Probă de Drum - Ford BRONCO
Americanii s-au ținut de promisiune și au adus în Europa modelul musculos și arătos, ca o îmbinare între forța pură etalată de vechiul Bronco din anii 70 dar și de Raptor, alături de eleganța Mustangului. Și astfel a fost creat noul SUV ce poate fi comandat în România, dar în volume limitate.
Articol de Cătălin Cîrnu, 18 Decembrie 2023, 12:55
Bronco are un design robust, cu colțuri ușor rotunjite și mizează pe un propulsor benzinar V6 EcoBoost de 2,7 litri, care livrează 335 CP struniți de o cutie de viteze automată în 10 rapoarte. Suspensia HOSS a fost dezvoltată pentru off-road la cel mai înalt nivel, pe orice tip de teren, iar selectorul îi permite șoferului să abordeze stilul de condus în funcție de suprafața de rulare: normal, alunecoasă, cu nisip sau cu zăpadă, dar și în varianta Sport. Cadranul electronic de pe panoul de bord capată culoarea roșie, motorul livrează un supliment de forță și uriașul de 2,5 tone țâșnește nărăvaș…cum nu te-ai aștepta. Consumul de carburant, în regim mixt, s-a limitat la sub 12 l/100 km, iar pe autostradă, la 130 km/h, cu 2.000 de turații pe minut, Bronco mânca sub 10 litri de benzină.
De fapt, Suv-ul amercian e un mixt capabil să satisfacă toate gusturile. Elegant la interior, cu sisteme sophisticate de ultimă generație și cu aptitudini de cățărător pe drumuri de munte. Gama de versiuni include Bronco Outer Banks cu abilitatea de a ajunge în locuri greu accesibile și Bronco Badlands pentru clienții care caută performanța supremă în teren accidentat. Și totul, datorită unui sistem sofisticat de tracțiune integrală și a tehnologiilor inovatoare pentru aventură, inclusiv Trail Control și până la șapte moduri de conducere.
Merită știut că Trail Control funcționează într-un mod similar controlului vitezei de croazieră - șoferul poate selecta o viteză de până la 31 km/h, iar vehiculul va gestiona automat accelerația și frânarea pentru a menține viteza selectată în timp ce șoferul se concentrează pe direcție, pe un teren dificil.
Surprinzător pentru mine, pentru că nu am riscat pe vreme rea, am constatat că Bronco beneficiază de caracteristici inovatoare și practice care includ uși detașabile cu depozitare la interior, puncte de montare integrate pentru accesorii specifice de explorare, componente și suprafețe ultradurabile, ușor de curățat, pentru momentele când scenariul devine plin de nisip și noroi. Mașina are un plafon rigid complet demontabil, cu o căptușeală de antifonare pentru mult confort la drum, dar la viteze de peste 110 km/h SUV-ul devine zgomotos la interior. Și cred că din cauza geamurilor fără cadru, care reduc greutatea totală a ușilor, făcându-le suficient de ușoare pentru a fi demontate de proprietarii de aproape orice statură.
Interiorul este chiar rafinat, oferindu-ți senzația că te-ai urcat într-un Mustang. Suprizele se țin lanț și celebrează moștenirea Bronco din gama originală de modele din 1966, descoperind printre altele un deschizător de sticle încorporat în interior și coordonatele GPS ascunse ale locațiilor utilizate pentru testare în timpul dezvoltării acestui model.
Consola centrală dispune de un suport de încărcare wireless care a fost proiectat pentru a menține telefonul mobil în poziție fixă chiar și în unghiuri extreme de înclinare, cu încărcare prin inducție, suprafețele panoului de bord sunt ușor de șters, iar butoanele fizice din cabină sunt etanșate cu silicon și au puncte de contact din cauciuc pentru a asigura protecția față de alte elemente și sunt ușor de curățat.
La capitolul prețuri, Ford Bronco se înscrie în aceeași linie cu frații Raptor sau Mustang, dar armele sale redutabile sunt implicate în lupta cu adversarul cel mai temut din segment Jeep Wrangler.