Probă de Drum – Opel Grandland X
Grandland X este dezvoltat pe platformă nouă EMP2 a partenerului PSA Peugeot-Citroen, pe care se asamblează şi SUV-ul francezilor 3008.
Articol de Bogdan Predescu, 23 Ianuarie 2018, 21:47
Plimbare interesantă cu cel mai nou SUV de la Opel, o maşină grandioasă cel puţin la dimensiuni, aşa cum ar şi trebui să fie înlocuitorul oficial al lui Antara. Noul Grandland X vine cu o lungime de 4,48 metri şi cu un spaţiu interior generos completat de capacitatea portbagajului ridicată până la pragul de 512 litrii.
Noi ne-am bucurat de motorul diesel de 1.6 litrii cu 120 de cai, combinat cu transmisia manuală în 6 trepte propusă de germani. După lansarea din toamnă de la Frankfurt, Opel s-a hotărât să extindă portofoliul de sisteme de propulsie şi cu motorul diesel vârf de gamă de 2 litri, cu putere de 177 cp, ce generează un cuplu maxim de 400 Nm. Cu gândul la un motor mai puternic pe o maşină destul de mare, trebuie să spunem că dieselul testat s-a comportat bine pentru prima parte a unui drum în afara Bucureştiului cu trei pasageri adulţi. La întoarcere cu un om în plus în maşină, dar şi cu bagaje mai multe, reacţia motorului a fost ceva mai greoaie – normal am putea spune, dar şi cu gândul direct spre unitatea de propulsie superioară ca putere, încă neintrodusă în oferta constructorului german la noi în ţară.
Consumul înregistrat în plimbarea noastră de 700 km, din care mai puţin de 100 în regim urban, a consemnat o valoare de 7 litrii la 100km, ceea ce considerăm noi că este normal, raportat la masa autovehiculului şi la stilul de condus. Interiorul îţi propune din start o multitudine de tehnologii inovatoare care sunt menite fie să te încurce dacă eşti de modă veche, fie să îţi aducă un plus de siguranță, confort și spirit practic, dacă eşti deschis spre lucruri noi. Cu sufletul deschis şi cu atenţia sporită spre noile funcţii propuse de maşină, trebuie să recunosc că m-a încurcat puţin sistemul de detectare a somnolenței șoferului, m-a bucurat apariţia accesului facil la portbagaj prin acționare electrică a hayonului ce poate fi deschis și închis prin simularea unei mișcări de lovire cu piciorul sub bara de protecție spate ... şi m-a pus pe gânduri serios sistemul avansat de asistență la parcare.
Mai merită amintit la capitolul plusuri: alerta privind unghiul mort din lateral foarte utilă în traficul haotic din Bucureşti, parbrizul încălzit pentru vremuri cu temperatură de minus grade, dar şi asistentul pentru faza lungă prin care se detectează autovehiculele din față și se comută automat între faza lungă și cea scurtă, fără a-i orbi pe ceilalți șoferi.
Am avut şi aderență maximă prin sistemul Grip Control care asigură o aderență optimă, indiferent de suprafața drumului. Opţiunile date de selectorul poziţionat pe consola centrală îţi oferă ca variante: controlul electronic al stabilității standard, pe zăpadă, nisip şi offroad.
Noul Grandland X intră cu încredere sporită într-o luptă egală de această dată cu principalii rivali: Peugeot 3008, VW Tiguan sau Nissan Qashqai.