Probă de drum Mitsubishi Eclipse Cross
Tendința de a cumpăra SUV-uri a continuat pentru piața europeană, așa că acest segment a ajuns să dețină în present o treime din piața de mașini noi.
Articol de Dan Creța, 19 Mai 2018, 14:07
După ce s-a aliat cu grupul Renault-Nissan, compania Mitsubishi se află în căutarea unei formule de succes care să-i reconfirme renumita măiestrie japoneză. Noul Eclipse Cross este primul fruct al acestui efort și semnalează o corecție de curs către o abordare mai competitivă. Cum îl vezi, îți vine să-l conduci. Și nu dezamăgește.
Motorul turbo de 1,5 litri cu injecție directă pe benzină și 163 de cai putere, oferă un cuplu de 250 de Nm, resimțit încă de pe la 1800 de rotații. Mai mult decât suficient pentru a te distra pe șosea, dar… atenție! dacă apeși butonul cu frunzulița verde, distracția s-a terminat. Funcția ECO îți taie atât de brusc elanul încât ai impresia că s-a stricat accelerația și te trezești fără pic de suflu în depășiri.
În fișa tehnica Mitsubishi promite un consum mediu de 7 litri la suta de kilometri, dar probabil că este o valoare pe care o poți obtine doar cu mașina goală în modul ECO pe drum drept și în condiții meteo ideale. Cu pasageri și bagaje, după un șofat sportiv pe autostrada și pe serpentine, am scos un consum de 9 litri la sută, iar în traficul aglomerat din Capitală, consumul a urcat la puțin peste 11 litri la sută. Oarecum firesc pentru un automobil nou și greu, cu motor mic, transmisie automată și tractiune integrală.
Sistemul Super All Wheel Control de pe Eclipse Cross oferă 3 moduri de rulare: Auto, Zapadă și Pietriș, ușor de selectat de pe consola centrală, în funcție de starea drumului și de condițiile meteo, pentru controlul deplin în viraje, stabilitatea în linie dreaptă și manevrabilitatea pe șosele alunecoase. În atmosfera silențioasa din habitaclu, bordul este plin de tehnologie de varf, fie pentru sistemele avansate de siguranță, fie pentru conectivitate sau divertisment. Interfața cu touch screen de 7-inch cu o operare extrem de intuitivă permite șoferului să obțină instrucțiuni optimizate pentru condițiile de trafic, să efectueze apeluri, să acceseze mesaje text și să asculte muzică, totul într-un mod care îi permite în același timp să rămână concentrat la drum.
Într-o dimineață rece, Eclipse Cross te poate încânta cu scaunele încălzite și în față dar și în spate, cu încălzirea parbrizului și a volanului, deși acesta din urmă este îmbrăcat într-un material destul de ciudat care nu se împacă prea bine cu niște palme transpirate. Deasemenea, geamurile electrice au impuls doar pe partea șoferului, lucru surprinzător la un model atât de avansat tehnologic. În categoria sa, nu este loc de ezitari, deoarece concurența este acerba: Toyota RAV4, Mazda CX5, Honda CR-V, Hyundai Tucson, Ford Kuga, Kia Sportage, Volkswagen Tiguan, Peugeot 3008 sau Nissan Qashqai sunt doar câțiva dintre cei mai puternici rivali. Noul Mitsubishi Eclipse Cross aduce însă segmentului o mulțime de caracteristici inovatoare și oferă valoare la un preț corect.