Renault Zoe - Probă de drum
Zoe a ajuns deja la a doua generație, iar francezii i-au oferit o motorizare mult mai musculoasă, de 110 CP cu 20 CP mai mult decât predecesorul său.
Articol de Cătălin Cîrnu, 29 Aprilie 2019, 15:38
Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată, cu un reductor într-o singură treaptă și care asigură o accelerare liniară și fluidă. Mașina țâșnește instantaneu și atinge 100 de km pe oră în vreo 11 secunde. Șofatul într-un regim rapid scade autonomia lui Zoe, consumul de energie fiind mai mare. La fel se întâmplă la urcarea pantelor, dar sistemele gândite de inginerii francezi te ajută să recuperezi pe coborâre. De asemenea, tehnologiile Z.E. încarcă bateriile montate sub automobil la decelerare sau la frânare, totul pentru a îmbunătăți autonomia.
Renault oferă garanția parcurgerii a 300 de km pe timp de vară, și a 200 de km iarna, când condițiile de drum sunt mult mai dificile. În cadrul test drive-ului de 5 zile efectuat prin București am reușit să măresc performanțele mașinii, rulând exact 331 de km până la momentul realimentării cu energie electrică. Doar cu modulul ECO activat, disponibil până atingi viteza de 95 de km pe oră. Viteza maximă dată de constructor pentru ZOE îți oferă garanția că radarele poliției nu pot fi date peste cap pe autostradă.
Întrucât vorbim despre un automobil electric, ne întoarcem la piesa de rezistență. Acumulatorul are o capacitate de 41 kWh și este alcătuit din 192 de celule. În plus, datorită tehnologiei Li-Ion acesta poate fi încărcat oricând, indiferent de cantitatea de energie deja înmagazinată. În plus, Folosind întotdeauna energia maximă disponibilă, încărcătorul Caméléon™ reduce considerabil durata încărcării, ceva mai mult de un ceas. Mașina poate fi realimentată și acasă, între 4,5 ore și o noapte întreagă pentru o încărcare completă, în funcție de încărcătorul utilizat.
Din fericire, infrastructura se dezvoltă cu repreziciune, Capitala oferind aproape 100 de stații de încărcare. ATENȚIE însă, multe dintre ele nu mai sunt gratuite!
Modelul 100 % electric ZOE poate fi considerat o copie a ultimului Clio, detaliile exterioare fiind puțin vizibile. La interior regăsim sistemul R-Link prin care pătrundem în universul multimedia cu ajutorul funcțiilor simple, printre care se numără un ecran tactil de dimensiuni generoase, Bluetooth, mufe USB și jack disponibile pe panoul central și multe altele.
Descoperim și comenzile obișnuite pentru rabatarea oglinzilor electrice, climatizarea automată, senzorii de ploaie și de lumină. Putem vorbi chiar și despre o notă de rafinament datorită tapițeriei din piele și a pachetului coloristic violet care animă habitaclul.
Șofatul este confortabil, suspensiile sunt setate aproape perfect și preiau orice denivelare de pe traseu, de la gropi la trecerile peste șinele de tramvai. Pe bancheta spate pot încăpea doar doi adulți, spațiul fiind diminuat din cauza bateriilor amplasate în podea, pentru că francezii au ținut să ofere o protecție maximă și un volum rezonabil al portbagajului.