Probă de drum cu Fiat FULLBACK
Constructorul auto Fiat a ținut să puncteze și în segmentul pickupurilor pentru a arăta tuturor că poate mulțumi orice client pretențios.
Articol de Cătălin Cîrnu, 10 Mai 2019, 08:51
În urmă cu 5 ani Fiat și Mitsubishi au semnat un parteneriat, iar modelul lansat de italieni seamănă izbitor cu celebrul L 200 al japonezilor. Amănuntul contează prea puțin pentru cei care au descoperit calitățile de off road și veleitățile sportive ale acestui pickup, produs în Thailanda. Robust și impunător, cu o lungime de peste 5 metri, dar manevrabil. Se comercializează în Europa, dar și pe alte piețe din lume, și se simte foarte bine atât pe teren accidentat cât și pe autostradă.
Nimic nu-i întâmplător aș spune, întrucât motorul de 2,4 litri cuplat o o cutie de transmisie automată în 5 trepte îi oferă mașinii suficientă energie pentru un start lansat de la semafor și o cursă furibundă pe autostradă unde poți rămâne fără permis dacă apeși cu forță pedala de accelerație fără să te uiți la vitezometru. E greu totuși să cazi în ispită. La 130 de km/h habitaclul este brăzdat de un șuierat puternic, normal zic eu, că doar nu șofezi o mașină de curse.
Printre confirmările asiatice ale lui Fullback am mai notat poziționarea butonului start/stop în stânga volanului. Interiorul pickupului, destul de cazon, cu comenzile la îndemână, mizează pe un sistem de infotainment pentru un plus de confort. Tracțiunea integrală am descoperit-o pe un segment de drum accidentat circulat îndeosebi de camioane, undeva în marginea Bucureștiului. Bucuros de ploaia ce căzuse cu doar câteva ceasuri mai devreme m-am aventurat prin șleaurile de pe traseu, descoperind calitățile de off road după ce am apelat la blocarea diferențialului.
Selectorul permite trecerea din tracțiunea pe două roți în cea 4x4, unde poți accesa 2 moduri de lucru: 4HLc, pentru teren accidentat, sau a modului 4LLc, pentru pante, noroi şi zăpadă. În acest condiții, suspensiile s-au descurcat minunat, deși ele sunt ușor rigide la trecerea peste gropile din carosabil sau peste șinele de tramvai. Consumul de carburant în regim mixt, urban și autostradă, s-a fixat la 11,3 litri la 100/km, ceva mai mult în raport cu reperele afișate de constructorul italian.
Să nu omit faptul că de-a lungul testului, am rulat cu bena goală, una încăpătoare și gata să primească 1000 de kg, suficient pentru o echipă de meseriași care mizează pe mobilitate chiar și într-un trafic atât de aglomerat ca în capitală. Altfel spus, Fullback este un profesionist bun la toate, așa cum sună sloganul italienilor pentru un model care încearcă să-și găsească propriul drum pe un traseu pe care rulează concurenți puternici precum: Nissan Navara, Volkswagen Amarock ori Ford Ranger.