Probă de Drum - Skoda Kamiq
Mezinul familiei păstrează aceeași alură cu cea a fraților mai mari Kodiaq și Karoq, o tripletă ofensivă a constructorului ceh pe segmentul Suv-urilor.
Articol de Cătălin Cîrnu, 14 Martie 2021, 18:04
Kamiq, un nume cu posibile rezonanțe românești, deși cross-overul nu este ”cam mic” atunci când luăm în calcul 5 persoane adulte. ”Prea-plinul” devine evident doar când forțezi motorul pe benzină TSI în 3 cilindri, de 1 litru și 115 CP, în depășiri scurte și intense. Un propulsor de ultimă generație prezent și pe alte modele ale grupului Volkswagen, cu un consum mediu mixt de 6,5 litri/100 km.
Pentru micul SUV Kamiq, cu o greutate de 1200 de kg, propulsorul este extrem de vioi, un avantaj evident în mediul urban unde te miști cu vioiciune și agilitate. Iar dacă ai cuplat în modul Sport, atunci senzațiile sunt și mai faine, cutia de viteze manuală, în 6 trepte, oferindu-ți un plus de confort în cazul turațiilor mari. Setările suspensiilor îți oferă un confort decent pentru infrastructura de la noi, dar direcția mi s-a părut ușor greoaie. Constructorul ceh promite în fișa tehnică o viteză maximă de peste 190 km/h.
Rămânem în scaunul șoferului, încălzit la nevoie, și descoperim panoul de bord, echilibrat, aerisit și modern. Un plus și pentru spațiile de depozitare, numeroase și generoase precum cele ale consolei centrale și cotierei. Am remarcat că în buzunarele ușilor față intră chiar și PET-uri de 1.5 litri....de suc sau de apă plată, țin să fac această precizare, dacă v-ați imaginat că ar putea fi pline cu ceva licori. Iar portbagajul este rezonabil, cu o capacitate de 400 de litri.
Kamiq are o concurență acerbă pe acest segment, în condițiile în care nu mizează și pe tracțiune integrală. Hyundai Kona, Renault Captur, Peugeot 2008, Ford Puma sau Mazda CX 3 sunt mașini cu o cotă de popularitate crescută, așa că cehii nu au făcut rabat de la ultimele tehnologii. Crossover-ul a primit 5 stele la testele de siguranță EuroNCAP, cu 96 de procente acordate pentru protecția pasagerilor adulți. Pentru pasagerii copii, procentul a fost de 85%, iar pentru pietoni de 80%, unul neobișnuit de mare.
Și dacă am amintit de capitolul siguranță, Kamiq oferă un pachet cuprinzător de astfel de sisteme: frânarea automată în situații de urgență, cu posibilitatea recunoașterii pietonilor, păstrarea benzii de mers, pilot automat adaptiv, un sistem de pregătire în situații de impact, airbaguri laterale pentru pasagerii spate și airbag pentru genunchii șoferului.