Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de Drum - Geely Coolray

Auzisem de chinezăriile care invadaseră piaţa europeană. Aşa că nu m-am mirat să descopăr că Geely Coolray s-a numărat printre finalistele titlului acordat de APAR “Maşina anului 2025” în România

Foto: https://www.geelyauto.ro/

Articol de Cătălin Cîrnu, 24 Decembrie 2024, 14:29

Primul test cu SUV-ul de segment B l-am efectuat "profesionist" şi iată-mă, datorită conjuncturii, la volanul lui Coolray în culoare purple grey, cu nuanţe cameleon, pe circuitul Titi Aur din Crevedia. Pentru cei care nu au ajuns acolo, pe scurt, vă spun că se pot efectua în condiţii de siguranţă tot felul de experimente.

Nu cascadorii, ca să fim bine înţeleşi. O linie dreaptă de vreo 200 de metri cu frânare violentă la 100 km/h. Maşina reacţionează bine şi se opreşte în mai puţin de 30 de metri. Accelerez şi atac viraje strânse, sistemele de siguranţă reacţionează la timp şi menţin maşina pe o trasă corectă, apoi şerpuiesc printre câteva conuri dispuse aleatoriu şi echilibristica devine un număr de virtuozitate salutat şi de instructorii prezenţi pe traseu.

Mi-a ieşit, deşi rămân fidel segmentului din care fac parte, şofer, nici pilot şi nici conducător auto cum spun răutăcioşii despre cei neîndemânatici.

Geely îmi stârneşte curiozitatea şi devin atent şi la celelalte elemente care cuceresc un client. Designul e interesant, chinezii au ştiut să îmbine mai multe forme pentru un model ce are concurenţi serioşi: Peugeot 2008, Hyundai Kona, Seat Arona sau Skoda Kamiq.

Cred că toată lumea știe că Geely este părintele Volvo, dar compania chineză are în vitrină mult mai multe mărci: Lynk&Co, Polestar, Lotus și Smart.

Nu întâmplător, Coolray este propulsat de benzinarul de 1,6 litri şi 172 CP pe care îl întâlnim şi pe Volvo XC 40. Selectorul aflat pe consola dintre scaune îţi oferă mai multe stiluri de condus.

Eu am ales Comfort pentru testul în regim urban şi pe cel Sport pentru un plus pe adrenalină când m-am lansat pe autostradă. Nu este un propulsor foarte puternic, dar reacţia cutiei automate în 7 trepte cu dublu ambreiaj aduce acel plus de sportivitate pe care îl simţi, dar şi îl vezi, întrucât panoul de bord se colorează în roşu.

O cameră panoramică HD de 540° permite observarea zonelor din jurul și de sub vehicul pentru o parcare și o conducere în siguranță.

Consumul mediu a trecut de 7,4 litri/100 km, dar cred că puteam coborî sub această limită dacă aş fi comutat pe Eco. Destul de bizar, transmisia automată nu poate fi trecută în modul Manual. Şi nici nu am descoperit padele în spatele volanului ce poate fi încălzit în zilele friguroase.

Poate e bine, poate nu, dar cred că ideea chinezilor de a trece selectorul prin punctul neutru mi se pare ok, atâta vreme cât unii conducători auto mai încurcă treptele şi accelerează în loc să frâneze.

Interiorul e spaţios, materialele de calitate medie, ceva piele artificială pe scaune, ornamente ce doar par a fi din aluminiu şi plastic texturat. Un mixt rezonabil, care lasă o imrpesie bună, la fel şi mărimea portabagajului, cu un volum de 330 litri şi cu hayonul acţionat electric.

Şi ar mai multe de povestit despre Geely Coolry, o „chinezărie cool" care promite să fie adversar redutabil pentru concurenţii direcţi în acest segment al SUV-urilor.

Etichete : auto suv
Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori
Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Ştiinţă & Tehnologie 30 Ianuarie 2025, 09:57

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute

Apel matinal - Invitat Silviu Stahie, specialist în securitate informatică, Bitdefender.

Expert în securitate IT: Nu deschideți fișiere de la persoane necunoscute
Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
Ştiinţă & Tehnologie 25 Ianuarie 2025, 12:19

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ

România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană la ultilizarea spaţiului virtual pentru cursuri online.

Românii folosesc foarte puţin internetul în scop educativ
UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Ştiinţă & Tehnologie 15 Ianuarie 2025, 20:12

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială

120 de state de la nivel mondial vor avea un acces limitat la cipurile americane şi doar 18 sunt considerate sigure pentru...

UE îşi exprimă îngrijorarea faţă de noile norme ale SUA privind cipurile de inteligenţă artificială
Provocările Inteligenței Artificiale
Ştiinţă & Tehnologie 04 Ianuarie 2025, 13:46

Provocările Inteligenței Artificiale

Pe lângă pericolul de rebeliune digitală, există și riscul de a amplifica fenomene precum dezinformarea sau cenzura.

Provocările Inteligenței Artificiale