Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Honda CR-V

Pe măsură ce omenirea se îndreaptă către un viitor ecologic și complet electrificat în zona transporturilor, mașinile cu propulsie hibridă rămân încă o alegere atractivă și logică, fie că vorbim despre hibride cu încărcare la priză sau cu autoîncărcare în timpul mersului. Acestea din urmă au un sistem prin care bateria mașinii se încarcă de la motorul termic în timpul deplasării și nu mai necesită alimentarea la priză.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 14 Februarie 2024, 16:38

Honda CR-V este mașina cu care japonezii nu au dat greș niciodată, fiecare generație fiind mai performantă și mai avansată tehnologic decât cea anterioară. SUV-ul de familie a ajuns la a șasea generație și pentru prima oară oferă și opțiunea plug-in hybrid. Modelul pe care l-am testat a fost însă varianta Full Hybrid sau e:HEV, pe care personal o prefer deoarece călătoriile nu mai trebuie planificate în funcție de stațiile de încărcare electrică. În felul acesta, am făcut drumul din București până la mare și înapoi în mai puțin de 5 ore.

Tehnologia avansată reduce mult consumul de combustibil, așa că poți parcurge peste 800 km cu un singur plin. În modul electric, motorul de 184CP este alimentat de o baterie a cărei autonomie se regenerează permanent cu ajutorul motorului termic. În plus, cu padelele din spatele volanului poate fi mărit gradul de recuperare a energiei la frânare. Modurile de condus inteligente se schimbă automat pentru performanțe maxime în orice conditii de drum. Transmisia automată extrem de fluidă, tracțiunea integrală permanentă, direcția precisă și stabilitatea în viraje asigură o senzație de condus plăcută, deși nu te poți aștepta la un comportament foarte sportiv. La accelerații puternice în depășiri sau la urcări, propulsorul termic devine zgomotos, dar sunetul și vibrațiile sunt bine estompate de izolarea fonică de excepție.

Ușile au o deschidere largă pentru un acces cât mai rapid în habitaclul premium și rafinat în care vizibilitatea este excelentă și toate comenzile sunt plasate la îndemâna șoferului. Materialele sunt moi, fine și aspectuoase exact acolo unde ajung degetele sau privirea. Și chiar dacă ecranele din bord nu sunt atât de mari cum și-ar dori unii, grafica este clară și funcționarea intuitivă, iar la sistemul multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto wireless este conectat un sistem audio Bose cu 12 difuzoare, ultracristalin. Scaunele îmbrăcate în piele integrală sunt încălzite și ventilate pentru un confort ridicat, indiferent de vreme. Scaunele din față au o mulțime de posibilități de reglare, dar și cele din spate au opțiune de a fi înclinate. Cât privește locurile de depozitare la interior, tunelul central nu mai pare la fel de configurabil și spațios ca la generația anterioară, dar de această dată portbagajul permite încărcarea unor obiecte mai voluminoase. Dealtfel, noul CR-V este puțin mai lung și mai lat decât modelul predecent.

Frânele funcționează bine și asigură oprirea fără probleme. Sistemul de siguranță Honda Sensing 360 include noi senzori radar și camere video care acoperă zone fără vizibilitate pentru a evita coliziunile. Când semnalizezi dreapta, de exemplu, pe ecranul central apare o imagine clară cu traficul din spate și din partea dreaptă. E cam greu să faci accident cu această mașină, la fel cum e de greu să o faci să consume multă benzină. Pe cât de sigur și economic, pe atât de silențios și sofisticat, noul Honda CR-V are puțini rivali adevărați. Cine caută un SUV hibrid plug-in se poate uita și la Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Seat Tarraco, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-60, Toyota RAV4 sau Suzuki Across, dar varianta pur hibridă concurează în realitate doar cu ultimele două modele menționate.

Cu aspectul robust, îndrăzneț și impunător și combinația ideală de confort, tehnologie, siguranță și caracter practic, noul Honda CR-V pare construit pentru a deschide calea.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d