Reţelele sociale, "mijloc de comunicare în caz de dezastre"
Japonezii iau în considerare comunicarea în scenarii de dezastru prin intermediul reţelelor sociale, în special atunci când serviciile tradiţionale eşuează.
Articol de Beatrice Brăileanu, 30 August 2012, 15:40
Serviciile japoneze de urgenţă au început să investigheze noi modalităţi de a comunica, trimite alerte şi primi rapoarte în situaţii de criză, informează engadget.
Japonezii iau în considerare comunicarea în scenarii de dezastru prin intermediul reţelelor sociale, în special atunci când serviciile tradiţionale eşuează.
Agenţia de management locală pentru incendii şi dezastre a lansat un grup de discuţii pe acest subiect cu reprezentanţi care apreciază Twitter, Yahoo, Mixi şi Japonia NHN, precum şi cu guvernul şi diverse organisme de urgenţă.
Discuţia a fost motivată, în mare parte, de către tsunamiul din martie 2012, când internetul a fost singurul mijloc de informare asupra dezastrului pentru unele persoane.
Există şi o iniţiativă potrivit căreia serviciul Google de localizare a persoanelor ar putea juca un rol important în acest proces.
Serviciile japoneze de urgenţă spun că vor organiza încă două grupuri de discuţii pentru a găsi metodele optime de a folosi eficient reţelele sociale în caz de dezastre.
Între timp, blog-ul Twitter în japoneză a postat deja unele sugestii cu privire la modul în care reţeaua lor ar putea fi utilizată în caz de urgenţă.