Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Peugeot 2008

Peugeot 2008 - ofensiv și seducător

Foto: Cătălin Cîrnu

Articol de Cătălin Cîrnu, 30 Septembrie 2021, 08:41

Micul SUV al francezilor etalează un aer impozant grație grilei accentuate, deși modelul 2008 este mezinul familiei Peugeot. Statura sa impune, formele sunt fluide și arătoase, iar farurile cu tehnologie Led și stopurile întregesc un automobil care luptă în clasa SUV-urilor din clasa mică, alături de concurenți redutabili precum: Skoda Kamiq, Renault Captur, Hyundai Kona sau Ford Puma.

2008 a fost dezvoltat pe vechea platformă a modelului 208, dar clienții îl pot configura atât cu motoare clasice pe benzină sau pe motorină, cât și full-electric. Varianta Allure cu care am plecat la drum a beneficiat de propulsorul diesel de 1,5 litri, care oferă 130 de CP și este pus în evidență de cutia automată în 8 trepte. Energia se transmite pe puntea față, iar startul lansat, de pe loc, oferă și un plus de adrenalină dacă selectezi comutatorul pe modul Sport. Mașina atinge 100 km/h în mai puțin de 10 secunde, constructorul lăudându-se în cartea tehnică și cu o viteză maximă de 195 km/h.

Ca în cazul multor modele din această clasă, nici Peugeot 2008 nu dispune de tracțiune integrală, dar mizează pe un selector Grip Control care îl ajută pe șofer să ruleze în condiții optime, în funcție de suprafața de rulare: alunecoasă, nisipoasă sau normală. Practic, sistemul reglează câteva variabile ca răspunsul pedalei de accelerație, treapta de viteză, coroborate cu sistemele electronice. Avem recunoastere extinsă semne circulație plus detector oboseală sau semne de circulație, atenționare risc coliziune ori alertă activă menținere bandă de mers.

Un capitol bine pus la punct, întrucât șoferul este atenționat dacă depășește calea de rulare ori dacă uită cheia în contact sau farurile aprinse. Computerul de bord oferă și alte detalii utile pe care le-am găsit pe sistemul de navigație echipat cu un ecran tactil de 7 inch și cu o multitudine de alte funcții pentru un plus de conectivitate. Sistemul audio cuprinde 6 boxe, iar volanul, un pic teșit, este echipat cu toate comenzile pe care trebuie să le ai la îndemână. Butoanele de pe panoul de bord seamănă cu o claviatură, asemănătoare cu cea întâlnită pe Ford Mustang.

Consumul de motorină, în regim mixt, urban și pe autostrada s-a limitat la 5,7 litri/100 km, dar dacă străbați Bucureștiul în orele super aglomerate, cifrele se inversează. Micul SUV se așează bine la drum, cutia automată răspunde repede și silențios, dar pe bancheta spate pot călători în condiții optime doar doi adulți sau trei copii. În schimb, portbagajul este generos, cu un volum de aproape 435 de litri ce poate crește considerabil dacă rabatăm bancheta. Mai există și un spațiu de încărcare suplimentar chiar sub podeaua portbagajului. Despre preț nu vă spun nimic, rămâne să îl descoperiți singuri, dar Peugeot 2008 este un SUV mic dar seducător.

Probă de Drum – Seat Arona
Ştiinţă & Tehnologie 05 Septembrie 2021, 09:23

Probă de Drum – Seat Arona

În acest an, Seat a adus mai multe îmbunătățiri modelului Arona, cel mai mic SUV din portofoliul constructorului auto spaniol.

Probă de Drum – Seat Arona
Dacia prezinta noul Duster
Ştiinţă & Tehnologie 03 Septembrie 2021, 00:05

Dacia prezinta noul Duster

La mai bine de un deceniu, Duster a fost lansat într-o nouă înfățișare. Este a treia generație a celui mai cunoscut și...

Dacia prezinta noul Duster
Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Ştiinţă & Tehnologie 31 August 2021, 16:19

Probă de Drum – Ford Fiesta ST

Una dintre cele mai emblematice mașini din istoria auto care a reușit să cucerească mai multe generații de șoferi este Ford...

Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Probă de Drum – Opel Mokka
Ştiinţă & Tehnologie 26 August 2021, 10:43

Probă de Drum – Opel Mokka

Constructorul german Opel a început încă din noiembrie 2019 producția SUV-ului Mokka X, lansând atunci și promisiunea fermă...

Probă de Drum – Opel Mokka
Probă de Drum - Skoda Enyaq iV
Ştiinţă & Tehnologie 22 August 2021, 10:09

Probă de Drum - Skoda Enyaq iV

Compania Skoda și-a prezentat recent noua strategie prin care vrea să intre în top 5 cei mai mari producători auto din Europa...

Probă de Drum - Skoda Enyaq iV
Probă de Drum - Noul Peugeot 3008
Ştiinţă & Tehnologie 07 Iunie 2021, 09:09

Probă de Drum - Noul Peugeot 3008

Seducător şi convingător noul 3008 sub sigla leului din Sochaux, rămâne un SUV de ultimă generaţie, într-un segment în care...

Probă de Drum - Noul Peugeot 3008
Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, a salvat numeroase vieți
Ştiinţă & Tehnologie 13 Iulie 2021, 20:58

Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, a salvat numeroase vieți

Noua tehnologie instalată pe autoturismele noi, denumită eCall, şi care generează automat apelarea numărului 112 în caz de...

Tehnologia eCall, instalată pe autoturisme, a salvat numeroase vieți
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid