Probă de Drum - Lexus UX 250h
Lexus UX este o mașină corectă spre interesantă, o adevărată lecție de cultură japoneză despre tradiție, respect și valoare.
Articol de Bogdan Predescu, 04 Iulie 2022, 16:50
Plimbare interesantă cu cel mai mic SUV al celor de la Lexus UX 250h, o gamă aflată la prima generație pentru constructorul japonez care nu a avut alt SUV de dimensiuni similare înainte de lansarea actualului model eveniment care se întâmpla în 2018 la Salonul Auto de la Geneva. Modelul UX al celor de la Lexus se află într-o zonă destul de aglomerată și puternică în același timp, cea a SUV-urilor compacte, acolo unde amintim poate de un Q3 de la Audi, un Volvo XC40, sau BMW cu versiunile X1 și X2.
Oferta japonezilor pentru piața din România, regăsește SUV-ul UX în trei variante, cu versiunea entry-level UX 200, cu motorizare pe benzină de 2.0 litri de 171 CP și tracțiune față, dar și cu două variante hibride: UX 250h și UX 250h E-Four. Noi am testat hibridul 250h cu tracțiune față, un model propulsat de sistemul format dintr-un motor termic de 2.0 litri și un motor electric, cu o putere totală a sistemului de 184 Cai.
În testul nostru, hibridul japonezilor s-a prezentat foarte bine ca ținută de drum, reușind să se achite la fel de corect și de sarcinile trasate de la volan, pe un drum în mare parte în regim extraurban, oferind resurse excelente pe zone cu ritm susținut. UX 250h s-a păstrat în limita consumului bun în jurul a 7 litri/100 km, cu vârfuri destul de dese de spre 8 litri într-un regim mai sportiv de condus, recunosc păcatul șoferului, dar ce să faci când ai pe mână un SUV de 184 de cai putere!
Exteriorul impresionează cu o serie de linii complexe care se combină armonios într-o adevărată sculptură japoneză ce atrage atenția, mai ales în combinația de culoare roșu aprins prezentă pe mașina de test.
În rest la interior avem celebrul trackpad pentru controlul sistemului multimedia, un element destul de greoi la care Lexus deja a renunțat pe modelele mai noi, dar și un sistem de control pentru volum și alte funcții ale sistemului audio la îndemâna utilizatorului pe consola central în vârful spațiului de depozitare, care apropos, se deschide pe ambele părți și spre șofer și spre pasagerul din dreapta. În rest nu prea ai ce să reproșezi modelului UX, cu materiale de o calitate excelentă, și cu o atenție sportită la fiecare detaliu.
Aș mai adăuga la plusuri sistemul Head-up Display care mie sincer mi-a plăcut, cu informații proiectate direct pe parbriz și cu o grafică ce nu "tremură" indiferent de unghiul și intensitatea luminii de afară. Așa cum trebuie să punctăm la capitolul lipsuri, portabagajul foarte apropiat de un model de clasă mica, deoarece regăsim doar 283 de litrii, de departe cel mai mic volum din segment. În rest este o mașină corectă spre interesantă, o adevărată lecție de cultură japoneză despre tradiție, respect și valoare.