Probă de Drum – Opel Mokka
Constructorul german Opel a început încă din noiembrie 2019 producția SUV-ului Mokka X, lansând atunci și promisiunea fermă că modelul va primi o nouă generație.
Articol de Bogdan Predescu, 26 August 2021, 10:43
Comparativ cu vechiul Mokka X al celor de la Opel, noul SUV propus de constructorul german este total diferit, deoarece mașina include acum noul design frontal Opel Vizor, iar mașina de test a venit în echipare GS Line, adică un aspect mai sportiv, datorită ornamentelor și emblemelor exterioare negre în locul celor cromate, tapiseria specifică din material textil pentru scaunele din față, cu ornament roșu pentru panoul de instrumente, jante din aliaj ușor cu finisaj negru, plafonul în două culori și capitonajul negru al plafonului – ceea ce înseamnă capete întoarse pe stradă și priviri admirative. Contribuie din plin aici și sistemul de iluminare cu faruri adaptive, anti-orbire IntelliLux LED matrix cu 14 elemente, o dotare unică în acest segment.
Nou înfățișare a mărcii se resimte și la postul de conducere complet digitalizat, cu panoul de instrumente îmbunătățit – Pure Panel, care se traduce printr-un design alungit pe orizontală, care integrează două afișaje cu ecran lat, cel din fața șoferului cu o diagonală de până la 12 inci. Impresionat de bordul noului model, descoperi treptat și confortul resimțit în scaunele ergonomice reglabile pe 6 direcții. Poziția șoferului și confortul acestuia sunt caracteristici definitorii pentru constructorul german, așa că aici găsim mai multe oferte de la un interior sportiv cu piele Alcantara, până la un scaun cu tapiserie din piele, încălzit, cu suprafață perforată și funcție de masaj pentru șofer. Noi am stat foarte bine în tapițeria de stofă cu efect de piele – Focus Red, mai ales cu liniștea că dacă se face frig putem accesa funcția de încălzire, atât de utilă de prin noiembrie.
Noul Mokka este produs pe versiunea nouă a platformei multi-energy, deosebit de eficientă, denumită CMP (platforma modulară comună), platformă pe care au fost construite și alte modele de clasă B, inclusiv SUV-uri și crossovere de la Peugeot, Citroen și DS, colegii de grup. Platforma îi oferă constructorul german reduceri de costuri importante, cu ajutorul cărora va putea să-și mărească veniturile și profitul, dar și un sistem modular cu greutate redusă care oferă flexibilitate maximă în ceea ce privește dezvoltarea autovehiculului și permite folosirea unui sistem de propulsie pur electric, cu baterie, dar și a motoarelor cu ardere internă.
Diferențele se simt din plin față de modelul precedent, deoarece acum mașina este mai ușoară cu o economie de până la 120 de kg, dar și cu o creștere a rigidității caroseriei, iar avantajele sunt evidente: noul Mokka are un consum de energie semnificativ redus, reacționează mult mai rapid, este mai agil și mult mai plăcut la conducere. Socoteala plimbării nostre ne-a adus un consum de 7,8 l/100 km, pe o distanță de aproximativ 700 km, în condiții de vară, fără compromisuri în ceea ce privește aerul condiționat.
În ciuda unui ampatament ușor mărit cu 2 cm, noul Mokka este cu 12.5 cm mai scurt decât modelul anterior, oferind celor cinci pasageri un spațiu de încărcare similar, de până la 350 de litri, în portbagaj. Lungimea sa totală de doar 4.15 metri înseamnă că manevrele și parcarea în zonele urbane și suburbane sunt efectuate cu foarte mare ușurință, însă rămâne un spațiu destul de mic pentru locurile din spate, comparativ cu alte modele ale concurenței, dar ceva mai mare față de versiunea precedentă a acestei mașini.
Ne-au mai plăcut la noul Mokka inovațiile de top disponibile până de curând doar în clasa de lux, respectiv sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu frânare automată de urgență și detectarea pietonilor sau cruise controlul adaptiv care menține o anumită distanța între mașină și autovehiculul din față. Toate versiunile noului model sunt echipate standard cu lumini LED în partea frontală, dar și în spate, frână de parcare electrică și sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere. Nu lipsește camera video panoramică pentru marșarier cu unghi de 180 de grade și un sistem de asistare la parcare. Motive suficiente să luați în considerare acest model pentru o posibilă viitoare îmbunătățire a experienței de șofer.