Probă de Drum - Renault Captur
A doua generație Renault Captur ne atrage cu un aspect senzațional, soluții practice și foarte multă multă tehnologie.
Articol de Alex Lancuzov, 22 Februarie 2021, 11:57
Lansat în 2013 Renault Captur a înregistrat vânzări record în Europa și a deschis apetitul șoferilor pentru un crossover citadin sau SUV de clasă mică. Șapte ani mai târziu apare a doua generație cu design mult mai atractiv și un interior complet redesenat. Mai mare, mai înalt și mai lat nu este întotdeauna un pariu câștigat în industria auto dar în cazul acestui model toate se potrivesc mănușă.
Câteva aspecte ies în evidență: cele 90 de combinații pentru personalizarea mașinii, tehnologie și dotări cât cuprinde în echiparea standard chiar nivelul 2 de autonomie adică un asistent în trafic sau sau funcțiile practice precum culisarea banchetei spre scaunele din față. Astfel, spațiul din portbagaj devine și mai generos și poate varia de la 420 la 530 de litri. Mașina de test a venit echipată cu propulsorul de un litru, turbo 100 de cai putere și cu instalație de gaz tip GPL, butelia fiind montată în nișa roții de rezervă. Cea mai puternică motorizare din gamă este un plug-in hibrid de 160 de cai.
Pentru o greutate de aproximativ o tonă și 300 de kilograme motorul turbo de 100 de cai de pe mașina de test a tras neașteptat de bine pe serpentine și la depășiri mai grele, diferența de putere între gaz și benzină este aproape insesizabilă, iar atunci când autonomia pe gaz a scăzut sub 100 de kilometri la accelerații mai puternice, sistemul a comutat automat pe benzină.
Am simțit suspensiile, sunt destul de bine reglate la trecerea peste gropile dintre Cheia și Săcele, fără șocuri ci doar cu sunete mai înfundate. Consumul pe gaz este cu aproximativ un litru și jumătate mai mare față de cel pe benzină, în regim mixt undeva pe la 7-8 la sută în funcție de drum și stil de condus dar investiția se amortizează pentru că gazul este la jumătate de preț. Direcția este plăcută la condus, cutia manuală binișor etajată dar nu am înțeles de ce inginerii au preferat să rămână la doar cinci trepte.
La interior totul este redesenat, cu materiale de bună calitate și plăcute la atingere. Ecranul pentru sistemul de infotainment a fost schimbat acum fiind disponibilă o tabletă de 9 inch pusă vertical și cu funcții intuitive de unde se reglează și sistemele mașinii. Pe partea de siguranță Captur a reușit un calificativ maxim potrivit noilor exigențe Euro Ncap 2019, cu 96 % protecția pasagerilor adulți și 83 % pentru copii.
Cu o concurență acerbă într-un segment unde au intrat recent Ford Puma, Skoda Kamiq, Noul Opel Mokka și de ce nu Sandero Stepway, a doua generație Renault Captur ne atrage cu un aspect senzațional, soluții practice și foarte multă multă tehnologie.