Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum - Mazda 3

Odata cu lansarea noului hatchback Mazda 3 in acest an, constructorul din Hiroshima pare sa tinda spre un nou nivel al desavarsirii tehnice si stilistice.

Articol de Dan Creța, 15 Aprilie 2019, 09:22

Noua Mazda 3 e desteapta si frumoasa, dar n-ajunge devreme acasa, pentru ca nu te lasa… sa pleci de la volan. Te tine conectat la drum si te face sa te simti una cu el, de parca ai fi insurubat la bord.

Mazda 3 e un obiect cizelat si condensat la maximum cu un habitaclu minimalist si un aspect exterior cu care designerul a urmarit sa provoace emotie si dorinta, atat pentru sofer si pasageri, cat si pentru pietonii care ar vrea sa devina soferi la vederea siluetei zvelte si elegante a bolidului. E un fel de versiune matură a filozofiei Kodo – Suflet al Miscarii. Daca precedenta generatie era o buna alternativa la clasicele compacte Focus, Golf, Astra sau Megane, noua Mazda 3 da impresia ca are aspiratii mai inalte decat clasa ei. In plus, la capitolul hatchback-uri sexy, singurul rival care-mi vine in minte este Alfa Romeo Julietta.

Gradul superior de armonie si rafinament continua si la interior, unde fanii Mazda vor gasi acelasi spatiu curat si proiectat pentru a fi orientat spre conducător. In mod surprinzator insa, japonezii nu merg pe tendinta ecranelor tactile mari care incorporeaza cat mai multe comenzi posibile, ci prefera butoanele fizice, discrete si perfect pozitionate. Ei cred ca un display central urias poate distrage atentia de la drum si, de ce nu, de la peisajul exterior. De aceea, e binevenit afisajul amplasat la nivelul privirii si mai ales proiectia laser a informatiilor esentiale pe parbriz.

Consola de comanda este situata ideal in prelungirea mainii soferului care poate accesa lista imensa de optiuni si setari si isi poate exercita cu usurinta controlul asupra intregului echipament tehnologic al masinii. Iar asistenta tehnica impresioneaza: pilot automat adaptiv cu control inteligent al vitezei si franarii, menținerea benzii de rulare si alte diverse tipuri de monitorizari si sisteme de siguranta, senzori si alerte, toate incluse in sistemul de siguranta i-Activesense conceput de Mazda si oferit in dotarea standard. Dar cum se conduce noua Mazda 3? Pur si simplu, minunat! Daca ai sansa sa rulezi pe un asfalt impecabil, simti ca plutesti ca o petala de floare de cires japonez care curge prin spatiu ca timpul.

Motorul pe benzina de 2 litri si 122 CP pare suficient de puternic, dar numai pentru cei care n-au gustat elanul agregatului de aceeasi capacitate care ofera 60 CP in plus pe roadsterul MX-5. La Mazda 3 consumul e bine optimizat la turatii mici, in regim mixt media e undeva la 6,5 litri la suta de km, poate si datorita tehnologiei M Hybrid cu motor starter integrat pentru repornirea rapida si activarea neintrerupta a sistemului start-stop. Cutia de viteze fluida, directia precisa, sasiul si suspensia bine echilibrate si reglate asigura un confort premium. Felul in care masina atrage toate privirile te poate face sa treci cu vederea unele compromisuri.

Designul aerodinamic al partii din spate reduce partial vizibilitatea prin luneta si spatiul la cap pentru persoanele mai inalte de pe bancheta posterioara. Dar structura e capabila sa absoarba mai multa energie in caz de impact si, in premiera in gama, exista airbag pentru genunchii soferului. Iar vestile bune nu se opresc aici, Mazda anunta pentru prima data pe modelul sau de clasa compacta si optiunea unui sistem de tractiune integrala.

Prin siguranta de top, performanta de invidiat si manevrabilitatea superioara, prin desavarsirea conexiunii Jinba-Ittai, noua Mazda 3 inseamna inca un pas stralucit pentru japonezii care si-au dorit ca creeze o masina confortabila si usor de utilizat in fiecare zi.

Renault Kadjar – Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 23 Februarie 2019, 06:48

Renault Kadjar – Probă de Drum

SUV-ul Kadjar al francezilor de la Renault a primit câteva îmbunătățiri în ultima vreme pentru un plus de vânzări, cel puțin...

Renault Kadjar – Probă de Drum
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Probă de Drum – Citroen C3
Ştiinţă & Tehnologie 16 Decembrie 2024, 10:10

Probă de Drum – Citroen C3

Constructorul francez Citroën a reînnoit în acest an un best-seller pe piața europeană, vândut în peste 1,5 milioane de...

Probă de Drum – Citroen C3
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România