Probă de Drum - Ford Ranger MS RT
Varianta premium MS-RT aduce un plus de prospețime celui mai vânat pick-up Ford de pe piața europeană
Articol de Cătălin Cîrnu, 13 Aprilie 2022, 19:04
Varianta premium MS-RT aduce un plus de prospețime celui mai vânat pick-up Ford de pe piața europeană, deși cred că putem vorbi despre un mixt între Ranger și Wildtrak. Practic, o nouă ediție limitată, dar menită să-i atragă pe clienții dornici să șofeze atât pe drumuri dificile cât și în oraș. Acronimele sunt descifrate astfel: M-Sport Road Tehnology, într-un parteneriat cu legendarul pilot de raliuri Malcom Wilson care oferă kit-uri personalizate pentru modelele Ford.
La exterior MS-RT etalează jantele de 20 inchi cu pasajele roților îmbunătățite semnificativ, barele de protecție față și spate sunt ceva mai agresive în comparație cu Wildtrak și există praguri laterale noi și capace de oglinzi cu „efect de carbon”. Silueta maiestuoasă și musculoasă este pusă în evidență de motorul devenit deja clasic, dieselul de 2 litri și 210 CP cuplat la cutia de viteze automată în 10 trepte, aceeași pe care o întâlnim și pe Raptor.
La turații mari, propulsorul devine vocal, dar în off-road, în sarcină, oferă putere suficientă pentru ca Ranger MS-RT să răzbată pe drumuri noroioase sau acoperite cu zăpadă. De remarcat ținuta de drum și eleganța afișate pe autostradă, unde viteza regulamentară de 130 km/h pare o simplă joacă pentru un pickup cu dimensiuni generoase. Am selectat și modulul Sport care mi-a oferit reprize intense de sportivitate, cu un demaraj surprinzător chiar și pentru sedanurile întâlnite prin centrul Bucureștiului, unde te strecori destul de greu pe aleile dintre blocuri din cauza gabaritului. Consumul de carburant a rămas constant sub 10 litri/100 km.
În condițiile de drive test, cu bena goală ce poate prelua circa 1.110 de kg și care se acoperă cu un rulou acționat electric, Ranger MS-RT este destul de rigid, mai ales la trecerile peste denivelări. Ford a reușit un compromis perfect între un autovehicul de teren, care îmbină utilul și plăcutul și se luptă în acest segment cu nume grele precum Toyota Hilux, Mitsubishi L 200 sau Isuzu D-Max.
La interior domină plasticul, dar volanul și tapițeria sunt de calitate, fiind îmbrăcate în materiale moi și fine. Panoul de bord aerisit și comenzile de pe volan te poartă și îți ușurează accesul în lumea tehnologiei. Se distinge sistemul SYNC 3 cu functii multiple și cu un touchscreen de 8”, navigatie si cameră retrovizoare. Tehnologiile de ultimă oră oferă o multitudine de sisteme de siguranță, iar spațiul interior este generos pentru 5 adulți la bord.
Aș mai remarca pe final, asistența activă pentru parcare, un system care poate identifica un spațiu de parcare adecvat și care te conduce automat în interiorul sau în afara spațiului paralel, în timp ce controlezi pedalele și treptele de viteză. Totul cu ajutorul unei camere foto îndreptată spre în față și de senzori care pot monitoriza și scana zona din jurul pick-up-ului ce cântărește mai bine de 2 tone, dar care și-a arătat agilitatea în ambele ipostaze, de mașină de oraș sau de off-road.