Probă de Drum - Hyundai Bayon
Hyundai BAYON întregește o familie numeroasă a constructorului sud-coreean, alăturându-se modelelor Kona, Tucson, Nexo si Santa Fe, prezente pe piața din Europa.
Articol de Cătălin Cîrnu, 10 Octombrie 2021, 10:15
Îl știam din fotografiile publicate astă primăvară când fusese lansat pe piața europeană și încă de la prima întâlnire l-am remarcat grație grilei impunătoare, cu o bandă de admisie a aerului care creează senzația că mașina este mai lată decât în cartea tehnică. Farurile de ultimă generație sunt separate de luminile obișnuite cunoscute cu acronimele DRL, iar partea din spate beneficiază de o grafică orizontală a stopurilor unite printr-o bandă de culoare roșie, un detaliu plăcut ochiului.
Sud-coreenii au creat acest automobile pentru piața europeană, încercând un mixt între performanță și preț. Interiorul are un aer cazon, fiind echipat standard cu tapițerie de culoare neagră sau în două naunțe de gri, dar nu am uitat segmentul atacat și în care regăsim competitori importanți precum: Ford Puma, Nissan Juke, Opel Mokka, Peugeot 2008, Renault Captur sau Skoda Kamiq.
Dacă tot aminteam de tehnologii, la volanul modelului Hyundai Bayon pot să spun că ai parte de o experiență high-tech. Gama de echipamente de conectivitate se remarca prin instrumentarul digital de 10,25 inchi, sistemele AVN și cel audio cu ecran de 8 inchi, compatibile cu functiile Android Auto si Apple Car Play, disponibile wireless. Am mai descoperit două porturi USB la îndemâna șoferului sau a pasagerului din dreapta plus un altul pentru cei din spate. Toate permit încărcarea simultană a trei dispozitive. Iar unul dintre porturile din față permite si transferul de date (conectarea telefonului la sistemul multimedia). Călătorii pot beneficia de tehnologia de iluminare ambientală cu LED, integrată in zona picioarelor pasagerilor din față, în pragurile ușilor, respectiv zona mânerelor portierelor, detalii regăsite si in compartimentul de depozitare de sub consola centrală.
Conectivitatea rămâne unul dintre elementele pe care mizează Bayon. Aplicația Bluelink include funcții capabile să analizeze traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar. De asemenea, șoferul îsi poate localiza autovehiculul, bloca sau debloca de la distanță ori poate avea acces la diferite informații, cum ar fi nivelul de combustibil.
Și dacă am amintit de carburant, să mai notăm că Hyundai Bayon mizează pe propulsorul T-GDi de 1 litru, disponibil cu sistem mild hybrid de 48 V, care dezvoltă o putere de 100 CP, fiind cuplat la o transmisie automata în 7 trepte de viteză, 7 DCT. Astfel, consumul mediu în regim mixt s-a situat la valoarea de 6,1 l/100 km, un șofat prudent, fără reprize de accelerație sau sprinturi cu note accentuate de sportivitate. BAYON plusează cu un portbagaj cu o capacitate de 411 litri și oferă un pachet avansat de siguranță cu functii de condus semi-autonom și vine echipat și cu sistemul eCall, care permite efectuarea automată a unui apel de urgență de la bord. In plus, sistemul se activează automat în momentul în care se declanșează airbagurile autovehiculului, amănunt pe care merită să-l știm dar să nu-l descoperim niciodată: Drum Bun!