Renault ARKANA - primul SUV coupé al mărcii
Arkana este construit pe platforma lui Captur, fratele mai mic din gamă, de la care a împrumutat multe dintre elementele de interior.
Articol de Cătălin Cîrnu, 28 Martie 2022, 17:33
Chiar din momentul primelor schiţe, francezii şi-au propus să-şi seducă fanii, dar mai ales să-şi surprindă adversarii, deşi cei de la BMW au zâmbit şăgalnic uitându-se la suv-ul coupe ce aduce cu seria 4 a modelului bavarez. Principalii adversari din segment sunt însă Peugeot 3008 și Toyota CHR.
Arkana este construit pe platforma lui Captur, fratele mai mic din gamă, de la care a împrumutat multe dintre elementele de interior. În schimb a preluat motorul de 1,3 litri în 4 cilindri cu 16 supape prezent pe Kadjar. Plus o cutie de viteze automată în 7 trepte şi dublu ambreiaj pentru o eficienţă mărită. Iar grație acestei tehnologiei E-Tech, şofatul este integral electric în proporție de 80% în mediul urban și de 100% la pornire electrică.
În mediul urban, motorul hibrid E-Tech permite o economie de carburant de până la 40%, în comparație cu un motor alimentat integral cu carburant. Consumul în regim mixt, urban şi sprinturi pe autostradă s-a situat la valoarea de 6,7 l/100 km. Mașina este silențioasă și se așterne la drum întins, iar suspensiile ușor rigide preiau grațios denivelările însă trecerea peste bumpere se simte în volan.
Versiunea testată RS Line beneficiază de toate ingredientele unei maşini elegante şi rafinate. Plafonul panoramic își oferă o deschidere amplă spre unc er senin sau înnorat, oglinda retrovizoare interioară este fără ramă Am descoperit tableta de bord, cu EasyLink de 9,3 inch și sistemul de sunet Bose, cu sistem multiplicare smartphone, alături de finisajele în imitație de fibră de carbon împletite cu tapițeria din Alcantara, piele și stofă.
Avem volan şi scaune faţă încălzite, cu reglaj electric pentru șofer, dar și 3 moduri de condus si iluminare ambientală. Arkana plusează cu un spaţiu suficient pentru 5 adulţi, la care adăugăm un portbagaj cu etaj…..de aproximativ 460 de litri. Volumul poate creşte şi mai mult prin rabatarea banchetei spate.
La capitolul siguranţă, Arkana are sisteme de asistență activă de ultimă generație, cu rulare autonomă de nivel 2, activ de la 0 la 160 km/h. Maşina rămîne centrată pe bandă, frânează până la repaus (în caz de necesitate) și accelerează impecabil. Are și camere cu acoperire 360 de grade. Plusează cu un sistem automat de parcare și faruri full-LED, cu protecţie pentru pietoni şi ciclişti sau cu apel de urgenţă la 112 în caz de accident. Şi nu întâmplător, Arkana a primit 5 stele la testele EuroNcap.