri, rezultatul fiind o mașină care arată mai "așezată" pe șosea.
Ne-a impresionat Compania Vanda Electrics din Singapore care a prezentat la Salon conceptul unui hypercar electric botezat Dendrobium şi dezvoltat împreună cu Williams, una dintre cele mai titrate echipe din F1. Numele nu a fost ales întâmplător, întrucât conceptul va beneficia de plafon şi uşi automatizate care se deschid sincronizat sub forma plantei dendrobium, un tip de orhidee care creşte în Singapore.