Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum – Honda CR-V

În ultimii 15 ani, printre cele mai vândute SUV-uri de dimensiune medie din lume s-au numărat Toyota Rav4 și Honda CR-V.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 08 Noiembrie 2021, 09:05

Noul CR-V este un vehicul hibrid de tip E:HEV, denumire creată de Honda pentru a desemna sistemul inovator prin care motorul electric este alimentat de o baterie care se încarcă în timpul mersului și nu necesită alimentarea la priză. Ca atare, o călătorie nu trebuie planificată în funcție de stațiile de încărcare.

Tehnologia avansată reduce nu numai emisiile de noxe, ci și consumul de combustibil, astfel încât cu CR-V hibrid poți parcurge peste 850 km cu un singur plin. Iar modurile de condus inteligente se schimbă automat în timpul mersului, oferind performanțe maxime în toate conditiile de mers.

Sistemul e simplu și extrem de eficient. Sunt trei moduri de funcționare automate: electric, hibrid și termic, între care tranziția se face foarte lin. În modul electric, energia motorului de 184CP este furnizată de o baterie a cărei autonomie se regenerează permanent. În modul hibrid, motorul termic acționează un generator care produce energie pentru motorul electric. Iar cu padelele din spatele volanului se poate mări gradul de recuperare a energiei la frânare.

În traficul din oraș consumul de benzină poate scădea sub 6 l/100 km. Propulsorul este asociat unei transmisii automate CVT care funcționează fluid și n-are cum să dezamăgească dacă nu ai un stil agresiv și nu te aștepți la un comportament deosebit de dinamic. Accelerarea și decelerarea se simt natural, fără sincope, dar în momentul în care apeși puternic pedala pentru o depășire sportivă, motorul termic devine foarte vocal, aproape ca propulsorul V-Tec de pe fratele Civic. Însă, vibrațiile sunt bine estompate. Nu avem maneta de viteze, ci doar un schimbător cu butoane mari și clare, dispuse logic. Am apreciat și funcția Hold care te scutește să stai cu piciorul pe frână la semafor. Noua Honda CR-V hibrid oferă un interior spațios și primitor. Mașina de test în variantă Elegance include scaune reglabile încălzite și în față și în spate și încărcare wireless.

La cotiera încăpătoare se adaugă numeroase soluții inteligente de depozitare pentru diverse obiecte și bagaje, compartimente mari de stocare și o mulțime de prize USB și de alimentare. Pasagerii din spate au loc uriaș la nivelul picioarelor și al capului, iar podeaua plată permite așezarea confortabilă pe locul din mijloc. Materialele de la bord sunt cam tari, însă par durabile și bine finisate. În mod surprinzător pentru un vehicul japonez de top, sistemul de infotainment pare ușor depășit după standardele actuale și ecranul tactil reacționează cu o mică întârziere, dar sunetul e cristalin și interfața arată binișor. Mai importantă însă decât plăcerea confortului este siguranța călătoriei, iar la acest capitol întregul ansamblu de tehnologii avansate Honda Sensing contribuie la o deplasare lină și relaxantă. Portbagajul oferă o capacitate mare de încărcare, în plus, bancheta spate se poate rabata dintr-o singură mișcare pentru a obține o suprafață perfect plană.

Persoanele mai înalte ar trebui să fie însă atente să nu se lovească la cap în haionul care se ridică doar până la aproximativ 1,80m înălțime. Practică și flexibilă, noua Honda CR-V Hybrid este o mașină sigură și eficientă grație tehnologiei moderne de la bord. După ce o pui în mișcare, nu-ți mai rămâne decât să te bucuri de drum.

Probă de Drum - Hyundai Bayon
Ştiinţă & Tehnologie 10 Octombrie 2021, 10:15

Probă de Drum - Hyundai Bayon

Hyundai BAYON întregește o familie numeroasă a constructorului sud-coreean, alăturându-se modelelor Kona, Tucson, Nexo si...

Probă de Drum - Hyundai Bayon
Probă de Drum - Peugeot 2008
Ştiinţă & Tehnologie 30 Septembrie 2021, 08:41

Probă de Drum - Peugeot 2008

Peugeot 2008 - ofensiv și seducător

Probă de Drum - Peugeot 2008
Probă de Drum - Mazda MX-5
Ştiinţă & Tehnologie 27 Septembrie 2021, 17:41

Probă de Drum - Mazda MX-5

Micuța Mazda MX-5, cu celebrul nume de alint Miata, este cel mai premiat și cel mai bine vândut roadster din istorie.

Probă de Drum - Mazda MX-5
Probă de Drum - Seat Ibiza
Ştiinţă & Tehnologie 23 Septembrie 2021, 13:50

Probă de Drum - Seat Ibiza

Cu un interior mai spaţios, un sistem multimedia foarte bun şi motorizări reuşite, maşina are toate atuurile tehnologice...

Probă de Drum - Seat Ibiza
Probă de Drum – Seat Arona
Ştiinţă & Tehnologie 05 Septembrie 2021, 09:23

Probă de Drum – Seat Arona

În acest an, Seat a adus mai multe îmbunătățiri modelului Arona, cel mai mic SUV din portofoliul constructorului auto spaniol.

Probă de Drum – Seat Arona
Dacia prezinta noul Duster
Ştiinţă & Tehnologie 03 Septembrie 2021, 00:05

Dacia prezinta noul Duster

La mai bine de un deceniu, Duster a fost lansat într-o nouă înfățișare. Este a treia generație a celui mai cunoscut și...

Dacia prezinta noul Duster
Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Ştiinţă & Tehnologie 31 August 2021, 16:19

Probă de Drum – Ford Fiesta ST

Una dintre cele mai emblematice mașini din istoria auto care a reușit să cucerească mai multe generații de șoferi este Ford...

Probă de Drum – Ford Fiesta ST
Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 21 Decembrie 2024, 13:58

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid

În plină expansiune a modelelor chinezești, Renault răspunde cu un autoturism premium cu alură de SUV-coupé, care se bazează...

Probă de drum - Renault Rafale E-Tech full-hybrid