Probă de Drum - Citroen C3
Noul C3, un ”Pretty Car” în lumea automobilelor din clasa mică.
Articol de Cătălin Cîrnu, 12 August 2017, 13:40
Lansat în toamna anului trecut la salonul de la Paris, C3 a preluat platforma grupului PSA pe care Peugeot construiește modelul 207, dar și multe dintre noutățile afișate de fratele mai mare C4 Cactus. Faruri asemănătoare, laterale dotate cu sistemul AirBumps, acele pernuțe de plastic aplicate pe portiere, vopsea in doua nuanțe, așa cum a fost și mașina de test echipată cu motorul de 1,6 litri Blue Hdi (100 CP) cuplat la o cutie de viteze în 5 trepte.
Poate ar fi meritat una în 6, pentru că la plecarea de pe loc, prima treaptă îți permite doar să te pui în mișcare. Celelalte trepte sunt mult mai lungi și mașina se mișcă bine mai ales la turații mari. La 2000 rotații/minut în treapta a-5-a, C3 rulează cu 120 de km/h, afișând un consum de 4,4 litri la suta de km. După un parcurs de aproape 1.000 de km, în regim urban și extraurban, consumul mediu s-a situat la 5,3 litri la suta de km.
Interiorul este generos (cel mai mare din segment), luminos și oferă spații de depozitare suficiente, deși unele sunt mai mici decât un telefon smart sau un pahar de la un fast food. Materialul textil și pielea (mânerele cu care se închid portierele sunt din piele!), dar și plasticul modest prezent pe bord se împletesc armonios într-un design de bun gust. Suspensiile absorb cu delicatețe crăpăturile de pe Autostrada Soarelui unde segmentul cu ciment în loc de asfalt pune la grea încercare orice automobil. Mașina stă foarte bine și în virajele strânse pe care le-am abordat la viteze mari.
Aflat în luptă cu competitori puternici precum Dacia Sandero, VW Polo, Kia Rio sau Renault Clio, noul C3 ”mustește” de tehnologie de ultimă oră. Pe lângă sistemele cu care ne-am obișnuit deja, start/stop, avertizarea la depășirea benzii de mers și monitorizarea unghiului mort, Citroen C3 poate fi comandat și cu o cameră video montată în parbriz. Atunci când mașina detectează iminența unui accident, începe să filmeze și continuă să facă asta încă 30 sec chiar și după impact când ușile se deblochează automat. În același timp, apelează numărul de urgență 112, așa cum face SYNC-ul celor de la Ford. Lumini cu tehnologie LED și faruri spate cu efect 3D, așa cum se laudă producătorul.
Sistemul multimedia vine cu Apple CarPlay și Android Auto, două funcții care vor recrea cele mai importante aplicații din telefonul personal. La toate acestea se adaugă, bineînțeles, climatizarea automată, plafoniera cu LED, computerul de bord multifuncțional și comenzile pe volan. Lipsește navigația, iar ștergătoarele pot fi pornite doar printr-o apăsare puternică la fel cum o pedală de accelerație bruscată poate aduce chiar și o notă de sportivitate pentru noul C3, un ”Pretty Car” în clasa auto mică.