Probă de Drum - Seat Ibiza
Cu un interior mai spaţios, un sistem multimedia foarte bun şi motorizări reuşite, maşina are toate atuurile tehnologice chiar şi pentru a trece pragul clasei mici.
Articol de Alex Lancuzov, 23 Septembrie 2021, 13:50
Seat Ibiza este o maşină care în 2017 a ajuns la a cincea generaţie iar anul trecut a primit un facelift cu modificări de design, îmbunătăţiri semnificative la interior şi trei motorizări pe benzină cu puteri cuprinse între 95 şi 150 de cai. Modelul de clasă mică al spaniolilor etalează linii asemănătoare cu cele ale fratelui mai mare Leon accentuând acelaşi look sportiv atât la grila din faţă cu proiectoare redesenate cât şi pentru bara spate prin facelift-ul de anul trecut.
Farurile sunt acum standard, pe Led iar Interiorul mult îmbunătăţit punctează prin elemente specifice Seat combinate cu puncte de reper comune tuturor mărcilor de sub umbrela grupului VW. Tabloul de bord este complet nou, cu materiale moi de bună calitate, atenţie acordată finisajelor şi ecran central pentru sistemul de infotainment plasat puţin mai sus şi cu dimensiuni care pot ajunge la 9 inchi, tip tabletă. Instrumentarul de bord din spatele volanului poate fi redat şi printr-un display digital de 10 inchi unde sunt afişate toate datele de călătorie. La volan se stă confortabil dar aş fi preferat ca susţinerea lombară a scaunelor să fie puţin mai lată iar reglajul spătarului prin manetă şi nu prin rotiţă. Maşina pentru această probă de drum a venit în echiparea Style cu o motorizare de un litru, 110 cai şi o transmisie automată, DSG 7 ideală pentru traficul urban.
Recomand setarea pe modul sport pentru un răspuns mai rapid al acceleraţiei în oraş sau la drum pentru că în modul normal, Drive cutia parcă ţine maşina uşor subturată, chiar în viteza a V la doar 40 de kilometri pe oră. Spre deosebire de alte modele concurente vizibilitatea prin lunetă este foarte bună, pentru că geamul cuprinde aproape tot hayonul. De asemenea oglinzile retrovizoare sunt înalte şi lungi, foarte utile pentru parcarea în locurile mai înguste. Spaţiul pentru bancheta spate este bun, chiar şi pentru doi pasageri puţin mai înalţi iar portbagajul în valorile gamei cu 355 de litri. Suspensia o idee cam tare pentru drumurile noastre reuşeşte să absoarbă bine şocurile chiar şi nişte linii de tramvai sau guri de canal nereparate cu anii. Însă la un drum mai lung sau cu serpentine aşa cum a fost până la Sinaia maşina se lipeşte de asfalt şi pentru puţin timp parcă te păcăleşte că sub capotă nu ai avea doar 110 cai.
La capitolul siguranţă noile sisteme de asistenţă pentru şofer precum Travel Assist oferă o conducere semiautomatizată, cu funcţii pentru păstrarea benzii pentru a se încadra tendinţelor de pe piaţă. Modelul de clasă mică de la Seat nu domină topul vânzărilor europene acolo unde Renault Clio, Peugeot 208, Ford Fiesta, Opel Corsa şi mai nou Toyota Yaris îşi adjudecă piaţa de segment B însă Ibiza este o maşină vie, cu o ţinută de drum excelentă care te îmbie la un ritm ceva mai alert. Cu un interior mai spaţios, un sistem multimedia foarte bun şi motorizări reuşite, maşina are toate atuurile tehnologice chiar şi pentru a trece pragul clasei mici.