Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Honda CR-V

Pe măsură ce omenirea se îndreaptă către un viitor ecologic și complet electrificat în zona transporturilor, mașinile cu propulsie hibridă rămân încă o alegere atractivă și logică, fie că vorbim despre hibride cu încărcare la priză sau cu autoîncărcare în timpul mersului. Acestea din urmă au un sistem prin care bateria mașinii se încarcă de la motorul termic în timpul deplasării și nu mai necesită alimentarea la priză.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 14 Februarie 2024, 16:38

Honda CR-V este mașina cu care japonezii nu au dat greș niciodată, fiecare generație fiind mai performantă și mai avansată tehnologic decât cea anterioară. SUV-ul de familie a ajuns la a șasea generație și pentru prima oară oferă și opțiunea plug-in hybrid. Modelul pe care l-am testat a fost însă varianta Full Hybrid sau e:HEV, pe care personal o prefer deoarece călătoriile nu mai trebuie planificate în funcție de stațiile de încărcare electrică. În felul acesta, am făcut drumul din București până la mare și înapoi în mai puțin de 5 ore.

Tehnologia avansată reduce mult consumul de combustibil, așa că poți parcurge peste 800 km cu un singur plin. În modul electric, motorul de 184CP este alimentat de o baterie a cărei autonomie se regenerează permanent cu ajutorul motorului termic. În plus, cu padelele din spatele volanului poate fi mărit gradul de recuperare a energiei la frânare. Modurile de condus inteligente se schimbă automat pentru performanțe maxime în orice conditii de drum. Transmisia automată extrem de fluidă, tracțiunea integrală permanentă, direcția precisă și stabilitatea în viraje asigură o senzație de condus plăcută, deși nu te poți aștepta la un comportament foarte sportiv. La accelerații puternice în depășiri sau la urcări, propulsorul termic devine zgomotos, dar sunetul și vibrațiile sunt bine estompate de izolarea fonică de excepție.

Ușile au o deschidere largă pentru un acces cât mai rapid în habitaclul premium și rafinat în care vizibilitatea este excelentă și toate comenzile sunt plasate la îndemâna șoferului. Materialele sunt moi, fine și aspectuoase exact acolo unde ajung degetele sau privirea. Și chiar dacă ecranele din bord nu sunt atât de mari cum și-ar dori unii, grafica este clară și funcționarea intuitivă, iar la sistemul multimedia compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto wireless este conectat un sistem audio Bose cu 12 difuzoare, ultracristalin. Scaunele îmbrăcate în piele integrală sunt încălzite și ventilate pentru un confort ridicat, indiferent de vreme. Scaunele din față au o mulțime de posibilități de reglare, dar și cele din spate au opțiune de a fi înclinate. Cât privește locurile de depozitare la interior, tunelul central nu mai pare la fel de configurabil și spațios ca la generația anterioară, dar de această dată portbagajul permite încărcarea unor obiecte mai voluminoase. Dealtfel, noul CR-V este puțin mai lung și mai lat decât modelul predecent.

Frânele funcționează bine și asigură oprirea fără probleme. Sistemul de siguranță Honda Sensing 360 include noi senzori radar și camere video care acoperă zone fără vizibilitate pentru a evita coliziunile. Când semnalizezi dreapta, de exemplu, pe ecranul central apare o imagine clară cu traficul din spate și din partea dreaptă. E cam greu să faci accident cu această mașină, la fel cum e de greu să o faci să consume multă benzină. Pe cât de sigur și economic, pe atât de silențios și sofisticat, noul Honda CR-V are puțini rivali adevărați. Cine caută un SUV hibrid plug-in se poate uita și la Hyundai Tucson, Kia Sportage, Ford Kuga, Seat Tarraco, Volkswagen Tiguan, Mazda CX-60, Toyota RAV4 sau Suzuki Across, dar varianta pur hibridă concurează în realitate doar cu ultimele două modele menționate.

Cu aspectul robust, îndrăzneț și impunător și combinația ideală de confort, tehnologie, siguranță și caracter practic, noul Honda CR-V pare construit pentru a deschide calea.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 19:31

Şase femei au zburat până la marginea spațiului

Vehiculul Blue Origin este complet automatizat, deci nu a existat un pilot la bord.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 10:14

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV

Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din...

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2025, 11:54

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul...

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Summit-ul Inovației Digitale
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:45

Summit-ul Inovației Digitale

Patru zile de conferințe, forumuri și planuri ambițioase pentru transformarea digitală a României.

Summit-ul Inovației Digitale
Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:01

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice

Compania românească a prezentat pe piaţa autohtonă primele vehicule electrice utilitare

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 11:27

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă

O companie americană de biotehnologie a obţinut trei pui de lupi preistorici, care erau mai mari decât descendenţii lor moderni.

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 04 Aprilie 2025, 23:08

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV

Am scos la plimbare Hatchbackul C4 al celor de la Citroen propus de această dată în interesanta motorizare mild-hybrid care...

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Probă de Drum – Suzuki Across PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 29 Martie 2025, 16:02

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV

Pentru cei care își doresc un SUV hibrid solid și stilat care să asigure un echilibru bun între tehnologie și performanță, o...

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV