Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat printre finalistele titlului acordat de APAR “Maşina anului 2025” în România

Foto: https://www.geelyauto.ro/

Articol de Cătălin Cîrnu, 24 Decembrie 2024, 14:29

Primul test cu SUV-ul de segment B l-am efectuat "profesionist" şi iată-mă, datorită conjuncturii, la volanul lui Coolray în culoare purple grey, cu nuanţe cameleon, pe circuitul Titi Aur din Crevedia. Pentru cei care nu au ajuns acolo, pe scurt, vă spun că se pot efectua în condiţii de siguranţă tot felul de experimente.

Nu cascadorii, ca să fim bine înţeleşi. O linie dreaptă de vreo 200 de metri cu frânare violentă la 100 km/h. Maşina reacţionează bine şi se opreşte în mai puţin de 30 de metri. Accelerez şi atac viraje strânse, sistemele de siguranţă reacţionează la timp şi menţin maşina pe o trasă corectă, apoi şerpuiesc printre câteva conuri dispuse aleatoriu şi echilibristica devine un număr de virtuozitate salutat şi de instructorii prezenţi pe traseu.

Mi-a ieşit, deşi rămân fidel segmentului din care fac parte, şofer, nici pilot şi nici conducător auto cum spun răutăcioşii despre cei neîndemânatici.

Geely îmi stârneşte curiozitatea şi devin atent şi la celelalte elemente care cuceresc un client. Designul e interesant, chinezii au ştiut să îmbine mai multe forme pentru un model ce are concurenţi serioşi: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Seat Arona sau Skoda Kamiq.

Cred că toată lumea știe că Geely este părintele Volvo, dar compania chineză are în vitrină mult mai multe mărci: Lynk&Co, Polestar, Lotus și Smart.

Nu întâmplător, Coolray este propulsat de benzinarul de 1,6 litri şi 172 CP pe care îl întâlnim şi pe Volvo XC 40. Selectorul aflat pe consola dintre scaune îţi oferă mai multe stiluri de condus.

Eu am ales Comfort pentru testul în regim urban şi pe cel Sport pentru un plus pe adrenalină când m-am lansat pe autostradă. Nu este un propulsor foarte puternic, dar reacţia cutiei automate în 7 trepte cu dublu ambreiaj aduce acel plus de sportivitate pe care îl simţi, dar şi îl vezi, întrucât panoul de bord se colorează în roşu.

O cameră panoramică HD de 540° permite observarea zonelor din jurul și de sub vehicul pentru o parcare și o conducere în siguranță.

Consumul mediu a trecut de 7,4 litri/100 km, dar cred că puteam coborî sub această limită dacă aş fi comutat pe Eco. Destul de bizar, transmisia automată nu poate fi trecută în modul Manual. Şi nici nu am descoperit padele în spatele volanului ce poate fi încălzit în zilele friguroase.

Poate e bine, poate nu, dar cred că ideea chinezilor de a trece selectorul prin punctul neutru mi se pare ok, atâta vreme cât unii conducători auto mai încurcă treptele şi accelerează în loc să frâneze.

Interiorul e spaţios, materialele de calitate medie, ceva piele artificială pe scaune, ornamente ce doar par a fi din aluminiu şi plastic texturat. Un mixt rezonabil, care lasă o imrpesie bună, la fel şi mărimea portabagajului, cu un volum de 330 litri şi cu hayonul acţionat electric.

Şi ar mai multe de povestit despre Geely Coolry, o „chinezărie cool" care promite să fie adversar redutabil pentru concurenţii direcţi în acest segment al SUV-urilor.

Etichete : auto suv
Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
Ştiinţă & Tehnologie 14 Decembrie 2024, 14:23

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi

Cele mai importante companii din domeniul IT investesc sume de ordinul miliardelor de dolari în dezvoltarea mediului online.

Avansul tehnologiei, tot mai prezent în viaţa de zi cu zi
În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Ştiinţă & Tehnologie 10 Decembrie 2024, 19:01

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic

Ministrul digitalizării, Bogdan Ivan, a declarat la RRA că majoritatea nu au niciun efect pentru că există sisteme...

În România au loc cel puţin 25.000 de atacuri cibernetice zilnic
Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 09 Decembrie 2024, 11:45

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV

Mazda CX-80, noul SUV de talie mare al producătorului din Hiroshima, a intrat pe piață cu ambiția de a redefini segmentul...

Probă de Drum - Mazda CX-80 PHEV
Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ştiinţă & Tehnologie 04 Decembrie 2024, 17:06

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România

Dacia Duster a fost desemnată „Masina Anului 2025 în România", în urma votului acordat de juriul Asociaţiei Presei Auto din...

Dacia Duster. Maşina anului 2025 în România
Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 13:45

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România

Noua mașină poate fi deja comandată în România, dar şi în multe alte ţări.

Ford lansează Puma Gen-E, primul automobil electric produs în România
AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Ştiinţă & Tehnologie 03 Decembrie 2024, 12:25

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA

Compania Ford Otosan a lansat modelul Puma Gen-E, primul automobil electric 100%, de serie, fabricat în ţara noastră, la...

AUTO – PREMIERĂ MONDIALĂ la CRAIOVA
Primul tratament pentru crizele de astm
Ştiinţă & Tehnologie 29 Noiembrie 2024, 10:31

Primul tratament pentru crizele de astm

O echipă de cercetători din Marea Britanie a descoperit primul tratament pentru crizele de astm, din ultimii 50 de ani.

Primul tratament pentru crizele de astm
Proba de drum - BMW 120d
Ştiinţă & Tehnologie 24 Noiembrie 2024, 07:08

Proba de drum - BMW 120d

BMW seria 1 este una dintre cele mai bune mașini compacte premium de pe piață. Un BMW mai mic, dar cu ambiții mari. E ca acel...

Proba de drum - BMW 120d