Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Suzuki Across

Ca SUV de categorie mare, Across se luptă cu adversari redutabili motorizați clasic ca Mazda CX-5, Peugeot 5008 sau Skoda Kodiaq.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 18 Aprilie 2021, 09:57

Across este cel mai puternic SUV produs de Suzuki, un automobil robust și sportiv echipat cu o tehnologie Plug-in Hybrid sofisticată și un sistem 4x4 electric care oferă performanță și eficiență dinamică de top datorită puterii combinate a 3 motoare, unul termic pe benzină de 2,5 litri și două electrice, câte unul pentru fiecare punte. Herghelia totală de 306 CP te propulsează brutal imediat cum apeși accelerația mai hotărât. Bolidul sprintează de la 0 la 100 km/ora în doar 6 secunde și insuflă o senzație de mare încredere în depășiri.

Suzuki a pregătit patru moduri de rulare: unul pur electric, un altul termo-electric, un mod automat care selectează singur tipul de propulsie și modul battery charger în care funcționează doar motorul termic, iar acumulatorul se încarcă la fiecare decelerare. La turații mari, agregatul clasic e zgomotos și vibrant, probabil și din cauza cutiei automate cu transmisie variabilă. De aceea, ești foarte tentat să rulezi 100% electric și silențios, dar, din păcate, bateria de doar 18,1 kwh oferă o autonomie reală de maximum 75 km. Sistemul hibrid asigură totuși o economie serioasă de combustibil. Consumul mediu înregistrat pe traseul București – Sibiu pe A1 și DN7 Valea Oltului a fost de numai 5,8 litri de benzină la suta de km.

În funcție de stilul de condus, propulsorul oscilează între injecție directă și indirectă pentru un proces optim de combustie și emisii reduse. Totodată, managementul integrat al sistemul 4x4 variază distribuția cuplului între punți și ajustează accelerația, transmisia, frânarea și servodirecția în funcție de condițiile de drum, pentru a menține aderența și stabilitatea în situații-limită, asigurând o tracțiune mai bună pe suprafețe alunecoase. De asemenea, sistemul asistă și modurile de rulare Normal, Eco și Sport. Iar pe drumuri înzăpezite și trasee accidentate, modul Trail redirecționează cuplul de la roțile care derapează către cele care prind aderență și adaptează comportamentul accelerației și al transmisiei. Toată această tehnologie este asemănătoare cu cea a modelului RAV4 de la Toyota cu care Suzuki Across are în comun mai multe elemente, de la designul exterior până la cel interior.

La bord, spațiul este generos și atmosfera primitoare, vizibilitatea perfectă, scaunele confortabile, iar materialele sunt de bună calitate, moi și fine unde e nevoie și tari acolo unde trebuie. Ca SUV de categorie mare, Across se luptă cu adversari redutabili motorizați clasic ca Mazda CX-5, Peugeot 5008 sau Skoda Kodiaq. Dar din punctul de vedere al tehnologiei eco de propulsie se confruntă cu hibrizi ca DS 7 Crossback E-Tense, Ford Kuga PHEV ori Honda CR-V hybrid. Surprinzător este faptul că, spre deosebire de majoritatea rivalilor din categoria sa, Across nu are unele dotări ca head-up display, încărcare prin inducție a telefonului sau climatizare în scaune. În plus, sistemul are mici întârzieri la comenzile pe ecranul multimedia.

Dar important e că mașina vine echipată cu numeroase sisteme de siguranță activă, alertă de coliziune iminentă și frânare automată de urgență, asistență la menținerea benzii de rulare și cruise control adaptiv, cu monitorizarea unghiului mort și a traficului din spate. Aceste funcții de siguranță inteligente îți oferă liniște sufletească în timpul condusului și certitudinea că ești protejat în orice moment. Iar dacă rulezi mai mult electric, Suzuki Across te poate face să crezi că, la rândul tău, ajuți la protejarea mediului.

Probă de Drum - BMW X7
Ştiinţă & Tehnologie 28 Martie 2021, 10:21

Probă de Drum - BMW X7

Cel mai mare BMW din lume este X7, un SUV uriaș cu 7 locuri, așa cum arată și numele lui.

Probă de Drum - BMW X7
Probă de Drum - Honda CR-V Hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 24 Martie 2021, 13:02

Probă de Drum - Honda CR-V Hybrid

Mașinile hibrid au devenit o alegere din ce în ce mai populară pe măsură ce ne îndreptăm către un viitor ecologic și...

Probă de Drum - Honda CR-V Hybrid
Probă de Drum - BMW 420d
Ştiinţă & Tehnologie 19 Martie 2021, 12:01

Probă de Drum - BMW 420d

Noul BMW Seria 4 Coupé a fost dezvoltat cu obiectivul de a redefini esenţa plăcerii condusului în segmentul premiu mediu.

Probă de Drum - BMW 420d
Probă de Drum - Skoda Kamiq
Ştiinţă & Tehnologie 14 Martie 2021, 18:04

Probă de Drum - Skoda Kamiq

Mezinul familiei păstrează aceeași alură cu cea a fraților mai mari Kodiaq și Karoq, o tripletă ofensivă a constructorului...

Probă de Drum - Skoda Kamiq
Probă de Drum - Renault Captur
Ştiinţă & Tehnologie 22 Februarie 2021, 11:57

Probă de Drum - Renault Captur

A doua generație Renault Captur ne atrage cu un aspect senzațional, soluții practice și foarte multă multă tehnologie.

Probă de Drum - Renault Captur
Probă de Drum - MAZDA CX-5
Ştiinţă & Tehnologie 15 Februarie 2021, 15:31

Probă de Drum - MAZDA CX-5

In 2020, compania Mazda a împlinit un secol de existență, iar sărbătoarea centenarului vine cu o serie de ediții speciale...

Probă de Drum - MAZDA CX-5
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm