Probă de Drum - Peugeot 2008
Peugeot 2008 - ofensiv și seducător
Articol de Cătălin Cîrnu, 30 Septembrie 2021, 08:41
Micul SUV al francezilor etalează un aer impozant grație grilei accentuate, deși modelul 2008 este mezinul familiei Peugeot. Statura sa impune, formele sunt fluide și arătoase, iar farurile cu tehnologie Led și stopurile întregesc un automobil care luptă în clasa SUV-urilor din clasa mică, alături de concurenți redutabili precum: Skoda Kamiq, Renault Captur, Hyundai Kona sau Ford Puma.
2008 a fost dezvoltat pe vechea platformă a modelului 208, dar clienții îl pot configura atât cu motoare clasice pe benzină sau pe motorină, cât și full-electric. Varianta Allure cu care am plecat la drum a beneficiat de propulsorul diesel de 1,5 litri, care oferă 130 de CP și este pus în evidență de cutia automată în 8 trepte. Energia se transmite pe puntea față, iar startul lansat, de pe loc, oferă și un plus de adrenalină dacă selectezi comutatorul pe modul Sport. Mașina atinge 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, constructorul lăudându-se în cartea tehnică și cu o viteză maximă de 195 km/h.
Ca în cazul multor modele din această clasă, nici Peugeot 2008 nu dispune de tracțiune integrală, dar mizează pe un selector Grip Control care îl ajută pe șofer să ruleze în condiții optime, în funcție de suprafața de rulare: alunecoasă, nisipoasă sau normală. Practic, sistemul reglează câteva variabile ca răspunsul pedalei de accelerație, treapta de viteză, coroborate cu sistemele electronice. Avem recunoastere extinsă semne circulație plus detector oboseală sau semne de circulație, atenționare risc coliziune ori alertă activă menținere bandă de mers.
Un capitol bine pus la punct, întrucât șoferul este atenționat dacă depășește calea de rulare ori dacă uită cheia în contact sau farurile aprinse. Computerul de bord oferă și alte detalii utile pe care le-am găsit pe sistemul de navigație echipat cu un ecran tactil de 7 inch și cu o multitudine de alte funcții pentru un plus de conectivitate. Sistemul audio cuprinde 6 boxe, iar volanul, un pic teșit, este echipat cu toate comenzile pe care trebuie să le ai la îndemână. Butoanele de pe panoul de bord seamănă cu o claviatură, asemănătoare cu cea întâlnită pe Ford Mustang.
Consumul de motorină, în regim mixt, urban și pe autostrada s-a limitat la 5,7 litri/100 km, dar dacă străbați Bucureștiul în orele super aglomerate, cifrele se inversează. Micul SUV se așează bine la drum, cutia automată răspunde repede și silențios, dar pe bancheta spate pot călători în condiții optime doar doi adulți sau trei copii. În schimb, portbagajul este generos, cu un volum de aproape 435 de litri ce poate crește considerabil dacă rabatăm bancheta. Mai există și un spațiu de încărcare suplimentar chiar sub podeaua portbagajului. Despre preț nu vă spun nimic, rămâne să îl descoperiți singuri, dar Peugeot 2008 este un SUV mic dar seducător.