Probă de Drum - Renault Austral
Maşinile de culoare roşie au ceva aparte, fură ochiul cum se spune în popor, deşi designerii francezi cred că au optat pentru nuanţa “rouge flamme” la capătul unor studii elaborate.
Articol de Cătălin Cîrnu, 23 Aprilie 2023, 19:56
Renault Austral a fost etalat pe piaţă după o perioadă în care compania a mizat pe modelul Kadjar, un automobil cu o viaţă scurtă precum Fluence, dacă ne raportăm la două dintre versiunile create de francezi. Austral mizează însă pe tehnologie de ultimă generaţie, reuşind să surprindă şi chiar să întreacă rivalele din segmentul SUV-urilor compacte în care sunt prezente modele precum Ford Kuga, Hyundai Tucson sau Toyota Rav4.
Varianta testată a fost echipată cu un ansamblu full-hybrid care oferă 200 CP. Poate părea o glumă, dar maşina este purtată de propulsorul pe benzină de 1,2 litri, alături de alte două motoare electrice. Unul este folosit în cazul unor accelerări pronunțate, celălalt are rolul de starter generator. Tot ansamblul este strunit de o cutie automata multimodală, ocaracteristică a celor de la Renault. Puterea celor 200 de CP oferă un rulaj perfect pînă la vreo 120 de km/h, apoi reprizele de acceleraţie încep să devină mai lungi, iar aşteptarea se prelungeşte. Nu şi răbdarea, întrucât Austral are o ţinută de drum remarcabilă. Virajele de pe Valea Prahovei abordate cu un şofat sportiv sunt depăşite lejer, fără abateri majore de trasă, iar suspensiile absorb cuviincios toate denivelările de pe traseu.
Pentru un plus de adrenalină, francezii au plasat pe volanul îmbrăcat în piele butonul My Sense, ca la bolizi de lux precum Ferrari, menit să-ţi faciliteze comutarea în diverse moduri de rulare. Pe care le-am încercat, atât în oraş cât şi la drum întins, reuşind un consum mixt de 6,7 litri/100 km. E adevărat că, în oraş, Austral are nevoie de sub 5 litri/100 km deoarece propulsia electrică îşi face treaba.
Habitaclul spaţios oferă confort sporit inclusiv pasagerilor din spate şi are tuşe de rafinament cu inserţii din Alcantara, deşi scaunele sunt îmbrăcate într-un material textil care imită fibra de carbon. Şoferul beneficiază de o super ofertă: masaj în scaun, în trei trepte, varianta dinamic fiind cea mai evidentă. Iar portbagajul are un volum de 545 de litri, dar şi podea plată sub care mai poţi strecura diferite obiecte. Ecranul central de 9 inchi şi head displayul au o grafică reuşită, iar parteneriatul cu Google îţi oferă o multitudine de aplicaţii valoroase la drum. Volanul însă arată ca un pom de crăciun, satelitul pentru comenzile audio fiind destul de greu de găsit sub comenzile din partea dreaptă.
La capitolul siguranţă, Renault Austral a primit 5 stele la testele de coliziune şi vine cu un pachet consistent alcătuit din 32 de sisteme, plus un airbag aflat între şofer şi pasagerul din dreapta!