Proba de Drum - Hyundai ELANTRA
România este una dintre puținele piețe europene unde și-a făcut intrarea noul Elantra echipat cu motorul pe benzină de 1.6 litri.
Articol de Cătălin Cîrnu, 27 Septembrie 2022, 14:41
România este una dintre puținele piețe europene unde și-a făcut intrarea noul Elantra echipat cu motorul pe benzină de 1.6 litri. Sud coreenii s-au dovedit inspirați, întrucât vânzările merg bine, deși apetența clienților se îndreaptă spre vehiculele hybrid și full electrice.
Noua alură a mașinii, ajunsă deja la a șaptea generație, este total schimbată în raport cu varianta precedentă. Exteriorul a suferit modificări majore. Partea frontală a fost redesenată complet, spatele mașinii are un aer American, practic sedanul are tușe rafinate și elegante. Și la interior s-au adus ceva modificări. Planșa de bord este simplă, cu indicatoare analogice ușor de intuit. Au fost repoziționate comenzile pentru sistemul audio și climatizare, dar și pentru gurile de ventilație, prezente și pentru pasagerii de pe bancheta din spate.
Sedanul mizează și pe un display tactil ce permite suport pentru Android Auto și Apple Car Play, astfel că putem avea Waze direct pe ecranul mașinii.
Și totuși, Hyundai a păstrat ceva de la modelul anterior. Propulsorul aspirat de 1,6 litri care dezvoltă 128 de CP cuplat acum la o cutie de viteze automată în 6 trepte, ușor prea lentă la schimbări, dar confortabilă pentru șofer. Poate că nu întâmplător cutia schimbă treptele lent, inginerii de la Hyundai asigurându-se de un consumde carburant în limite decente. În regim mixt, urban și autostradă, Elantra a bifat 6,8 litri la 100 de km, viteza maximă oferită de constructor în fișa tehnică apropiindu-se de 200 km/h.
Ținuta de drum este remarcabilă pentru o mașină practică și spațioasă în care pot călători fără probleme cinci adulți voinici. Și portbagajul răspunde nevoilor, oferind un volum de aproape 475 de litri. Elantra se conduce ușor și în siguranță. Suspensiile răspund perfect indifent de suprafața de rulare, absorb excelent și denivelările majore precum cele întâlnite la trecerea peste calea ferată, dar are vizibilitate limitată din cauza lunetei înclinate. Ajutorul pentru șofer vine din partea senzorilor și a camerei video care prezintă încredere la mersul cu spatele unde există și un cârlig de remorcare pentru cei care vor să tracteze o remorcă sau poate chiar o bărcuță cu motor.
Sistemele de siguranță în dotarea standard sunt multiple. De la ABS, care evită blocarea roților la frânare și ESP, ce are rolul de a menține stabilitatea mașinii și de a permite manevrarea sa în condiții de siguranță, în cazul în care aceasta derapează, până la sistemele ce avertizează șoferul la schimbarea direcției de mers sau la prezența ciliștilor și pietenilor, Elantra mizează pe câteva atuuri în lupta pe segmentul auto al sedanurilor cu modele precum Renault Megane Sedane sau Toyota Corolla.