Proba de Drum – Noul Citroen C4
Noul Citroën C4 rămâne un hatchback compact care moștenește cei 92 de ani de istorie a acestui segmnet pentru constructorul francez.
Articol de Bogdan Predescu, 18 Iunie 2022, 11:37
Am scos din nou la plimbare noul model al francezilor de la Citroen, hatchbackul compact C4, o mașină care este cu aproximativ 100 de kilograme mai grea decât versiunea precedentă, și la care totuși gama de motorizări a fost supusă trendului de micșorare, ceea ce înseamnă că toate motoarele pe benzină sunt de 1.2 litri, cu trei cilindri, turbo. Noi am testat versiunea intermediară de 130 de cai putere, cuplată la o cutie automată cu opt rapoarte, în condițiile în care în varianta standard, această versiune este disponibilă și cu transmisie manulă în șase trepte.
Ne-a plăcut că motorul este suficient de sprinten, iar mașina îți oferă siguranță în depășiri, mai ales dacă știi să profiți de ea la potențial maxim, fără a o simți subturată. Foarte important aici este și valoarea cuplului motor care ajunge în cazul nostru la 230 Nm pe la 1750 de rotații. Evident constructorul francez îți pune la dispoziție trei moduri de rulare (Eco, Normal și Sport), în condițiile în care la prețul actual al carburanților, modul sport a fost accesat doar așa de verificare a potențialului, cu mâna strânsă pe portofel de teama unui consum mai ridicat.
La fel de interesant este și interiorul destul de simplu conceput dar totodată în ton cu liniile noi ale industriei. Bordul este acoperit cu un plastic moale cauciucat, foarte plăcut la atingere, iar ecranul sistemului multimedia este amplasat în partea superioară a planșei de bord, într-un câmp vizual corect pentru șofer.
Pentru confortul celui de la volan, remarcăm scaunele destul de comode îmbrăcate într-o piele ecologică fină, cu o cusătură contrastantă, un material interesant dar și foarte călduros pentru un drum la început de vară. Nu lipsește suport pentru telefon cu încărcare prin inducție de pe consola centrală, spațiul de depozitare cu fund dublu, sau sertarul de acte aflat deasupra torpedoului, disponibil ca dotare opțională, un spațiu conceput pentru cei care doresc să țină acolo o tabletă.
Chiar dacă pe locurile din spate, pasagerii ceva mai înalți vor fi deranjați de curbura plafonului, mai ales în părțile laterale, trebuie să recunoaștem că spațiul pentru genunchi este suficient, iar spătarele scaunelor din față sunt prevăzute cu o zonă adâncită pentru a crea loc suplimentar. Ceea ce ne duce direct la spațiul portbagajului care propune o valoare de 380 de litri și care dispune de câteva elemente de ancorare, foarte utile. Nu este un spațiu mai mare decât al concurenței, dar este un spațiu corect pentru ceea ce oferă această mașină.
Și dacă tot am pomenit de concurență să spunem că mașina se încadrează în categoria unor modele crossover precum Volkswagen T-Roc, Kia Xceed, Ford Focus Active sau Mazda CX-30 și nu se face deloc de râs în prezența lor.