Probă de Drum - Volkswagen Taigo
În ultimii ani, piața auto a fost inundată cu SUV-uri, de parcă dintr-o dată lumea a început să caute mașini mai înalte.
Articol de Dan Creța, 20 Februarie 2022, 10:23
Da, toate drumurile noastre sunt invadate de SUV-uri și mai ales de crossovere. Tipic acestui segment este tracțiunea exclusiv pe roțile din față, așa cum este și cazul noul Volkswagen Taigo. O mașină care vine cu doar 3 motorizări, toate pe benzină. Cea mai echilibrată este varianta cu unitatea turbo de 1 litru cu 3 cilindri și 110 cai putere, care oferă un raport bun între sportivitate și economie de consum.
Are la bază platforma dezvoltată de germani pentru mașinile mici. Pe aceeași structură sunt construite modele ca Polo sau T-Cross. Spre deosebire de acestea însă, Taigo are un acoperiș cu linie descendentă și o lunetă înclinată, ceea ce îi conferă din profil alura unui SUV coupe. Punctele sale forte sunt reprezentate de tehnologiile de la bord și de sistemul de lumini. Pachetul IQ Drive include o lista lungă cu sisteme de siguranță și de asistență a șoferului printre care adaptarea vitezei de rulare în funcție de ceilalți participanți la trafic, detector de oboseală, frânare autonomă de urgență și monitorizare pietoni și bicicliști.
Nemții oferă ca standard pe Taigo faruri Matrix cu lumini de zi LED, cu iluminare dinamică în viraje și reglare dinamică a distanței de iluminare. Sunt bunătăți care nu pot fi găsite ca dotări standard la toți concurenții, printre care se numără Ford Puma, Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka, Skoda Kamiq sau Seat Arona. Sistemul de asistență de pe Taigo, oarecum semi-autonom, permite mașinii să controleze accelerația, frânarea și direcția pe autostradă pentru menținerea constantă pe traseu. În esență, este un cruise control adaptiv îmbunătățit pe care l-am supus la test și a mers ca pe roate.
Deși nu uimește prin elanul dat de propulsorul de capacitate mică și nu impresionează prin agilitate, cutia automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj funcționează ireproșabil, iar frânele și suspensiile noului Taigo sunt perfect reglate.
Instrumentarul de bord este complet digital, cu ecrane mari cu grafică bună și fluență fără cusur, oricât de insistent l-am butonat pentru a încerca să încurc sistemul. Culoarea de la exterior continuă în interior pe planșa de bord unde prea multe suprafețe lucioase pot arunca reflexii luminoase în ochii șoferului. Izolarea fonică lasă puțin de dorit, la viteze mari am detectat un zgomot ca un șuierat, produs probabil de barele longitudinale de pe plafon. Scaunele sunt confortabile, spațiul este suficient și pentru pasagerii de pe locurile din spate, iar vizibilitatea este foarte bună pe toate direcțiile. Senzorii de parcare și camera video 360 de grade fac și mai ușor mersul cu spatele sau accesul în locuri strâmte.
Volkswagen Taigo se conduce foarte simplu și plăcut, oferă o senzație de siguranță pe drum și arată bine din orice unghi îl privești. Nu-ți fură privirea, dar nu e nicidecum banal. E pur și simplu o mașină germană corectă și stabilă cu care poți ajunge să te împrietenești pe termen lung.