Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum cu Suzuki Vitara

Vedem pe șosele și în statisticile de vânzări auto că SUV-urile sunt încă la modă și probabil că vor rămâne în continuare în topul preferințelor. Poate pentru că a prins ideea că este cool să conduci o mașină mai înaltă și teoretic mai sigură, la un preț destul de accesibil în unele cazuri.

Foto: Dan Creța

Articol de Dan Creța, 09 Septembrie 2024, 21:12

Atunci când pornești la drum cu o mașina de test încerci să-ți dai seama cum te simți în ea în timp ce-i analizezi cu atenție și parametrii de performanță. După ce conduci pentru câteva ore o Suzuki Vitara senzația este că primești mașină multă pentru bani puțini, ceea ce nu înseamnă neapărat că prețul avantajos presupune compromisuri. Vitara arată bine, cu aspect impunător. Designul pune accentul pe forță, pe linii puternice, care dau impresia că mașina ar avea abilități de off-road, ceea este adevărat în mare măsură. Tracțiunea All Grip și garda înaltă la sol permit accesul pe teren accidentat cu povârnișuri accentuate, astfel că drumul până sus la Cabana Vârful Ciucaș nu a fost o problemă, mașina s-a descurcat admirabil, chiar dacă am simțit mirosul ambreiajului care s-a încins pe anumite porțiuni cu pante mai înclinate.

Până la intrarea pe drumul forestier, pe șosea mașina mi s-a părut destul de rapidă, iar motorul foarte elastic, bine strunit de cutia de viteze manuală cu 6 trepte. Propulsorul Boosterjet de 1,4 litri și 130 CP este asistat la pornire de un sistem hibrid de 48V cu un acumulator litiu-ion care adună energia electrică recuperată în momentul frânării sau decelerării și un starter-generator. Cu acest sistem, cuplul motor maxim crește iar consumul de carburant și emisiile de noxe scad. Din păcate, tehnologia este disponibilă doar pe variante de motorizare cu transmisie manuală. Cât privește consumul, în condiții optime de trafic la o viteză medie de 90 km/oră am înregistrat 5,3 l/100 km, iar în traficul urban aglomerat consumul nu a trecut de 8,7 l/100 km. Este așadar o mașină destul de economică, poate și pentru că e foarte ușoară. Ceea ce explică și izolarea fonică mai redusă, mai ales la viteze mari. Nimic de reproșat însă în privința suspensiilor, a frânelor sau a direcției care își fac foarte bine treaba.

La interior, mașina are un aspect spartan, dar util si ergonomic, cu multe spații de depozitare și locuri pentru sticle mari de apă în portiere. La volan, poziția confortabilă și vizibilitatea bună dau o senzație de siguranță în orice condiții de vreme, iar portbagajul este suficient pentru o familie medie și bagajele aferente. Sistemul și grafica sunt cam depășite tehnologic, dar cred că șoferii fără fițe apreciază mai degrabă dotările utile și cu adevărat importante cum ar fi scaunele încălzite, pilotul automat adaptiv care funcționează ireproșabil, farurile cu led, camera pentru marșarier și sistemele de siguranță care includ printre altele frânarea de urgență, monitorizarea unghiului mort și alertă la traficul din spate.

Am intrat din nou pe forumuri auto pentru a afla păreri ale proprietarilor de Vitara și am constatat că aceștia sunt în general foarte mulțumiți de mașina lor după zeci de mii de kilometri parcurși fără suprize neplăcute. Oricum, Suzuki a spus mereu că Vitara se dorește a fi pur și simplu o mașină fiabilă și robustă la un preț care să țină piept numărului mare de rivali din segmentul unde se întrec Dacia Duster, Ford Puma, Renault Captur, Peugeot 2008, Toyota Yaris Cross, Mazda CX-3 sau Hyundai Kona. Puține dintre acestea oferă însă tracțiune integrală. Japonezii de la Suzuki au multă încredere în ceea ce oferă Vitara prin combinația de tehnologie hibrid, motorizare eficientă și tracțiune 4x4 performantă. Pe de altă parte, toată lumea așteaptă cu mare interes apariția viitoarei generații Vitara, cu noi tehnologii și un nou design atât la interior, cât și la exterior. Lucru care se va întâmpla foarte curând.

Probă de Drum cu Honda Civic Type-R
Ştiinţă & Tehnologie 26 August 2024, 21:15

Probă de Drum cu Honda Civic Type-R

Honda Civic Type-R este un model emblematic ajuns la a șasea generație care reușește să îmbine perfect tradiția și inovația,...

Probă de Drum cu Honda Civic Type-R
Probă de Drum cu Volkswagen Tiguan
Ştiinţă & Tehnologie 19 August 2024, 09:56

Probă de Drum cu Volkswagen Tiguan

Noul Volkswagen Tiguan este produsul uneia dintre cele mai simple rețete de SUV-uri. Arată bine, fără să fie ostentativ, este...

Probă de Drum cu Volkswagen Tiguan
Scurgerile de metan vor fi monitorizate de sateliți
Ştiinţă & Tehnologie 19 August 2024, 08:37

Scurgerile de metan vor fi monitorizate de sateliți

Sateliţi destinaţi depistării scurgerilor de metan din atmosferă, trimişi pe orbită.

Scurgerile de metan vor fi monitorizate de sateliți
Probă de drum - Kuga full hybrid
Ştiinţă & Tehnologie 14 August 2024, 23:28

Probă de drum - Kuga full hybrid

Suv-ul americano-european vine cu multe noutăți tehnologice, dar și cu o culoare captivantă, o nuanță irezistibilă de verde...

Probă de drum - Kuga full hybrid
Antarctica: temperaturi cu mai mult de 3°C peste cele obișnuite
Ştiinţă & Tehnologie 13 August 2024, 22:32

Antarctica: temperaturi cu mai mult de 3°C peste cele obișnuite

Antarctica se îndreaptă către o prăbușire necontrolată a calotelor glaciare, din cauza apei tot mai calde a Oceanului Sudic.

Antarctica: temperaturi cu mai mult de 3°C peste cele obișnuite
Cele mai bune locuri pentru observarea perseidelor
Ştiinţă & Tehnologie 11 August 2024, 11:58

Cele mai bune locuri pentru observarea perseidelor

Denumită după constelația din care provin, Perseidele reprezintă unul dintre numeroasele roiuri de meteoriţi activi.

Cele mai bune locuri pentru observarea perseidelor
TikTok va retrage de pe piaţa europeană Lite Rewards
Ştiinţă & Tehnologie 05 August 2024, 19:27

TikTok va retrage de pe piaţa europeană Lite Rewards

Uniunea Europeană este în acest moment lider în legislația privind serviciile digitale.

TikTok va retrage de pe piaţa europeană Lite Rewards
Părinţi în era digitală
Ştiinţă & Tehnologie 31 Iulie 2024, 13:39

Părinţi în era digitală

Documentul conține informații despre cele mai frecvent întâlnite forme de abuz și exploatare online la copii și la adolescenți.

Părinţi în era digitală