Probă de drum - noul Hyundai i30
Modelul nou i30 propus de coreenii de la Hyundai a ajuns la a 3-a generație și intră mult mai bine cu actualele dotări în dueluri cu rivali precum Opel Astra sau Renault Megane.
Articol de Bogdan Predescu, 30 Septembrie 2017, 09:57
La 10 ani de la lansarea pe piața europeană, compcta coreenilor de la Hyundai – i30 a ajuns la a 3-a generație și arată mult mai bine acum, pe un segment de piață în care totul se măsoară din ce în ce mai mult în design, motorizări și dotări suplimetare.
Noi ne-am bucurat la drum de versiunea pe benzină Launch Edition EXCLUSIVE cu un motor de 1.4 și cu o putere de 140 de cai la 6000 rpm, pusă în valoare de o interesantă cutie automată cu 7 rapoarte. Reacția mașinii este foarte plăcută în combinația dintre motor și cutia automată, răspunsul liniștit de la pornirea de pe loc fiind rapid înlocuit de trecerea exactă de la o viteză la alta la solicitarea șoferului. În plus avem posibilitatea setării modului de conducere între ECO, sport și normal, ceea ce îți dă o putere suplimentară de a trece de la salvarea planetei la cursele auto, atunci când se trezește pilotul de raliu din tine. Totul este însă placut și sigur deoarece ai la dispoziție Sistemul activ de management al direcției sau Asistența cu atenționare la oboseală pentru a preveni posibilele derapaje.
La interior, noul Hyundai i30 beneficiaza de un habitaclu elegant și spațios, completat de materiale de o calitate mult mai bună, cu o poziție la volan parcă ceva mai confortabilă față de generația anterioară. Ecranul tactil din partea centrală a bordului te aduce în prezentul tehnologizat și îți oferă multe infrmații utile, printre care și preferatul multora, sistemul de asistență la parcare. Sistemul oferă un plus de siguranță și precizie datorită senzorilor poziționați pe spoilerele față și spate, avertizând sonor și vizual conducatorul auto despre apropierea unor obstacole, în momentul realizării manevrelor de parcare ... totul transmis în direct pe ecran dacă ai optat pentru Camera video pentru marsarier.
Revenind la dotările propuse de noul i30 al coreenilor, aș vrea să va mai vorbesc despre Sistemul autonom de franare (AEB). Cu ajutorul senzorilor radar și a camerei frontale, sistemul acționează în mai multe etape pornind de la avertizare vizuală și acustică pentru conducatorul auto cu aplicarea automată a unei forțe de frânare a carei intensitate creste treptat, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci când o coliziune este inevitabilă. Nu lipsește nici Pilot automat inteligent care menține viteza și distanța constante față de autovehiculul din față, acționând automat pedala de accelerație sau frâna. În cazul în care traficul este blocat, sistemul aplică o forță de frânare pentru oprirea vehiculului, accelerând apoi în momentul în care se creează spațiu.
După testul cu noul i30 al celor de la Hyundai, putem spune că am descoperit un progres evident în ultimii ani, iar acum compacta lor este o mașină corectă pentru un buget puțin peste medie. Mașina se bucură de un nivel de spațiu generos, cu un interior atent lucrat și cu o atitudine curajoasă în trafic, mai ales pentru motorul de 1.4 litrii. Rivalii de la Opel, VW, Renault sau Ford au acum de ce să se teamă.