Proba de drum – Citroen DS4
Grupul PSA Peugeot Citroen se simte bine pe piaţă în ultima vreme, mai ales fiind destul de aproape de rivalii de la Renault prin statisticile europene şi mondiale.
Articol de Bogdan Predescu, 17 Iulie 2017, 18:05
După ce Groupul PSA a creat o nouă marcă – DS Automobiles, destinată celor cu preferinţe de înaltă calitate, au început să apară şi rezultatele prin modele îmbunătăţite substantial faţă de versiunile simple sub denumirea Citroen. Noi am primit pentru teste varianta DS4 care a beficiat la rândul ei de un facelift și care are ca prinicpală misiune îmbunătăţirea unor cifre de vânzări în deja celebra gamă de crossovere. Versiunea testată, într-o nouă variantă de caroserie Crossback, se prezintă drept un coupe în 4 uşi, însă destul de înalt cât să intre în discuţia noastră cu segmentul crossover.
Încă de la prima întâlnire rămâi impresionat de interiorul elegant evidenţiat de pielea Club Habana care este peste tot, dar şi de parbrizul panoramic cu unghi de vizibilitate superior la 45 de grade, mai exact o deschidere suplimentară a vizibilităţii la nivelul parasolarelor.
Senzaţiile plăcute continua şi după ce porneşti la drum, deoarece am descoperit un comportamentul rutier corect al modelului DS4 pentru motorizarea diesel cu care era echipat, bine pus în funcţiune de cutia automata în 6 rapoarte care subliniază în plus impresia de agilitate pe care o afişează maşina.
Nu lipsesc de pe o asemenea maşină sistemele de siguranţă activă şi pasivă, dublate însă şi de un buton care poate să le scoată din uz dacă, spre exemplu v-aţi săturat să vă tot atenţioneze maşina când nu semnalizaţi că părăsiţi banda de mers … în traficul nostru şi la pregătirea de care dau dovadă unii şoferi, această funcţie poate devein chiar enervantă. Revenim însă şi punctăm: Faruri "DS Led Vision" cu semnalizatoare secvenţiale şi proiectoare ceaţă LED cu funcţie cornering, sistemul de alertă la depăşirea involuntară a benzii de circulaţie sau foarte utilul sistem de supraveghere a unghiului mort.
La capitolul nereuşite am să puctez două elemente care m-au dezamăgit la maşina testată, respectiv amplasarea portului USB undeva sub bord, în zona centrală, într-un loc în care se ajunge foarte greu, mai ales dacă ai un stick în mână … dar şi lipsa unui system de deschidere a geamurilor din spate, pasagerii fiind nevoiţi să aştepte aerul condiţionat fără să aibă o opţiune de a simţi puţin aerul de afară.
Chiar dacă în unele comparaţii modelul DS4 ajunge să se lupte cu maşini precum Audi Q3 sau Volvo V40Cross Country, eu l-aş aduce ceva mai aproape ca dimensiune de un Audi A3 sau un BMW Seria 1 şi ceva mai bun ca dotări faţă de un Renaul Captur sau de un Peugeot 2008.