Probă de Drum - BMW X7
Cel mai mare BMW din lume este X7, un SUV uriaș cu 7 locuri, așa cum arată și numele lui.
Articol de Dan Creța, 28 Martie 2021, 10:21
BMW X7 este tot ceea ce un SUV mare și luxos ar trebui să fie. Are un habitaclu în care chiar și niște baschetbaliști se pot lăfăi liniștiți. Spațiul interior este pe cât de vast, pe atât de practic, confortabil și silențios. Nava amiral bavareză plutește pe drum ca un zepelin maiestuos pe deasupra norilor. Iar grila frontală masivă și silueta impunătoare conferă mașinii o notă de grandoare care o transformă într-o apariție impresionantă în orice decor.
În lupta cu rivali ca Mercedes GLS, Audi Q7 sau Range Rover, producătorul din Munchen a combinat elemente stilate de la fratele X5 și seria 7, cu unele accente mai rafinate întrezărite la seria 8. Tapiţeria de piele Vernasca de pe scaune este completată de capitonaj Alcantara pe plafon și piloni, inserții cromate și ornamente din lemn, sistem audio Harman Kardon, climatizare cu 5 zone, plafon panoramic cu 3 secţiuni şi un pachet de lumini ambientale încântător. Toate cele trei rânduri de scaune care se regăsesc în interiorul lui BMW X7 sunt reglabile electric. Până și pasagerii aflaţi în ultimul rând au parte de scaune mari, cu cotiere, suporturi de pahar şi porturi USB. Odată rabatate, capacitatea portbagajului poate atinge 2.120 de litri, la nevoie. Întregul vehicul e ca un apartament pe roți, ergonomic și opulent în același timp.
Sub capota modelului testat xDrive40d motorul diesel de 3 litri cu 6 cilindri generează 340CP și un cuplu de 700 Nm care propulsează bolidul de la 0 la 100 km/oră în doar 6 secunde. Deși X7 cântărește 2,5 tone, rezervorul de 80 de litri de motorină mi-a fost suficient ca să parcurg cei peste 1000 km ai călătoriei București – Bistrița și retur. Cutia automată Steptronic cu 8 trepte funcționează ireproșabil, iar suspensia pneumatică absoarbe aproape tot ceea ce drumul îi așterne în față. La fel ca la alte BMW-uri mari, direcția e extrem de precisă și fină, dar oferă prea puțin răspuns care să-ți arate exact ce se întâmplă între roți și suprafața de rulare. În general, X7 este plăcut de condus și relaxant chiar și atunci când trebuie să te descurci prin traficul urban aglomerat.
Opțiunea de a putea vira toate cele 4 roți la viteză mică reduce mult raza de întoarcere, lucru salvator în spații mai mici. Chiar și așa, în parcări subterane mai strîmte, manevrarea enormei mașinării nu este lipsită de emoții. Însă, odată ajunsă pe drum, nimic n-o poate opri, indiferent de teren. Garda la sol se poate înălța substanţial prin comandă electronică din consola centrală. X7 oferă dealtfel numeroase opțiuni și posibilități de reglare sau configurare, precum și un pachet complet de asistență și sisteme de siguranţă, o varietate care e posibil să-i deranjeze pe adepții unui stil mai simplu și minimalist. De pildă, multitudinea de butoane și faptul că toate scaunele mașinii nu pot fi mișcate decât electronic i-ar putea exaspera pe pasagerii care se grăbesc să intre sau să iasă din mașină.
X7 este însă pentru oameni calmi și răbdători. Cel mai mare BMW este un vehicul care vine să combine luxul cu siguranța și cu plăcerea condusului, păstrând în același timp sportivitatea tipică brandului german.