Probă de Drum – Opel Crossland X
SUV-ul Crossland X de la Opel, o mașină perfect adaptată stilului de viață urban datorită designului elegant și dimensiunilor compacte.
Articol de Bogdan Predescu, 22 Mai 2021, 14:45
Am scos la plimbare un Crossland X de la Opel cu motor diesel de 1.5l cu 110 CP, cuplu de 250 Nm la 1.750 rpm și cu o transmisie manuală interesantă. Mașina are o lungime de 4,21 metri, fiind mai scurt cu 16 centimetri decât un Astra și în același timp mai înalt cu 10 centimetri, ceea ce înseamnă că ocupanții se pot bucura de poziția de condus ridicată și o vizibilitate mult mai bună.
La interior panoul de instrumente și consola centrală sunt structurate clar și aliniate în plan orizontal pentru șofer, iar finisajele cromate subtile din jurul panoului de instrumente și duzele de ventilație transmit mesajul clar al calități. Senzația de spațiu generos și scaunele ergonomice ale modelului sporesc confortul în timpul călătoriilor lungi, iar în habitaclu sunt disponibile numeroase compartimente de depozitare pentru obiecte de uz zilnic. În plus SUV-ul convinge și prin nivelul ridicat de flexibilitate datorat scaunelor spate care pot fi opțional glisante individual și reglabile în înălțime, ceea ce însemană că putem vorbi despre un volum al portbagajului de până la 1.255 de litri.
Șoferii vor aprecia în mod deosebit și îmbunătățirile pe care Opel le-a adus șasiului modelului Crossland. Inginerii constructorului german au dezvoltat arcuri și amortizare noi pentru suspensia față cu brațe McPherson și pentru puntea spate cu bară de torsiune. În combinație cu noul arbore intermediar al coloanei de direcție, care îmbunătățește precizia direcției și centrarea volanului, șasiul noului Crossland asigură un echilibru optim între confort și agilitate.
Mașina este foarte bine așezată pe drum, cu o flexibilitate demnă de un SUV și cu suficientă putere pentru a ieși din situații de drum ușor neaccesibil. Rămâne însă un ușor minus la reacția motorului diesel pe drum întins, atunci când ai nevoie de ceva mai multă putere într-o depășire spre exemplu și îți dai seama care este diferența dintre propulsia pe benzină și cea pe motorină.
La capitolul siguranţă mașină stă destul de bine, mai ales atunci când propune încă din standard – pilot automat, sistem de avertizare la părăsirea benzi de rulare, asistent la pornirea în pantă şi sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, pe lângă airbag-uri, ABS şi ESP. Pe lângă toate aceastea, se mai poate comanda indicator de oboseală pentru şofer, sistem de evitare a coliziunii frontale şi sistem de evitare şi reducere a impactului coliziunii, precum şi sistem de detecţia e pietonilor.
În concluzie am putea spune că modelul testat Opel Crossland X rămâne o variantă bună pentru un crossover mic, dar spaţios, cu un nivelul al dotărilor bun chiar din varianta de bază, și cu un preţul care rămâne unul dintre principalele argumente pe care le aduce pe piață în faţa clienţilor.