Renault Kadjar – Probă de Drum
SUV-ul Kadjar al francezilor de la Renault a primit câteva îmbunătățiri în ultima vreme pentru un plus de vânzări, cel puțin în Europa.
Articol de Bogdan Predescu, 23 Februarie 2019, 06:48
Noul Renault Kadjar a schimbat multe în gama sa de motorizări și chiar reușește să impresioneze cu noul motor pe benzină de 1.3 litri, pe care Alianța l-a dezvoltat împreună cu Daimler. Unitatea de propulsie vine cu multe tehnologii noi, precum un filtru de particule care funcționează prin intermediul unei structuri poroase sub forma de figure și care se regenereaza automat la intervale regulate. Nu lipsește injecția directă, camera de ardere îmbunătățită și un nou turbocompresor, astfel că mașina produce, în funcție de alegere, 140 sau 160 de cai putere, fiind conectată fie la o cutie de viteze manuală în șase trepte, fie la una automată cu dublu-ambreiaj.
Noi ne-am bucurat în plimbarea noastră de motorizarea de 160 de cai și de cutia automată, pentru o experiență deosebită în traseul urban. Chiar dacă la prima impresie mașina pare greoaie, motorul își face rapid datoria și aruncă bolidul cu ușurință prin traffic. Valorile de consum sunt și ele bune, ținând cont că vorbim despre un model nou care nu a parcurs decât 2000 de km și care se bucură deja de un 8.8 l la 100 km, o valoare corectă raportat la puterea motorului și la stilul de condus al șoferului.
La capitolul concurență în acest segment putem spune că Nissan Qashqai, fratele lui Kadjar este echipat cu același motor de 1.3 litri, iar Seat Ateca are un TSI de 150 de cai putere. Hyundai Tucson, Kia Sportage și Ford Kuga au și ele unități de propulsie performante dar cu o valoare de consum mediu mai mare decât a francezilor.
La interior faceliftul pentru Kadjar ne propune o consolă centrală ceva mai mare, cu suporturi noi pentru pahare și telefonul mobil. Scaunele au umplutură nouă și extensie pentru șezut, fiind acum ceva mai confortabile. Pe locurile din spate există spațiu suficient la nivelul picioarelor și al capului, însă este destul de clar că al treilea pasager ar fi serios incomodat de elementul central destul de înalt. Portbagajul are o capacitate de 472 de litri, iar pentru cei cu bagaje mai voluminoase există două butoane prin care se rabatează foarte ușor bancheta spate.
Tot ca noutate merită subliniat că faceliftul pentru Kadjar aduce acum un sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, care compară imaginea surprinsă de camera frontală cu informațiile GPS-ului și te avertizează că ai depășit viteza legală. După facelift, cel mai mare ecran disponibil pentru sistemul multimedia are tot 7 inch, cu un meniu prietenos și ușor de intuit. Amplasarea ecranului tactil în planșa de bord este însă destul de îndepărtată și joasă față de poziția șoferului.
Tot la capitolul nemulțumiri față de modelul testat aș adăuga lipsa unei opțiuni de încălzire a volanului sau a unor facilități pentru mașini cu pretenții, precum un Head-Up Display sau o deschidere și închidere electrică a portbagajului
Așa că m-am bucurat din plin de acoperișul panoramic cu trapă electrică și de accesul și pornirea fără cheie, în plimbarea cu noul Renault Kadjar foarte atrăgător în culoarea verde Oural pe care o poartă cu mândrie.