Ascultă Radio România Actualitaţi Live

Proba de Drum cu ”amiralul” DS9

Divizia Specială a celor de la Citroen propune sedanul premium DS9, prezentat drept nava amiral a lor, un produs capabil să se lupte așa cum se cuvine cu concurența zonei de lux din industrie, reprezentată de mărci precum Audi, BMW și Mercedes-Benz. Noul bolid de lux al celor de la DS, se remarcă prin liniile sale moderne, ce îmbină eleganța și dinamismul, în timp ce detaliile, precum mânerele retractabile, oferă mașinii un design distinctiv.

Foto: Bogdan Predescu

Articol de Bogdan Predescu, 18 August 2023, 21:58

DS9 este disponibil cu trei motorizări pe piața din România, toate demne de segmentul premium. Noi am testat motorizarea convențională de 1.6 litri, cu 225 de cai putere, cunoscută deja pe piață de la fratele Peugeot 508. Celelalte două motorizări disponibile sunt plug-in hybrid și oferă 250 sau 360 de cai putere.

Departe însă de motorizări, ne-am bucurat să redescoprim elementele distinctive ale gamei DS, respectiv interiorul OPERA îmbrăcat în piele Nappa Rouge Rubis, ce acoperă în totalitate planșa de bord, sau ceasul B.R.M R180 amplasat pe planșa de bord și conceput în parteneriat cu B.R.M Chronographes, un produs care apare din bord la pornirea mașinii. Pe volan, comenzile sunt ceva mai clare, însă noi credem că este în continuare incomod să ajungi la butoanele pentru pilotul automat, amplasate undeva sub volan în partea stângă, un element specific concernului Peugeot-Citroen.

Dacă vorbim de spațiul interior, putem spune că DS9 este o mașină generoasă, mai ales pentru pasagerii din spate, acolo unde ai mult spațiu la nivelul genunchilor. În plus, scaunul pasagerului față poate elibera mai mult loc pentru pasagerii spate, odată cu acționarea butonului aflat chiar pe spătarul scaunului față. Mai există tot pentru pasagerii din spate, o climatizare separată, iar portbagajul are o deschidere electrică încă din standard și oferă o capacitate de 510 litri.

Și ajungem la capitolul dotări de siguranță și tehnologie inovatoare, acolo unde avem spre exemplu sistemul DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Acesta se bazează pe o cameră video amplasată în partea superioară a parbrizului, cu patru senzori de altitudine și trei accelerometre care scanează în timp real imperfecțiunile drumului. Datele sunt transmise către un calculator care acționează independent asupra fiecărei roți, pentru un plus de siguranță și relaxare, dar și pentru un confort superior la rulare. Mai adăugăm la superlative tehnologia DS DRIVE ASSIST, prin care conducătorul auto beneficiază de condusul semi-autonom de nivel 2, ce asigură un nivel ridicat de confort și siguranță la bord. Sistemul funcționează la viteze de până la 180 km/h și gestionează viteza și traiectoria mașinii, sub supravegherea conducătorului auto. Mașina folosește senzori pentru a se poziționa corect pe banda de rulare, controlând direcția. Viteza este ajustată cu ajutorul Adaptive Cruise Control care monitorizează traficul, iar în situații precum ambuteiajele, vehiculul repornește automat dacă oprirea durează mai puțin de 3 secunde.

Până la urmă, noua gamă DS9 se mișcă foarte bine pentru un sedan premium cu un motor turbo de 1,6 litri cu patru cilindri. Puterea este transmisă către puntea din față prin intermediul unei transmisii automate cu opt rapoarte, pentru această mașină cu origini franceze care este construită în China și care a ajuns deja cu succes pe piața europeană, acolo unde este în sfârșit acasă.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 19:31

Şase femei au zburat până la marginea spațiului

Vehiculul Blue Origin este complet automatizat, deci nu a existat un pilot la bord.

Şase femei au zburat până la marginea spațiului
Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 14 Aprilie 2025, 10:14

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV

Noua generație a SUV-ului Grandland propusă de constructorul german Opel, este construită pe platforma nouă preluată din...

Probă de Drum – Opel Grandland MHEV
Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Ştiinţă & Tehnologie 13 Aprilie 2025, 11:54

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric

Deși turbulențele continuă pe piața automobilelor electrificate, unde Tesla a înregistrat scăderi semnificative, grupul...

Probă de drum: Renault 5 e-Tech electric
Summit-ul Inovației Digitale
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:45

Summit-ul Inovației Digitale

Patru zile de conferințe, forumuri și planuri ambițioase pentru transformarea digitală a României.

Summit-ul Inovației Digitale
Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 14:01

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice

Compania românească a prezentat pe piaţa autohtonă primele vehicule electrice utilitare

Auto. Allview intră pe piaţa mobilităţii electrice
O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Ştiinţă & Tehnologie 08 Aprilie 2025, 11:27

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă

O companie americană de biotehnologie a obţinut trei pui de lupi preistorici, care erau mai mari decât descendenţii lor moderni.

O specie de lup dispărută în urmă cu 12.500 de ani a fost readusă la viaţă
Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Ştiinţă & Tehnologie 04 Aprilie 2025, 23:08

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV

Am scos la plimbare Hatchbackul C4 al celor de la Citroen propus de această dată în interesanta motorizare mild-hybrid care...

Probă de Drum – Citroen C4 MHEV
Probă de Drum – Suzuki Across PHEV
Ştiinţă & Tehnologie 29 Martie 2025, 16:02

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV

Pentru cei care își doresc un SUV hibrid solid și stilat care să asigure un echilibru bun între tehnologie și performanță, o...

Probă de Drum – Suzuki Across PHEV