Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat printre finalistele titlului acordat de APAR “Maşina anului 2025” în România

Foto: https://www.geelyauto.ro/

Articol de Cătălin Cîrnu, 24 Decembrie 2024, 14:29

Primul test cu SUV-ul de segment B l-am efectuat "profesionist" şi iată-mă, datorită conjuncturii, la volanul lui Coolray în culoare purple grey, cu nuanţe cameleon, pe circuitul Titi Aur din Crevedia. Pentru cei care nu au ajuns acolo, pe scurt, vă spun că se pot efectua în condiţii de siguranţă tot felul de experimente.

Nu cascadorii, ca să fim bine înţeleşi. O linie dreaptă de vreo 200 de metri cu frânare violentă la 100 km/h. Maşina reacţionează bine şi se opreşte în mai puţin de 30 de metri. Accelerez şi atac viraje strânse, sistemele de siguranţă reacţionează la timp şi menţin maşina pe o trasă corectă, apoi şerpuiesc printre câteva conuri dispuse aleatoriu şi echilibristica devine un număr de virtuozitate salutat şi de instructorii prezenţi pe traseu.

Mi-a ieşit, deşi rămân fidel segmentului din care fac parte, şofer, nici pilot şi nici conducător auto cum spun răutăcioşii despre cei neîndemânatici.

Geely îmi stârneşte curiozitatea şi devin atent şi la celelalte elemente care cuceresc un client. Designul e interesant, chinezii au ştiut să îmbine mai multe forme pentru un model ce are concurenţi serioşi: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Seat Arona sau Skoda Kamiq.

Cred că toată lumea știe că Geely este părintele Volvo, dar compania chineză are în vitrină mult mai multe mărci: Lynk&Co, Polestar, Lotus și Smart.

Nu întâmplător, Coolray este propulsat de benzinarul de 1,6 litri şi 172 CP pe care îl întâlnim şi pe Volvo XC 40. Selectorul aflat pe consola dintre scaune îţi oferă mai multe stiluri de condus.

Eu am ales Comfort pentru testul în regim urban şi pe cel Sport pentru un plus pe adrenalină când m-am lansat pe autostradă. Nu este un propulsor foarte puternic, dar reacţia cutiei automate în 7 trepte cu dublu ambreiaj aduce acel plus de sportivitate pe care îl simţi, dar şi îl vezi, întrucât panoul de bord se colorează în roşu.

O cameră panoramică HD de 540° permite observarea zonelor din jurul și de sub vehicul pentru o parcare și o conducere în siguranță.

Consumul mediu a trecut de 7,4 litri/100 km, dar cred că puteam coborî sub această limită dacă aş fi comutat pe Eco. Destul de bizar, transmisia automată nu poate fi trecută în modul Manual. Şi nici nu am descoperit padele în spatele volanului ce poate fi încălzit în zilele friguroase.

Poate e bine, poate nu, dar cred că ideea chinezilor de a trece selectorul prin punctul neutru mi se pare ok, atâta vreme cât unii conducători auto mai încurcă treptele şi accelerează în loc să frâneze.

Interiorul e spaţios, materialele de calitate medie, ceva piele artificială pe scaune, ornamente ce doar par a fi din aluminiu şi plastic texturat. Un mixt rezonabil, care lasă o imrpesie bună, la fel şi mărimea portabagajului, cu un volum de 330 litri şi cu hayonul acţionat electric.

Şi ar mai multe de povestit despre Geely Coolry, o „chinezărie cool" care promite să fie adversar redutabil pentru concurenţii direcţi în acest segment al SUV-urilor.

Etichete : auto suv
Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 19:31

Şase femei au zburat până la marginea spațiului

Vehiculul Blue Origin este complet automatizat, deci nu a existat un pilot la bord.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 10:14

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV

Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din...

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2025, 11:54

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul...

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Summit-ul Inovației Digitale
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:45

Summit-ul Inovației Digitale

Patru zile de conferințe, forumuri și planuri ambițioase pentru transformarea digitală a României.

Summit-ul Inovației Digitale
Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:01

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice

Compania românească a prezentat pe piaţa autohtonă primele vehicule electrice utilitare

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 11:27

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă

O companie americană de biotehnologie a obţinut trei pui de lupi preistorici, care erau mai mari decât descendenţii lor moderni.

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 04 Aprilie 2025, 23:08

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV

Am scos la plimbare Hatchbackul C4 al celor de la Citroen propus de această dată în interesanta motorizare mild-hybrid care...

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Probă de Drum – Suzuki Across PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 29 Martie 2025, 16:02

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV

Pentru cei care își doresc un SUV hibrid solid și stilat care să asigure un echilibru bun între tehnologie și performanță, o...

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV