Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Probă de drum cu Fiat FULLBACK

Constructorul auto Fiat a ținut să puncteze și în segmentul pickupurilor pentru a arăta tuturor că poate mulțumi orice client pretențios.

Articol de Cătălin Cîrnu, 10 Mai 2019, 08:51

În urmă cu 5 ani Fiat și Mitsubishi au semnat un parteneriat, iar modelul lansat de italieni seamănă izbitor cu celebrul L 200 al japonezilor. Amănuntul contează prea puțin pentru cei care au descoperit calitățile de off road și veleitățile sportive ale acestui pickup, produs în Thailanda. Robust și impunător, cu o lungime de peste 5 metri, dar manevrabil. Se comercializează în Europa, dar și pe alte piețe din lume, și se simte foarte bine atât pe teren accidentat cât și pe autostradă.

Nimic nu-i întâmplător aș spune, întrucât motorul de 2,4 litri cuplat o o cutie de transmisie automată în 5 trepte îi oferă mașinii suficientă energie pentru un start lansat de la semafor și o cursă furibundă pe autostradă unde poți rămâne fără permis dacă apeși cu forță pedala de accelerație fără să te uiți la vitezometru. E greu totuși să cazi în ispită. La 130 de km/h habitaclul este brăzdat de un șuierat puternic, normal zic eu, că doar nu șofezi o mașină de curse.

Printre confirmările asiatice ale lui Fullback am mai notat poziționarea butonului start/stop în stânga volanului. Interiorul pickupului, destul de cazon, cu comenzile la îndemână, mizează pe un sistem de infotainment pentru un plus de confort. Tracțiunea integrală am descoperit-o pe un segment de drum accidentat circulat îndeosebi de camioane, undeva în marginea Bucureștiului. Bucuros de ploaia ce căzuse cu doar câteva ceasuri mai devreme m-am aventurat prin șleaurile de pe traseu, descoperind calitățile de off road după ce am apelat la blocarea diferențialului.

Selectorul permite trecerea din tracțiunea pe două roți în cea 4x4, unde poți accesa 2 moduri de lucru: 4HLc, pentru teren accidentat, sau a modului 4LLc, pentru pante, noroi şi zăpadă. În acest condiții, suspensiile s-au descurcat minunat, deși ele sunt ușor rigide la trecerea peste gropile din carosabil sau peste șinele de tramvai. Consumul de carburant în regim mixt, urban și autostradă, s-a fixat la 11,3 litri la 100/km, ceva mai mult în raport cu reperele afișate de constructorul italian.

Să nu omit faptul că de-a lungul testului, am rulat cu bena goală, una încăpătoare și gata să primească 1000 de kg, suficient pentru o echipă de meseriași care mizează pe mobilitate chiar și într-un trafic atât de aglomerat ca în capitală. Altfel spus, Fullback este un profesionist bun la toate, așa cum sună sloganul italienilor pentru un model care încearcă să-și găsească propriul drum pe un traseu pe care rulează concurenți puternici precum: Nissan Navara, Volkswagen Amarock ori Ford Ranger.

Hyundai Tucson – Probă de drum
Ştiinţă & Tehnologie 25 Martie 2019, 10:17

Hyundai Tucson – Probă de drum

Constructorul coreean Hyundai se bucură în prezent de un nou Tucson, un model care s-a schimbat foarte mult de când a apărut...

Hyundai Tucson – Probă de drum
Ştiinţă & Tehnologie 06 Martie 2019, 09:17

PROBA DE DRUM - CITROEN C3 AIRCROSS

Francezii de la Citroen au intrat si ei in ofensiva internaţională cu modelul C3 Aircross, un mini SUV elegant si confortabil.

PROBA DE DRUM - CITROEN C3 AIRCROSS
Renault Kadjar – Probă de Drum
Ştiinţă & Tehnologie 23 Februarie 2019, 06:48

Renault Kadjar – Probă de Drum

SUV-ul Kadjar al francezilor de la Renault a primit câteva îmbunătățiri în ultima vreme pentru un plus de vânzări, cel puțin...

Renault Kadjar – Probă de Drum
Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa
Ştiinţă & Tehnologie 18 Februarie 2025, 12:09

Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa

Ford Ranger a semnat un nou record pe piaţa camionetelor auto din Europa. De 10 ani este cel mai vândut model din segment.

Ranger domină topul pick-up-urilor din Europa
Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Ştiinţă & Tehnologie 17 Februarie 2025, 20:47

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa

Primul gând te duce la orele de chimie, dar modelul companiei chineze este 02, al doilea după apariția hibridului lansat anul...

Lynk & CO 02 a lansat primul său auto electric în Europa
Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Ştiinţă & Tehnologie 08 Februarie 2025, 10:34

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei

Parisul va găzdui numeroase evenimente menite să consolideze acțiunea internațională pentru dezvoltarea inteligenței...

Inteligența artificială: Europa riscă să rămână în urma Statelor Unite și Chinei
Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Ştiinţă & Tehnologie 03 Februarie 2025, 18:49

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media

Au venit în Parlament reprezentanţii instituțiilor care se ocupă de digitalizare, securitate cibernetică și activitate online.

Legi pentru evitarea dezinformării și a manipulării prin social media
Auto. Geely Coolray, forme și culori
Ştiinţă & Tehnologie 02 Februarie 2025, 11:37

Auto. Geely Coolray, forme și culori

În așteptarea apariției primelor Dacia Bigster pe șosele din țară și din Europa, fanii din lumea auto au rămas surprinși de...

Auto. Geely Coolray, forme și culori