Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul premium al japonezilor și ar putea fi alegerea ideală pentru cei ce își doresc un SUV cu 7 locuri, care să îmbine performanța cu designul sofisticat.
Articol de Dan Creța, 09 Decembrie 2024, 11:45
Liniile fluide și proporțiile echilibrate îi conferă o eleganță sobră, iar grila frontală, flancată de faruri LED discrete, emană rafinament. Deși este masiv, CX-80 nu pare deloc greoi, ba dimpotrivă, este foarte agil și pare pregătit pentru aventură. Cu toate acestea, dimensiunile mari nu îl ajută în orașele aglomerate și pot face parcările mai dificile decât te-ai aștepta.
Interiorul lui CX-80 este un sanctuar de liniște și confort cu lux minimalist. Materiale premium ca pielea fină și inserțiile din lemn creează un spațiu cald și elegant. Consola centrală bine organizată și instrumentarul digital combinat cu ecrane tactile oferă o experiență modernă și intuitivă cu toate că cei care preferă ecranele mari ar putea găsi interfața sistemului mai puțin evoluată. Mazda rămâne însă fidelă principiului de a nu exagera cu tehnologia și a păstrat destule butoane fizice și comenzi ergonomice. Spațiul pentru pasageri este generos, dar pe al treilea rând de scaune încap doar niște copii sau persoane minione.
Nivelul de echipare Homura Plus păstrează limbajul de design Kodo, dar îl ridică la un nivel superior cu accente sportive și detalii negre lucioase, inclusiv pentru grila frontală. Sistemul audio Bose cu 12 difuzoare creează o experiență sonoră de excepție iar head-up display-ul care proiectează informațiile relevante direct pe parbriz permite șoferului să se concentreze asupra drumului.
Portbagajul, decent în configurația cu șapte locuri, este comparabil cu spațiul oferit de rivali ca Hyundai Santa Fe, Kia Sorento sau Skoda Kodiaq, dar mai mic decât cel dintr-o Toyota Highlander. În raport cu adversarii săi însă, Mazda CX-80 reprezintă o opțiune mai stilată, reușind să iasă în evidență prin designul unic, confortul interior și plăcerea de a conduce.
Sub capotă, varianta Plug-in Hybrid combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu un motor electric și o baterie de 17,8 kWh. Împreună, acestea oferă o putere totală de aproximativ 327 CP și un cuplu generos de 500 Nm care fac din acest SUV uriaș o mașină puternică și agilă, capabilă să accelereze rapid și să răspundă prompt la comenzi. Mazda CX-80 poate rula în modul exclusiv electric pe o distanță de aproximativ 60 km, suficientă pentru naveta zilnică în oraș. Consumul combinat este relativ economic, dar în regim exclusiv pe benzină, motorul poate deveni puțin mai lacom, mai ales în condiții de trafic intens sau la viteze de autostradă.
Inginerii de la Mazda au calibrat sistemele de suspensie și de direcție astfel încât să ofere o manevrabilitate surprinzător de bună pentru dimensiunile acestei mașini. Tracțiunea integrală standard face o treabă excelentă pe drumuri dificile sau în condiții de vreme rea și îți dă un sentiment de încredere, dar în realitate nu este concepută pentru off-road serios.
Mazda CX-80 este echipată cu o gamă completă de sisteme de siguranță, inclusiv frânare automată de urgență, asistență la menținerea benzii și pilot automat adaptiv. Tehnologiile de siguranță sunt practic la zi, dar fără artificii inutile. Cu setările de siguranță la maximum, sistemele pot fi uneori mai intruzive, dar sunt foarte eficiente.
Impresia generală este că eleganța japoneză și tehnologia modernă merg minunat mână în mână, iar acest SUV poate fi un partener de drum grozav dacă treci peste consumul mai ridicat de benzină și spațiul limitat pe al treilea rând de scaune, neajunsuri depășite net de punctele forte. Mazda CX-80 este pentru cei care vor să combine stilul cu utilitatea și să se bucure de o experiență sigură și confortabilă pe șosea. Un adevărat samurai pe patru roți.