Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Volkswagen Golf 2024

Până nu demult, Volkswagen Golf era cea mai bine vândută mașină din Europa. De-a lungul celor 50 de ani de producție, modelul extrem de popular a ajuns la peste 37 de milioane de clienți în întreaga lume. Performanță cu care se pot lăuda puține mașini. În ultimii ani însă, Golf a pierdut teren în fața noului val de crossovere, unele dintre ele dezvoltate chiar pe platforma sa, cum ar fi T-Roc sau Tiguan. Cu toate acestea, nu are de gând să se dea bătut și a făcut un nou salt estetic și tehnologic cu un facelift pentru a opta generație.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 20 Iulie 2024, 11:11

Noul Volkswagen Golf a primit mai multe modificări importante pentru varianta numită sugestiv 8.5, un facelift așteptat cu nerăbdare în acest an când se împlinește jumătate de secol de la apariția celebrului hatchback. La prima vedere, se pare că germanii au reușit să abordeze cu succes punctele cheie de critică ale clienților, în principal prin îmbunătățirea designului exterior, dar mai ales a celui interior. Tentativa de a restabili onoarea Golfului ar trebui să-l facă mai competitiv față de rivali ca Opel Astra, Peugeot 308, Toyota Corolla și Honda Civic. Dar mai există o mulțime de hatchback-uri electrice cu care Golful trebuie să concureze acum, printre care Renault Megane E-Tech, Cupra Born și chiar VW ID.3.

Golful actualizat are noi semne luminoase cu LED-uri în față și în spate, un design ușor mai agresiv al barei de protecție față, iar insigna VW de pe nasul mașinii este acum iluminată. Între timp, cea mai mare schimbare în spate este o bară de protecție reîmprospătată și luminile LED modificate. Cinci modele noi de jante din aliaj și patru noi finisaje metalice de vopsea au fost, de asemenea, introduse pentru noul Golf. În habitaclu, Volkswagen a introdus o nouă filozofie de design interior simplificată, eliminând aproape toate comenzile fizice și înlocuindu-le cu ecrane tactile, butoane sensibile la atingere pe volan și comenzi glisante pe tabloul de bord pentru reglarea temperaturii și volumul audio. Toate funcționează impecabil și cele mai importante sunt iluminate pentru a le face mai ușor de văzut și de utilizat pe timp de noapte.

Volkswagen a echipat, de asemenea, modelul Golf facelift cu un nou ecran tactil central de sine stătător, similar cu configurația noilor Passat și Tiguan. Standard acesta are 10,4 inci, dar mașina de test cu nivelul de echipare Style avea o unitate și mai mare de 12,9 inci. În spatele volanului se află un afișaj personalizabil „Digital Cockpit Pro” de 10,2 inchi. Alte progrese tehnologice includ afișajul head-up pe parbriz și un nou sistem de asistare la parcare ce permite ca mașina să fie manevrată în spațiile de parcare folosind smartphone-ul.

O altă completare este un software de inteligență artificială, ca parte a sistemului de infotainment de ultimă generație al Volkswagen. ChatGPT a fost integrat în asistentul vocal IDA, care este activat spunând „Hello IDA” sau apăsând un buton de pe volan, funcție pe care am încercat-o și eu primind răspunsuri de la ChatGPT cu plăcuta voce familiară de la Volkswagen.

Modelul testat cu motorizare e-TSI era propulsat de un motor turbo pe benzină de 1,5 litri și 150 CP în combinație cu un sistem mild hybrid care folosește un generator pentru a sprijini motorul la pornire și la turații mici. Cu toate acestea, accelerația nu e chiar instantanee, există o mică întârziere după apăsarea pedalei, dar apoi mașina iuțește pasul și transmisia automată cu 7 rapoarte și dublu ambreiaj schimbă vitezele liniar și insesizabil. La frânare, energia este recuperată pentru a reîncărca bateria, iar consumul de benzină și emisiile de carbon sunt extrem de reduse prin dezactivarea unor cilindri. Pe autostradă, chiar și la 130 km/oră consumul era de numai 6 litri la sută cu toate că mașina era nou-nouță și agregatul nerodat.

Pentru fanii diesel, vestea bună e că există și clasicul 2.0 TDI cu 115 CP și cutie manuală sau cu 150 CP și cutie automată. Iar cei care doresc ceva electrificat au la dispoziție o versiune plug-in hybrid cu o autonomie pur electrică de 100 km.

Etichete : vw golf test drive
Scurgerile de metan vor fi monitorizate de sateliți
Ştiinţă & Tehnologie 19 August 2024, 08:37

Scurgerile de metan vor fi monitorizate de sateliți

Sateliţi destinaţi depistării scurgerilor de metan din atmosferă, trimişi pe orbită.

Scurgerile de metan vor fi monitorizate de sateliți
Probă de drum - Kuga full hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 14 August 2024, 23:28

Probă de drum - Kuga full hybrid

Suv-ul americano-european vine cu multe noutăți tehnologice, dar și cu o culoare captivantă, o nuanță irezistibilă de verde...

Probă de drum - Kuga full hybrid
Antarctica: temperaturi cu mai mult de 3°C peste cele obișnuite
Ştiinţă & Tehnologie 13 August 2024, 22:32

Antarctica: temperaturi cu mai mult de 3°C peste cele obișnuite

Antarctica se îndreaptă către o prăbușire necontrolată a calotelor glaciare, din cauza apei tot mai calde a Oceanului Sudic.

Antarctica: temperaturi cu mai mult de 3°C peste cele obișnuite
Cele mai bune locuri pentru observarea perseidelor
Ştiinţă & Tehnologie 11 August 2024, 11:58

Cele mai bune locuri pentru observarea perseidelor

Denumită după constelația din care provin, Perseidele reprezintă unul dintre numeroasele roiuri de meteoriţi activi.

Cele mai bune locuri pentru observarea perseidelor
TikTok va retrage de pe piaţa europeană Lite Rewards
Ştiinţă & Tehnologie 05 August 2024, 19:27

TikTok va retrage de pe piaţa europeană Lite Rewards

Uniunea Europeană este în acest moment lider în legislația privind serviciile digitale.

TikTok va retrage de pe piaţa europeană Lite Rewards
Părinţi în era digitală
Ştiinţă & Tehnologie 31 Iulie 2024, 13:39

Părinţi în era digitală

Documentul conține informații despre cele mai frecvent întâlnite forme de abuz și exploatare online la copii și la adolescenți.

Părinţi în era digitală
Atenţie la roamingul involuntar!
Ştiinţă & Tehnologie 29 Iulie 2024, 19:45

Atenţie la roamingul involuntar!

Utilizatorii pot fi taxaţi cu tarife internaţionale pentru apeluri, mesaje şi date mobile.

Atenţie la roamingul involuntar!
România contribuie la dezvoltarea unor aplicaţii informatice utile pentru doctori şi pacienţi
Ştiinţă & Tehnologie 27 Iulie 2024, 13:32

România contribuie la dezvoltarea unor aplicaţii informatice utile pentru doctori şi pacienţi

Coaliţia Organizaţiilor Pacienţilor cu Afecţiuni Cronice este singura organizaţie de acest fel din ţară care ia parte la...

România contribuie la dezvoltarea unor aplicaţii informatice utile pentru doctori şi pacienţi