Probă de Drum - Suzuki S-Cross
Când vine vorba despre un SUV accesibil, versatil și foarte ușor de condus și parcat în oraș, S Cross este o variantă corectă.
Articol de Alex Lancuzov, 02 Mai 2022, 11:09
La aproape 10 ani de la lansarea primului model, SUV -ul japonezilor de la Suzuki spune că a făcut pasul către a treia generație dar poate fi considerat și un amplu facelift, prezentând elemente de design noi, un upgrade pentru pachetul multimedia și o un sistem de camere de 360 de grade, una dintre cele mai utile dotări pentru șoferi.
În partea frontală robustă cu o grila masivă Piano Black și ornamente cromate se disting cele trei blocuri optice cu LED în timp ce partea spate a fost complet redesenată. Nu este totuși un pachet complet de iluminare și semnalizare cu LED, lămpile de semnal sau proiectoarele de ceață fiind becuri clasice.
Pentru modelul fabricat în Ungaria, niponii au păstrat propulsorul de 1,4 litri și 129 de cai, cu o baterie de 48 de volți, de tip mild hybrid. Motorul electric asistă agregatul termic, iar la o accelerație mai puternică îi oferă un plus de cuplu, cu aproape 14 cai suplimentari care se simt când ai nevoie, mașina accelerând binișor în aprox. 10 secunde până la viteza de 100km/h.
Totodată, când mașina stă pe loc, motorul este menținut în mișcare de sistemul electric reducând astfel consumul de carburant. Și toate aceste inovații contează pentru că se poate obține un consum de 6 % pe ruta București -Bușteni pe care am parcurs-o noi într-o zi de miercuri, fără aglomerația de week end. Mașina din test a venit cu tracțiune integrală, o cutie automată cu 6 trepte și convertizor, având și opțiunea schimbării manuale de la padelele de lângă volan. La interior, Suzuki nu a schimbat planșa de bord, o combinație cu plastic tare și părți mai moi, ba chiar a păstrat și tija de la care se resetează jurnalierul dar a adus un sistem multimedia de 9 inchi pe care putea totuși să-l îndrepte ușor spre șofer. Una dintre cele mai utile dotări este sistemul cu patru camere față-spate și oglinzi laterale cu imagini la 360 de grade, excepțional pentru parcarea în spații strâmte.
Volumul portbagajului este de 430 litri iar cu banchetele rabatate se obține o suprafață perfect plană pentru că este disponibilă și o podea falsă foarte ușor de montat. La capitolul Siguranță Suzuki bifează cu un sistem radar cu cameră video monoculară care detectează riscul unei coliziuni frontale cu un obstacol, pieton sau vehicul și senzori de alertă pentru ieșirea cu spatele din parcare atunci când vizibilitatea este redusă, iar din lateral se apropie vehicule. Destul de sensibil reglajul sistemului pentru frânarea automată sau alerta la părăsirea benzii fără semnalizare prealabilă.
Chiar dacă nu surprinde prin design inovativ și nici nu oferă alte variante de motorizare în afara clasicului propulsor de 1,4 litri ajutat de o baterie de 48 volți, Suzuki poate compensa prin fiabilitate și mai ales un preț atractiv pentru acest segment destul de disputat din care nu lipsesc Ford Kuga, Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Renault Kadjar, și de ce nu Dacia Duster, suv ul românesc având chiar și varianta de 150 cp. Când vine vorba despre un SUV accesibil, versatil și foarte ușor de condus și parcat în oraș, S Cross este o variantă corectă, în buna tradiție a constructorului japonez.