Probă de Drum - Ford MUSTANG
Europenii l-au primit excelent, bucurându-se de personalizarea americanilor pentru piața bătrânului continent şi de senzația care te domină la bordul unui Mustang, cea de libertate
Articol de Cătălin Cîrnu, 05 Octombrie 2018, 22:57
Ce potrivire, să încalec un Mustang portocaliu chiar în miezul zilei și sub un soare strălucitor. Senzații dublate mai apoi de sunetul motorului de 2,3 litri și de consola de bord cu butoanele ce te duc cu gândul la manșa unui avion. Pilot m-am simțit și eu imediat de cum m-am lansat la drum, încercând să descopăr veleitățile unui muscle-car, așa cum este alintat Mustangul de toți fanii acestui model ajuns la cea de-a șasea generație.
Vorbim despre o mașină care inspiră masivitate și sportivitate. Cântărește 1700 de kg și are aproape 5 metri lungime și 2 metri lățime, cu o capotă care se pierde în șosea, privind-o din cabina joasă. Partea frontală inspiră masivitate, dar formele rămân fluente, iar stopurile de un roșu intens ascund un portbagaj cu dimensiuni peste așteptări. Chiar și în cazul modelului decapotabil cu un plafon textil, care se pliază electric rapid în spatele scaunelor din spate, fără a micșora spațiul interior, volumul portbagajului este generos, înghițind patru valize de dimensiuni rezonabile, precum cele pe care le poți lua în avion.
La interior, planșa de bord aduce cu cea a unui avion retro, având comutatoare din aluminiu care amintesc de industria aeronautică din cel de-al doilea război mondial. Poziția la volan este confortabilă, există spațiu suficient pentru pasagerul din dreapta, dar pe bancheta spate pot încăpea doar doi adulți. Nota de rafinament este adusă de tapițeria din piele perforată pe scaune și de bordul îmbrăcat în piele.
Sistemul de infotainment Ford Sync 3 cu display de 8 inchi reprezintă doar un mic reper la capitolul echipare. Mustang beneficiază de climatizare automată cu două zone, cruise control, faruri cu xenon, cameră pentru mersul înapoi, acces fără cheie și pornire de la buton și senzori de ploaie și lumini, iar la nevoie de senzori de parcare spate și de un sistem de alarmă periferică.
Povestea unui test drive cu un Mustang impune obligatoriu câteva vorbe despre motorizare, căci sunetul propulsorului V8 de 5 litri rămâne aparte. Versiunea de bază a lui Ford Mustang dispune însă de un motor EcoBoost pe benzină de 2,3 litri, suficient de puternic pentru ca bolidul să atingă 100 km/h în 5,8 secunde. Constructorul susține că viteza maximă este de 233 km/h și chiar nu pot să comentez acest amănunt....nici nu am încercat să-l descopăr din rațiuni de securitate personală!
Plăcere maximă la șofatul pe Autostrada Soarelui. Am selectat modulul sport dintre cele 6 alternative, iar reprizele de accelerație scurte și intense îți oferă acel sentiment de evadare, de libertate. Iar suspensiile, deși ușor rigide, sporesc confortul, reușind să absoarbă crăpăturile din șosea, chiar dacă la trecerea peste calea ferată de la Drajna, coupe-ul a dat semne că vrea să se înalțe de la sol.
Evident, consumul de carburant este pe măsura veleităților sportive, dar pentru a reduce mișcările acului pe planșa de bord, Ford a echipat automobilul cu o cutie de viteze automată în 10 trepte. Testul meu s-a încheiat destul de repede, dar povestea Mustangului continuă cu succes, mai ales pe bătrânul continent, pentru că adversarii din piață Dodge Challenger si Chevrolet Camaro nu au luat cu asalt Europa.