Probă de Drum - Mitsubishi L200
Silueta noului L200 se arătase publicului la Bangkok, deloc întâmplător, întrucât camioneta este produsă la uzina Mitsubishi din Thailanda.
26 Octombrie 2019, 15:36
Trecuseră 4 decenii de la prima apariție, iar niponii lansau a șasea generație. Cunoscătorii au remarcat imediat cabina spațioasă și confortabilă, dar și profilul musculos pe care îl etala. Ca fan al pick-up-urilor pe o piață în care concurența este extrem de serioasă iar rivalii puternici, precum Nissan Navara, Toyota Hilux, Ford Ranger sau chiar fratele geamăn Fiat Fulback, am ținut să-l cunosc mai bine pe noul L 200.
La o primă privire am constatat o bizarerie. Culoarea mașinii de test drive era portocaliu, aproape aceeași nuanță ca la modelele Ranger sau Navara, probabil un semn că stiliștii auto păstrează o tendință comună.
Sub sloganul ”inginerie dincolo de robusteţe” L200 a trecut prin câteva transformări. Partea frontală emană forță, noul sistem 4WD îmbunătăţit furnizează performanţe off-road mai bune, iar la capitolul siguranței, mașina beneficiază de cele mai noi tehnologii din domeniu, raportându-ne și la sistemele de asistenţă pentru şofer.
Gata de drum, am țâșnit prin Bucureștiul aglomerat. În pofida gabaritului, L200 s-a dovedit sprinten și agil, cu un interior cazon dar cochet. Motorul diesel de 2,2 litri și 150 CP, cuplat la o cutie de viteze în 6 trepte, oferă multă putere chiar și pentru un demaraj în forță. Adevăratele trăiri sunt însă cele pe teren accidentat, unde tracțiunea integrală își demonstrează atuurile, desi suspensiile mi s-au părut cam prea moi pentru greutatea mașinii. Și ca să nu uit, consumul de carburat în regim mixt s-a situat la 8,7 l/100 km.
Noile modele L200 4WD sunt dotate fie cu Super-Select 4WD, care furnizează tracţiune optimă şi caracteristici de manevrare pentru orice suprafaţă, fie Easy-Select 4WD, care simplifică trecerea de la un mod de condus la altul pentru diferite suprafeţe de teren. Cu ajutorul unui buton amplasat la îndemână, între scaunele față, am setat pe rând modurile (pietriş), (noroi/zăpadă), (nisip) şi (stâncă, doar în 4LLc). Când este angrenat, modul Off-road controlează integral puterea motorului, transmisia şi frânarea pentru a regla alunecarea roţii şi pentru a maximiza astfel performanţele all-terrain şi de auto-extragere din noroi sau zăpadă. Performanțele sunt remarcabile, doar Ford Raptor fiind mai puternic în acest moment.
Aminteam de multitudinea sistemelor de siguranță pe care le oferă L200, la fel ca mai toate rivalele. La coborâri abrupte,viteza este controlată electronic pentru reduce riscul unei alunecări, avem sisteme de asistare a şoferului precum atenuarea coliziunii frontale, care poate detecta vehicule şi pietoni din faţă, și un altul care ajută la evitarea lovirii laterale a altui vehicul când schimbi benzile, prin detectarea vehiculului din spate sau din lateral spate şi alertarea audio şi vizuală a şoferului și multe altele. Timpul limitat nu mi-a dat șansa să îl cunosc profund pe L200, dar pick-up-ul celor de la Mitsubishi rămâne una dintre cele mai râvnite camionete de pe piață, întrucât nu întâmplător, japonezii au vândut de-a lungul timpului aproape 5 miliane de unități.