Probă de Drum – Seat Arona
În acest an, Seat a adus mai multe îmbunătățiri modelului Arona, cel mai mic SUV din portofoliul constructorului auto spaniol.
Articol de Dan Creța, 05 Septembrie 2021, 09:23
Crossoverul Seat care poartă numele orașului Arona din Tenerife a primit un facelift binevenit în condițiile unei concurențe acerbe într-un segment tot mai aglomerat în care se luptă pentru atenție modele ca Volkswagen T-Cross, Skoda Kamiq, Renault Captur, Kia Stonic, Ford Puma, Hyundai Kona, Opel Mokka, Nissan Juke, Mazda CX-3, Peugeot 2008 sau Dacia Duster. În ultimii ani, SUV-urile mici sunt printre cele mai căutate mașini, oferta e mare, însă e greu de ales pentru că, deși seamănă între ele în multe privințe, există unele aspecte care le diferențiază, în funcție de configurație. Seat pune la dispoziție patru niveluri de echipare pentru Arona și anume: Reference, Style, Xperience și FR.
Modelul de test, versiunea Style cu motor 1.0 Tsi și 110CP, tracțiune față și transmisie automată, ar putea fi cea mai potrivită opțiune din punctul de vedere al puterii și al consumului, pentru cineva care își dorește o mașină de zi cu zi, bună și în traficul din oraș, dar și la drumuri mai lungi. Spun asta pentru că am avut prilejul să conduc mașina pe un traseu variat de aproape 1000 de km din Capitală spre Cluj pe A1 și pe DN7 Valea Oltului, alternând cu alte tronsoane de autostradă și de drumuri naționale sau chiar județene până la Bistrița, cu întoarcere prin Târgu Mureș, Brașov și pe DN1 Valea Prahovei. Arona s-a comportat exemplar pe tot parcursul, cu toate că mi-ar fi plăcut să aibă direcția mai rigidă și suspensiile mai moi, deoarece nu s-a dovedit cea mai comodă variantă de deplasare pentru pasagerii de pe bancheta posterioară. Scaunele din față asigură însă destul confort și o bună susținere laterală. Am apreciat cotiera culisantă și totuși spațiile de depozitare sunt cam puține.
După ce am plasat telefonul, cheile și portofelul pe consola centrală, niște șervețele și un gel dezinfectant în cotieră, nu am mai găsit loc pentru ochelarii de soare decât… în torpedou. Pe de altă parte, portbagajul este destul de încăpător cu o podea variabilă și două niveluri de încărcare. Cea mai bună parte la Seat Arona este probabil eficiența motorului. Cu un cuplu maxim de 200 Nm acesta propulsează cu mare ușurință mașina, inclusiv în urcare. Într-un fel e firesc, vehiculul cântărește doar puțin peste o tonă, ceea ce asigură și un consum de combustibil redus care în regim mixt este de circa 6 litri la suta de kilometri.
La bord, vizibilitatea este perfectă, oglinzile retrovizoare sunt excelente ca mărime, formă și amplasare, iar lista cu sisteme de siguranță include asistență frontală, cu avertizare la prezența pietonilor și frânare automată de urgență, păstrarea benzii de rulare, pilot automat adaptiv și monitorizarea presiunii din anvelope. Conectivitatea e rapidă, sistemul nu ezită la preluarea comenzilor, pe cadrane și pe ecrane toate informațiile sunt clare, la fel și sunetul din difuzoare. Știrile și muzica se aud mai bine decât te-ai aștepta într-un habitaclu cu atât de mult plastic. Ca să mențină un preț accesibil pentru un vehicul cu motorizare bună și tehnologii noi, inginerii de la Seat au fost probabil nevoiți să mai facă rabat la calitatea unor materiale sau la nivelul de confort, dar fără absolut niciun compromis în privința siguranței și a eficienței dinamice unde se simte influența germană a grupului Volkswagen.
Cei care caută un SUV mic de familie, bine echipat, plăcut de condus și mai sportiv decât o mașină obișnuită, ar putea găsi în Seat Arona volanul destinat.