Probă de Drum – Opel Corsa
Noul model Corsa ajuns la a 6-a generație, rămâne un autovehiculul de mici dimensiuni, cu cinci uși, și este oferit de Opel cu motorizări extrem de economice.
Articol de Bogdan Predescu, 14 Octombrie 2021, 21:26
Să facem mai întâi cunoștință cu mașina, o simpatică reprezentată a noii generații Corsa Hatch în dotarea Elegance și înzestrată cu un motor de 1.2 l pe benzină cu 100 cai putere și o interesantă cutie automată în 8 rapoarte. Încă de la început te atrage impresia generală de model sportiv, accentuată de linia de design și de poziția de ședere joasă a șoferului.
Linia acoperişului este asemănătoare unui coupé, ceva mai coborâtă față de versiunea anterioară, însă fără să fie afectat spațiul pentru cap în zona șoferului și pasagerul din față. La volan ai o poziție de ședere destul de coborâtă, însă cu un centru de greutate care favorizează manevrabilitatea și dinamica de conducere.
Mașina este și ceva mai ușoară deoarece modelul cu 5 uși cântărește doar 980 kg, adică o reducere a greutății cu aproximativ 10% raportat la modelul anterior. Deși noul model are o lungime de puțin peste 4 m, se simte la drum caroseria brută care este cu 40 kg mai ușoară, motoarele compacte cu 3 cilindri care sunt și ele mai ușoare cu aproape 15 kg față de motoarele cu 4 cilindri din generația anterioară, sau capota din aluminiu care economisește și ea 2,4 kg în comparație cu capota mai mică din oțel a modelului anterior.
Noi am testat versiunea Elegance într-o scurtă plimbare în regim mixt, cu o cotă mai ridicată de autostradă comparativ cu urbanul aglomerat al unei toamne ploioase. În acest context consumul mediu pe cei peste 600 km parcurși, respectiv un 6.5 l/100km este interesant deși nu este relevant atunci când descoperi modul sport și îți place cum toarce motorul când îl soliciți puțin în limitele legale. Ne-au placut însă la interior scaunele din față reglabile și confortabile, cotiera cu compartiment de depozitare, precum și farurile adaptive IntelliLux LED matrix, cu funcție anti-orbire. În acest ultim caz, trebuie sa ne reamintim că cele opt segmente de LED-uri sunt controlate de camera frontală de ultimă generație și adaptează în mod continuu și automat fasciculul luminos la fiecare situație din trafic și din mediul înconjurător.
Noul model Corsa propune numeroase tehnologii şi dotări de sporire a nivelul de confort, însă din păcate pe mașina de test lipseau unele din dotările tipice precum încălzirea volanului sau a scaunelor. În rest sistemele de asistenţă includ și chiar te bucuri din plin de ele: avertizarea privind o coliziune frontală cu frânare activă de urgenţă, tempomatul inteligent, asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie sau sistemul de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, care chiar te ceartă dacă te apropi prea rapid de un indicator de oprire.
Până la urmă este un mare plus pentru această a şasea generaţie a modelului de clasă mică, de altfel şi primul lansat de Opel sub umbrela PSA, modelul având o platformă comună cu noul Peugeot 208.