Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Mini Cooper S

Daca va plac masinile mai mici cu un usor aspect retro, noul hot-hatch Mini Cooper S va poate oferi una dintre cele mai distractive si surprinzator de practice experiente auto.

Articol de Dan Creța, 17 Iunie 2020, 07:33

Cand vine vorba de masini cu stil si personalitate, care se disting imediat din multitudinea de modele, clase si segmente, gandul ne duce imediat la un Ford Mustang, la un Jeep Wrangler sau la un Mini Cooper. Celebra marca din curtea BMW nu e pentru oricine si nici nu isi propune asa ceva. Daca va plac insa masinile mai mici cu un usor aspect retro, noul hot-hatch va poate oferi una dintre cele mai distractive si surprinzator de practice experiente auto.

Istoria brandului este fascinanta si incepe acum mai bine de 60 de ani, in 1959, cu modelul Mini sub sigla Austin si Morris, fabricat de compania British Motor Corporation. Era un automobil de dimensiuni mici, cu doua portiere, care dorea sa concureze cu Volkswagen Beetle, si care a devenit o imagine de referinta in gama vehiculelor mici de oras. Renumitul inginer si producator de masini sport John Cooper remarca imediat potentialul sportiv al masinii, inca de cand apar primele prototipuri pe circuit si primeste acceptul de a construi versiuni tot mai puternice.

Gama se extinde rapid, fanii se inmultesc, iar Mini Cooper S devine un performer veritabil nu numai pe sosele ci si al unei serii de succese de exceptie in motorsport, care culmineaza cu trei victorii in Raliul Monte Carlo. O ultima varianta a clasicului Mini isi face aparitia in 1991. Dupa preluarea Rover Group la inceputul anului 1994, BMW deschide noi perspective si pentru marca Mini pentru care creeaza o divizie de performanta. Asa cum BMW are Motorsport, iar Mercedes-Benz are departamentul AMG, asa si automobilele Mini mai speciale trec prin atelierul de minuni John Cooper Works.

Dar destul cu istoria, prezentul ne-a chemat sa punem la incercare modelul S. Sau mai precis S2 pentru ca vorbim de a doua generatie. Ori poate dublu S de la sprintena si simpatica. Coupe-ul de culoare rosie cu doua dungi negre transversale pe caroserie arata la fel de firesc si seducator ca imaginea unui camp de maci intr-o dimineata de vara. Ai mai sta sa-l admiri, daca n-ar trebui sa pleci la drum. Motorul turbo pe benzina de 2 litri si 192 CP porneste la viata cu un sunet gutural care iti da fiori, dar e abia inceputul distractiei. Cu fiecare treapta de viteza cresc in intensitate si notele acustice ale sistemului dublu de evacuare care iti confirma ca puterea e acolo si e a ta ca s-o dezlantui. Nu poti decat sa-i dai curs liber si sa te bucuri de manevrabilitatea superioara a bolidului si de stabilitatea perfecta in virajele stranse abordate indraznet.

Ambianta de la bord ludica si intima, cadranele si butoanele cu design imprumutat din aviatie si ecranul principal, urias si rotund, situat central si dominant pe bord, claritatea muzicii din sistemul audio Harman-Kardon, toate te pot face sa uiti principalul dezavantaj al acestei masini: pretul piperat in raport cu concurenta. Dar e un inconvenient mai usor de trecut cu vederea daca iei in considerare gama vasta de dotari si optiuni si variante de customizare. Sau daca te gandesti ca, de fapt, Mini Cooper nu are cu adevarat rivali.

Este o masina pe care abia astepti sa o conduci din nou. Ce sa va mai spun, probabil ca de-acum inainte ma voi uita cu invidie la soferii de Mini Cooper. Daca va permiteti sa cumparati una, cred ca n-o sa va para rau. Mai ales daca alegeti culoarea rosie.

Ştiinţă & Tehnologie 27 Februarie 2020, 17:39

Probă de Drum cu PEUGEOT 208

Multe dintre modelele citadine beneficiază acum de dotări care înainte puteau fi găsite doar în clasele superioare.

Probă de Drum cu PEUGEOT 208
Ştiinţă & Tehnologie 27 Ianuarie 2020, 09:18

Ford Puma - fabricat în România

Ford Puma, primul automobil cu tehnologie mild-hybrid din istoria industriei auto din România.

Ford Puma - fabricat în România
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România