Probă de Drum - Noul Peugeot 3008
Seducător şi convingător noul 3008 sub sigla leului din Sochaux, rămâne un SUV de ultimă generaţie, într-un segment în care se luptă cu Volkswagen Tiguan sau cu Renault Kadjar.
Articol de Cătălin Cîrnu, 07 Iunie 2021, 09:09
Designerii grupului PSA au redesenat complet maşina. La exterior, partea frontală beneficiază de noi blocuri optice, cu alură agresivă, dar şi de un spoiler cu leduri inserate, precum doi colţi fioroşi, care schimbă complet imaginea, precum cea întâlnită la fratele mai mare 508.
Interiorul este surprinzător de aerisit şi de rafinat, probabil nr 1 în gamă. Am descoperit multe spaţii de depozitare, dar şi noul sistem media îmbunătăţit. Volanul a păstrat vechea formă turtită, cu padele amplasate la îndemânăiar display-ul din fața şoferului are o grafică mult mai bună. Ca şi la alte modele, instrumentele de bord pot fi personalizate, de la indicatoare clasice (cu turometru inversat) până la un look simplu complet digital. De remarcat că, în varianta de echipare GT Pack, şoferul şi pasagerul din dreapta sa au parte şi de momente de răsfăţ, beneficiind de scaune încălzite ce oferă și masaj.
Display-ul central grupează comenzile digitale ale climatizării, navigației și de infotainment, dar informațiile de la telefonul mobil nu sunt afișate pe tot ecranul. Opțional poţi alege încărcare inductivă pentru smartphone, dar ai la dispoziţie și alte două mufe USB pentru pasagerii din spate, care şi în formula de trei adulţi au spaţiu suficient.
Noul motor îşi face bine treaba ajutat de transmisia automata clasica AT8, aceeasi cutie de viteze care se regaseste si pe unele modele BMW, Volvo sau Mini. Cuplul oferă forţă şi reprize de acceleraţie intense, cu un consum redus de carburant în regim mixt urban/autostradă, de 6,2 l/100 km, ceva mai mult decât datele oferite de constructor. Suspensia mi s-a părut cam tare, trecerile peste şinele de tramvai fiind resimţite din plin, însă ţinuta de drum a rămas impecabilă.
Noul Peugeot 3008 oferă hayon electric cu acționare fără mâini, (ca la Ford Kuga) un element util mai ales la cumpărături. Volumul portbagajului este de 520 litri, dar poate creşte până la aproape 1.500 de litri cu bancheta spate rabatată ușor prin intermediul a două manete amplasate chiar în portbagaj.
O alegere inspirată pentru un SUV cu tracţiune faţă şi cu motor clasic, dar ţin să vă mai spun că există şi o variantă 4×4, Peugeot 3008 (plug-in hybrid cu două motoare electrice, câte unul pentru fiecare punte), automobil pe care îl vom descoperi altădată!