Probă de Drum - Citroen Berlingo
Noul Berlingo îţi zâmbeşte costumat într-o caroserie complet nouă spre deliciul unei familii cu copii mici pregătită să plece în vacanţă cu tot calabalâcul necesar.
Articol de Cătălin Cîrnu, 23 Septembrie 2019, 09:25
Nu întâmplător, MPV-ul are şi alte dimensiuni, lungime şi înălţime, ceva mai mari în raport cu modelul anterior. Dar cum suntem în anul 2019, tehnologia îşi face simţită prezenţa……printr-o sumedenie de sisteme inteligente, STD: ABS + AFU + ESC (dezactivabil) + ASR + Hill assist, încă un semn că cei din alianţa PSA nu au făcut niciun rabat de la siguranţa pasagerilor.
Întrucât vorbim despre o maşină familială, există însă şi varianta Van pentru meseriaşi, am ţinut să aflu cum arată pe interior şi mai ales cum se comportă la drum. Zis şi făcut!
Am urcat la volan şi am făcut primele constatări. Volanul e din piele, iar scaunul şoferului pare pierdut în spaţiul habitaclului unde 5 pasageri adulţi pot călători bucurându-se de tot confortul. Iar sistemul infotainment cu ecran tactil îţi oferă toate facilităţile pentru interconectivitatea cu alte gadgeturi sau accesorii, dar şi informaţii ce ţin de caracteristicile automobilului. Maşina are şi functia Mirror Screen compatibila cu Android Auto, Apple CarPlay şi MirrorLink.
Aş mai adăuga două detalii. Volumul portbagajului măsoară 850 litri fără a rabata bancheta spate, iar la nevoie Berlingo poate transporta 7 persoane. Uşile laterale glisante facilitează accesul în maşină, hayonul se deschide foarte larg, uşurând încărcarea obiectelor de mari dimensiuni. Cu ochii la drum am traversat Bucureştiul de la Nord la Sud, în condiţii de aglomeraţie, iar consumul de carburant s-a limitat la 7,7 litri/100 km, rezonabil pentru un propulsor diesel de ultimă generaţie, cel de 1,5 litri BlueHDI şi 130 CP, care face parte din noua generatie de motoare PSA compatibile cu cele mai drastice norme de poluare din Europa.
Surpriza a venit la mersul pe autostrada Soarelui. Suspensiile bine reglate au absorbit toate denivelările de pe şoseaua cu dale de beton, iar la viteza legală de 130 km/h, în dreptul reactoarelor de la Cernavodă, indicatorul de bord mi-a arătat un consum mediu de 3,7 litri. MPV-ul francez are şi aptitudini sportive. Accelerează puternic, are sprint ce te poate ajuta în depăşiri la limită şi poate rula lejer la viteze mai mari.
Remarcabil aş spune, dar nu trebuie să uităm că soarta maşinilor diesel este ca şi pecetluită, după toate măsurile luate pentru reducerea noxelor. Oricum, noul Berlingo are multe atuuri în lupta cu rivalele din segment precum Volkswagen Caddy, Renault Kangoo sau Opel Combo, fiind printre altele, mai “frumuşică” decât celelalte.