Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024

Până nu demult, Volkswagen Golf era cea mai bine vândută mașină din Europa. De-a lungul celor 50 de ani de producție, modelul extrem de popular a ajuns la peste 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Performanță cu care se pot lăuda puține mașini. În ultimii ani însă, Golf a pierdut teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa, cum ar fi T-Roc sau Tiguan. Cu toate acestea, nu are de gând să se dea bătut și a făcut un nou salt estetic și tehnologic cu un facelift pentru a opta generație.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 20 Iulie 2024, 11:11

Noul Volkswagen Golf a primit mai multe modificări importante pentru varianta numită sugestiv 8.5, un facelift așteptat cu nerăbdare în acest an când se împlinește jumătate de secol de la apariția celebrului hatchback. La prima vedere, se pare că germanii au reușit să abordeze cu succes punctele cheie de critică ale clienților, în principal prin îmbunătățirea designului exterior, dar mai ales a celui interior. Tentativa de a restabili onoarea Golfului ar trebui să-l facă mai competitiv față de rivali ca Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla și Honda Civic. Dar mai există o mulțime de hatchback-uri electrice cu care Golful trebuie să concureze acum, printre care Renault Megane E-Tech, Cupra Born și chiar VW ID.3.

Golful actualizat are noi semne luminoase cu LED-uri în față și în spate, un design ușor mai agresiv al barei de protecție față, iar insigna VW de pe nasul mașinii este acum iluminată. Între timp, cea mai mare schimbare în spate este o bară de protecție reîmprospătată și luminile LED modificate. Cinci modele noi de jante din aliaj și patru noi finisaje metalice de vopsea au fost, de asemenea, introduse pentru noul Golf. În habitaclu, Volkswagen a introdus o nouă filozofie de design interior simplificată, eliminând aproape toate comenzile fizice și înlocuindu-le cu ecrane tactile, butoane sensibile la atingere pe volan și comenzi glisante pe tabloul de bord pentru reglarea temperaturii și volumul audio. Toate funcționează impecabil și cele mai importante sunt iluminate pentru a le face mai ușor de văzut și de utilizat pe timp de noapte.

Volkswagen a echipat, de asemenea, modelul Golf facelift cu un nou ecran tactil central de sine stătător, similar cu configurația noilor Passat și Tiguan. Standard acesta are 10,4 inci, dar mașina de test cu nivelul de echipare Style avea o unitate și mai mare de 12,9 inci. În spatele volanului se află un afișaj personalizabil „Digital Cockpit Pro” de 10,2 inchi. Alte progrese tehnologice includ afișajul head-up pe parbriz și un nou sistem de asistare la parcare ce permite ca mașina să fie manevrată în spațiile de parcare folosind smartphone-ul.

O altă completare este un software de inteligență artificială, ca parte a sistemului de infotainment de ultimă generație al Volkswagen. ChatGPT a fost integrat în asistentul vocal IDA, care este activat spunând „Hello IDA” sau apăsând un buton de pe volan, funcție pe care am încercat-o și eu primind răspunsuri de la ChatGPT cu plăcuta voce familiară de la Volkswagen.

Modelul testat cu motorizare e-TSI era propulsat de un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și 150 CP în combinație cu un sistem mild hybrid care folosește un generator pentru a sprijini motorul la pornire și la turații mici. Cu toate acestea, accelerația nu e chiar instantanee, există o mică întârziere după apăsarea pedalei, dar apoi mașina iuțește pasul și transmisia automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj schimbă vitezele liniar și insesizabil. La frânare, energia este recuperată pentru a reîncărca bateria, iar consumul de benzină și emisiile de carbon sunt extrem de reduse prin dezactivarea unor cilindri. Pe autostradă, chiar și la 130 km/oră consumul era de numai 6 litri la sută cu toate că mașina era nou-nouță și agregatul nerodat.

Pentru fanii diesel, vestea bună e că există și clasicul 2.0 TDI cu 115 CP și cutie manuală sau cu 150 CP și cutie automată. Iar cei care doresc ceva electrificat au la dispoziție o versiune plug-in hybrid cu o autonomie pur electrică de 100 km.

Etichete : vw golf test drive
DNSC îndeamnă la precauție
Ştiinţă & Tehnologie 03 Ianuarie 2025, 08:32

DNSC îndeamnă la precauție

Capcanele online sunt mai frecvente decât s-ar putea crede.

DNSC îndeamnă la precauție
Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Ştiinţă & Tehnologie 29 Decembrie 2024, 16:27

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare

Excepţie fac laptopurile, pentru care termenul de aplicare este anul 2026.

Directiva UE privind încărcătorul comun de tip USB-C a intrat în vigoare
Probă de Drum - Geely Coolray
Ştiinţă & Tehnologie 24 Decembrie 2024, 14:29

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat...

Probă de Drum - Geely Coolray
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV