PROBA DE DRUM - CITROEN C3 AIRCROSS
Francezii de la Citroen au intrat si ei in ofensiva internaţională cu modelul C3 Aircross, un mini SUV elegant si confortabil.
Articol de Dan Creța, 06 Martie 2019, 09:17
Cei de la Citroen nu aveau in portofoliu un model care sa concureze cu crosoverele de buzunar gen Renault Captur, Nissan Juke, Opel Mokka X sau Peugeot 2008. Francezii s-au hotarat sa treaca insa de la C3 Picasso la C3 Aircross pentru a se alatura petrecerii mondiale a miniSUV-urilor. Exact la timp pentru a-si intalni si cei mai noi rivali de pe piata printre care Seat Arona, Kia Stonic sau Hyundai Kona.
Turma este mare asadar si fiecare incearca sa fie o oaie in blana de lup, printr-un design exterior cat mai agresiv. Nu si C3 Aircross, care mizeaza pe un aspect pasnic prin liniile geometrice rotunjite si prin paleta de materiale si culori folosite.
Primul lucru pe care il remarci la masina este aerul usor imbufnat pe care il emana atunci cand o privesti din anumite unghiuri, de parca ar fi suparata ca nu te urci mai repede la volan. Dar imediat cum ajungi la bord, te cucereste cu atmosfera vesela din habitaclu, creata de contrastul dintre decorul textil din banchete, portiere si plansa de bord si nuantele vii de culoare folosite la insertiile de pe volan, aeratoare si cusaturile scaunelor. E ca si cum te-ai afla intr-o camera de hotel mobilata cu gust. In plus, senzatia de confort este instantanee cand te afunzi in scaunele moi ca niste fotolii premium. Singurul lucru care te mai poate preocupa este culoarea deschisa a tapiteriei, probabil greu de intretinut.
Plasticul mai dur si ieftin este folosit pentru zone in care degetele oricum nu prea ajung, in timp ce spatiile de depozitare au margini cauciucate pentru a preveni alunecarea obiectelor, desi, in mod curios, nu am gasit suporturi pentru sticle sau pahare decat in usi. Interiorul armonios este completat inteligent de consola centrala ocupata in cea mai mare parte de un display cu touchscreen care include toate setarile masinii. Cu toate ca grafica si raspunsul oferit de interfata sunt foarte bune, am fi preferat ca setarile pentru sistemul de climatizare sa beneficieze de butoane fizice proprii. Datorita colaborarii stranse din cadrul grupului PSA, C3 Aircross este construit la o fabrica Opel din Spania pe aceeasi platforma ca modelul Crossland X al germanilor. La fel ca si acesta, are tractiune doar pe rotile din fata, dar poate fi configurat cu un pachet de asistenta Grip Control cu posibilitati variate de calibrare pentru o aderenta mai buna pe diferite tipuri de teren.
Am fost impresionati in mod deosebit de calitatea suspensiei care absoarbe excelent majoritatea denivelarilor si amortizeaza de minune trecerea peste sinele de tramvai care nu sunt la nivelul asfaltului. Modelul testat era propulsat de un motor cu 3 cilindri pe benzina, de 1,2 litri si 110 cai putere distribuiti printr-o cutie de viteze automata care in anumite momente parea sa mai reduca din performante, probabil de dragul economiei de combustibil. Consumul mixt s-a situat intr-adevar la un nivel bun, de 6,6 l/100km, dar sa nu uitam ca este un crossover usor, de doar 1200 kg. Am apreciat prezenta mai multor tehnologii de siguranta activa si pasiva, printre care alertele pentru risc de coliziune sau pentru depasirea involuntara a benzii de rulare. Un amanunt interesant este optiunea de culisare a banchetei din spate pentru a mari capacitatea portbagajului de la 410 la 520 de litri.
Spatios si versatil, plin de personalitate si stil, Citroen C3 Aircross ar trebui sa fie pe lista scurta a oricarei familii care cauta un automobil robust si confortabil, dar si foarte economic si distractiv.