Probă de Drum - Ford Puma ST
Cel mai puternic automobil de serie fabricat în România, Ford Puma ST circulă de ceva vreme pe șoselele din toată Europa, fiind la mare căutare în rândul clienților.
Articol de Cătălin Cîrnu, 26 Aprilie 2021, 18:35
Puma ST reprezintă esența pură a unui automobil din gama Ford Performance preparat în uzina din Bănie, unde fusese testat în premieră de campionul național de raliuri, Simone Tempestini. Echipat cu motorul pe benzină EcoBoost de 1,5 litri în 3 cilindri și 200 CP, cuplat la o cutie de viteze manuală în 6 trepte, micul SUV are un sprint remarcabil și atinge prima sută de km/h în mai puțin de 7 secunde. Am spus prima sută, întrucât mașina poate ajunge și la 220 de km/h după cum susține producătorul, detaliu confirmat și de pilotul româno-italian.
De culoarea prazului crud, un verde precum cel al autobuzelor electrice din București, Puma ST beneficiază de tehnologii sofisticate. Dispune de primul diferențial mecanic cu alunecare limitată din segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni din Europa și de arcuri cu distribuție vectorială, dar și de numeroase moduri de rulare, Eco, Normal, Sport și Track, pentru un nivel crescut de agilitate.
Iar momentul de maximă tensiune l-am atins atunci când am comutat pe modulul Sport. Încântător sunetul care a învăluit micul supercar, gata să țâșnească pe autostrada Soarelui, o decizie mai puțin inspirată din cauza restricțiilor și gropilor din carosabil. Suspensiile sunt rigide căci vorbim de un automobil sport, dar senzațiile tari pot fi trăite doar la turații foarte mari, motorul având o cilindree destul de mică pentru cei pasionați. La drifturi nici să nu vă gândiți, tracțiunea este doar pe roțile din față.
La deschiderea portierei am descoperit pragurile din aluminiu semnate Ford Performance, mesaj pe care îl întâlnești și când salți capota mașinii. În partea de jos a volanului și pe covorașe admiri sigla ST, iar scaunele, cam înguste pentru cei voinici, au brodate pe lateral numele Recaro.
Puma ST mizează pe multiple sisteme de siguranță și plusează cu un portbagaj al cărui volum măsoară 456 de litri. Hayonul este comandat cu un sistem acționat electric, iar sub podeaua portbagajului se află Megabox-ul. Cutia oferă un spațiu suplimentar de depozitare de 80 de litri amplasat sub podeaua portbagajului, care în viitorul apropiat ar putea găzdui baterii suplimentare, eu fiind aproape sigur că americanii vor lansa un Ford Puma 100% electric.