Probă de Drum – Citroen C5X Hibrid
Francezii de la Citroen încearcă prin modelul C5X să atingă un echilibru între eleganța unui hatchback cu capotă lungă, dinamismul unei mașini break cu portbagaj încăpător și poziția de condus ridicată a unui SUV datorită roților cu diametru mare. Pentru ei, litera “X” din denumirea modelului se referă la poziționarea acestei mașini pe piața europeană, acolo unde se află de fapt la “intersecția dintre nevoile clienților”. Versiunea testată de echipa noastră a fost hibridă, cu o interesantă combinație de propulsor cu ardere internă și motor electric pentru un total de 225 cai putere și o autonomie electrică, undeva la peste 60 de km.
Articol de Bogdan Predescu, 19 Noiembrie 2023, 21:53
Noul C5X al francezilor de la Citroen este contribuția adusă de producător la revoluția schimbărilor din industrie în acest segment al sedanului de clasă medie. Nu mai este o noutate că cei de la Opel vor să reinterpreteze modelul lor Insignia, că germanii de la VW renunță la varianta sedan a Passat-ului, sau că Ford Mondeo ar putea căpăta o ținută de SUV, așa că urmașul Citroenului C5 combină cum poate mai bine elemente de SUV, break, dar și de berlină de clasă medie.
La aspectul exterior putem spune că ne-a plăcut partea frontală care aduce noua filosofie de design a francezilor, cu luminile de zi în partea de sus, farurile încorporate în bara frontală, și cu luminile de ceață, care la fel ca celelalte lămpi frontale, beneficiază de tehnologie full LED. În spate, la fel de interesante sunt cele două eleroane, unul montat deasupra lunetei, iar celălalt aflat la baza acesteia. Și ajungem și la interior, acolo unde suntem întâmpinați de un ecran impresionant de 12 inch, cu un sistem multimedia de nouă generație, cu un meniu destul de bine structurat, dar și cu sistemul de infotainment disponibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Antifonarea habitaclului a fost îmbunătățită, după cum spun ei, chiar dacă noi am simțit pe modelul testat că se putea mult mai bine la acest capitol. În rest ne-am bucurat de spațiile de depozitare generoase, cu mult loc în portiere, o cotieră generoasă și un spațiu inteligent pentru încărcarea telefonului prin inducție. În zona locurilor din spate, pasagerii au mult spațiu la nivelul picioarelor, iar portbagajul are o capacitate de 545 de litri, cu o deschidere la fel de generoasă a hayon-ului.
Modelul francezilor vine cu o mulțime de sisteme de siguranță, unele dintre ele standard cum ar fi frânarea automată în situații de urgență, recunoașterea semnelor de circulație, monitorizarea unghiului mort, avertizare la depășirea benzii de rulare sau monitorizarea stării de oboseală a șoferului. În plus, avem standard pe C5X suspensia Citroen Advanced Comfort, iar pe versiunea hibridă tehnologia este îmbunătățită prin faptul că suspensia este activă și vine cu mai multe moduri de rulare, așa că o să aveți parte de o călătorie foarte lină, sau cum se mai spune, cu un grad ridicat de filtrare a denivelărilor.
Impresionant și propulsorul 1.6 Plug-in Hybrid cu 225 CP care poate rula aproximativ 60 km în modul 100% electric, în timp ce viteza maximă în acest mod de rulare este de 135 km/h. Avem 180 de CP prin intermediul motorului cu ardere internă și 110 prin intermediul motorului electric, pentru o putere combinată de 225 de cai și un cuplu de 360 Nm. Cuplul ajută la demaraje susținute, însă trebuie să accepți că ești la mâna transmisiei automate cu 8 rapoarte. Reacția mașinii poate fi îmbunătățită dacă te folosești de padelele de pe volan, sau dacă treci în modul Sport, dar în acest caz te uiți direct la valorile de consum și îți refaci planul de drum cum mai multe opriri pentru alimentare.